Alles in 1 van NLE of T-mobile

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:22
Na een verblijf van een paar jaar in het buitenland moet ik binnenkort, terug in NL, de keuze maken voor een alles in 1 provider. Omdat ik energie heb bij NLE kreeg ik van hen een email over de glasvezel mogelijkheid op mijn adres. Ik heb vroeger altijd bij ziggo gezeten, maar voornamelijk wat betreft de aangeboden snelheid lijkt glasvezel mij de beste keuze. Nu zie ik dat T-mobile ook alles in 1 via glasvezel kan aanbieden. Prijzen lopen niet ver uit één. Omdat het beide relatief nieuwe producten zijn kan ik nog weinig over ervaringen vinden op het net. Duidelijk verschil is in ieder geval de tv box die je geleverd krijgt. Bij T-mobile met een harde schijf, bij NLE neem je programma's in de cloud op volgens mij. Over de tv-box van T-mobile kan ik maar weinig vinden.

Vraag: NLE of T-mobile, en waarom?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Nle levert kpn spullen,

Maar als je vroeger ziggo hebt gehad, waarom dan niet terug naar ziggo? Dat er glas ligt zegt niet dat je het ook moet gebruiken...

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:38

OmeJoyo

This is me

T-Mobile is geen nieuwe speler, dat is de overgenomen Vodafone Thuis tak. Als je daarop naar ervaringen gaat zoeken vind je genoeg denk ik. NLE biedt een uitgekleed KPN pakket zoals bijvoorbeeld Telfort ook doet. Heb ik geen ervaring mee, dus hoop dat andere tweakers je daarmee kunnen helpen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
shure-fan schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:43:
Maar als je vroeger ziggo hebt gehad, waarom dan niet terug naar ziggo? Dat er glas ligt zegt niet dat je het ook moet gebruiken...
Hogere snelheid, alhoewel momenteel misschien niet strikt noodzakelijk (al upload ik wel geregeld grote film bestanden), ben je wel klaar voor de toekomst met glasvezel. Als de ervaringen met NLE of T-mobile (TM) van veel mensen echter slecht zijn dan is Ziggo ook wel een optie.

Ben vooral benieuwd naar ervaringen met de verschillende routers/modems bij NLE en TM, en de tv ontvangers. Las in een ander forum iets over haperend tv beeld bij Vodaphone, speelt dat nog steeds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Bij zowel NLE als T-Mobile zal de TV niet haperen als je alles goed aansluit

[ Voor 28% gewijzigd door RobinF op 06-04-2017 13:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
OmeJoyo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:52:
T-Mobile is geen nieuwe speler, dat is de overgenomen Vodafone Thuis tak. Als je daarop naar ervaringen gaat zoeken vind je genoeg denk ik. NLE biedt een uitgekleed KPN pakket zoals bijvoorbeeld Telfort ook doet. Heb ik geen ervaring mee, dus hoop dat andere tweakers je daarmee kunnen helpen.
NLE boven T-Mobile. NLE biedt een KPN pakket voor een NLE prijs. Er is niks uitgekleed aan, behalve dat KPN nog Spotify en zo aanbiedt.
Verder heb je bij NLE ook gewoon opnemen in de cloud, uitzendding gemist, begin gemist etc..

NLE: Betere router met veel meer flexibiliteit qua plek van plaatsing en met betere Wifi.T-Mobile router moet verplicht vlak bij de glasvezelaansluiting zitten (want aangesloten met een glasvezelkabeltje), en slechte wifi prestaties.

Opnemen in de cloud werkt mijns inziens fijner omdat je dan op elke decoder (en via de app) weer terug kan kijken. Bij T-Mobile neem je op de lokale schijf van de decoder op.
Daarnaast is de decoder van T-Mobile echt trager vergeleken met die van NLE (dus KPN). Die werken echt supersnel en zijn klein en licht.

Dus ik zou je zeker NLE willen adviseren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Barre73 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:08:
[...]

NLE boven T-Mobile. NLE biedt een KPN pakket voor een NLE prijs. Er is niks uitgekleed aan, behalve dat KPN nog Spotify en zo aanbiedt.
Verder heb je bij NLE ook gewoon opnemen in de cloud, uitzendding gemist, begin gemist etc..

NLE: Betere router met veel meer flexibiliteit qua plek van plaatsing en met betere Wifi.T-Mobile router moet verplicht vlak bij de glasvezelaansluiting zitten (want aangesloten met een glasvezelkabeltje), en slechte wifi prestaties.

Opnemen in de cloud werkt mijns inziens fijner omdat je dan op elke decoder (en via de app) weer terug kan kijken. Bij T-Mobile neem je op de lokale schijf van de decoder op.
Daarnaast is de decoder van T-Mobile echt trager vergeleken met die van NLE (dus KPN). Die werken echt supersnel en zijn klein en licht.

Duidelijk verhaal. Kan ik ook wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:38

OmeJoyo

This is me

[...]

Dan denk ik dat mijn ouders rotte ontvangers hebben (Telfort) want die zijn aanzienlijk trager dan mijn T-mobile ontvangers en hun wifi is, niet zo best. Verder heb je gelijk wat opnemen in de cloud betreft en flexibiliteit in het plaatsen van je modem.

Wat ik me afvraag, heeft NLE nog restricties op het buitenshuis kjiken via de app zoals bijvoorbeeld bij Telfort? Of kan je gewoon zowel via mobiel en wifi kijken zoals bij KPN.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
NLE heeft exact hetzelfde als KPN. Dus ook buitenshuis kijken met de ITV app (die ook zelfs van KPN is geloof ik)
Telfort kan ook nog met Amino of Motorola decoders zijn geleverd en die zijn inderdaad niet erg snel of goed..
NLE levert alleen de nieuwste Experiabox V10 met dualband WiFi. Bij Telfort werd tot voor kort voornamelijk de oudere V8 geleverd.
En NLE gebruikt alleen de nieuwe decoders van KPN. Arris of Arcydan. Functioneel precies hetzelfde, alleen een verschil in fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
[...]

Dank, duidelijk verhaal. Zelf ben ik natuurlijk ook nog aan het inlezen, en kom op een paar plus en min punten van beide aanbieders.

Dat NLE een dual band modem heeft en T-mobile niet is volgens mij een duidelijk pluspunt. Of is het bij T-mobile ook "makkelijk" te regelen. Bijvoorbeeld eigen router achter die van T-mobile.

Of in de cloud opnemen een voordeel is dat weet ik niet. Begreep dat je dan bij sommige zenders de reclame niet kan doorspoelen, en dat is nu juist zo prettig bij opnemen. Ook heb je bij NLE niet standaard 10 dagen terug kijken zag ik, daar moet je weer tv-plus voor nemen voor een tientje extra.

Bij T-mobile kun je nu wel "gratis" een tweede tv-box er bij nemen, kost bij NLE weer 4 euro per maand, en heb je wel standaard 10 dagen terug kijken. Bij pauzeren ook gewoon de reclames overslaan aangezien het gewoon op de harde schijf staat.

Ik neig vooralsnog naar NLE, maar ben benieuwd naar meningen/ervaringen over bovenstaande.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb zelf net een week KPN en de volgende dingen zijn mij een doorn in het oog (maar ik ben dan ook wel vervelend): je kan niet zelf je zenders ordenen op de decoders (zoals wel bij Ziggo kon) en als je meer wil dan de Experiabox aan kan, zal je een relatief hoge investering extra moeten doen om door het hele huis WiFi, IPTV en internet zelf/mooi te kunnen splitsen.

Neemt niet weg dat de voordelen voor mij minstens net zo belangrijk zijn; van Ziggo 300/30 naar KPN 500/500 bij hetzelfde maandbedrag, beeldkwaliteit bij KPN vind ik persoonlijk aanzienlijk beter voor een aantal zenders en, als je alles wil splitsen/beheren; je hebt nog maar 1 type kabel nodig namelijk UTP.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Roodaap schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:17:
[...]

Dank, duidelijk verhaal. Zelf ben ik natuurlijk ook nog aan het inlezen, en kom op een paar plus en min punten van beide aanbieders.

Dat NLE een dual band modem heeft en T-mobile niet is volgens mij een duidelijk pluspunt. Of is het bij T-mobile ook "makkelijk" te regelen. Bijvoorbeeld eigen router achter die van T-mobile.

Of in de cloud opnemen een voordeel is dat weet ik niet. Begreep dat je dan bij sommige zenders de reclame niet kan doorspoelen, en dat is nu juist zo prettig bij opnemen. Ook heb je bij NLE niet standaard 10 dagen terug kijken zag ik, daar moet je weer tv-plus voor nemen voor een tientje extra.

Bij T-mobile kun je nu wel "gratis" een tweede tv-box er bij nemen, kost bij NLE weer 4 euro per maand, en heb je wel standaard 10 dagen terug kijken. Bij pauzeren ook gewoon de reclames overslaan aangezien het gewoon op de harde schijf staat.

Ik neig vooralsnog naar NLE, maar ben benieuwd naar meningen/ervaringen over bovenstaande.
toon volledige bericht
Eigen router achter T-Mobile kan alleen in DMZ mode. Is niet altijd even veilig en zeker niet optimaal.
Opnames van alle zenders kun je nog steeds vooruit spoelen bij NLE of KPN. Alleen bij uitzending gemist en begin gemist kan dat inderdaad niet voor RTL en SBS programma's Daarentegen zijn alle programma's wel gratis. Bij T-Mobile kost RTL Gemist geld per programma.
Commerciële TV.... het is het 1 of het ander.

Ik zie gewoon veel klachten over de traagheid van de decoder van TMO en over de gebruikte router. Ik heb het zelf gehad en was opgelucht toen ik KPN (zelfde als NLE) kreeg.
Wel is een nadeel nog steeds dat de HD zenders op aparte nummers staan. KPN is nu voor eigen klanten langzaam dat aan het omzetten. Hopelijk ook snel voor andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
Bericht verplaatst naar NLE ervaringen topic.

[ Voor 98% gewijzigd door Roodaap op 21-07-2017 21:04 ]

Pagina: 1