Noise-Cancelling Headset advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 17:17
Ik zoek een?
Noise-cancelling headset voor mijn moeder. Ze heeft momenteel veel last van bouwwerkzaamheden in de buurt, en wil graag rustig haar kopje koffie buiten kunnen drinken ;) Focus ligt dus op de NC functie, en minder op de geluidskwaliteit

Wat is je budget?
100 a 200 euro, minder gaat waarschijnlijk duurkoop zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wordt alleen maar thuis gebruikt, niet op reis. En icm haar telefoon (Moto G4), zoals gezegd om op overlastmomenten een beetje rust te kunnen pakken

Wat heb je zelf al gevonden?
De Boses zijn duidelijk king of the hill, maar lijken me een beetje too much. Wanneer ik budget rond de 100 a 200 euro check komen de Philips modellen er heel goed uit (reviews hier en op WhatHiFi). Echter ook de Denon / Senheisser spreken me wel aan, maar is het de meerprijs waard (met focus op NC functie)?

Basisopties;
1.Philips Over-ear
2. Philips On-ear

Plus-opties rond de 200 euro;
3. Denon
4. Senheisser

Welke vragen heb je hier nog over?
Liefst eenvoudig in gebruik, draadje is mooi, BT is een plus. Over-ear dempt het geluid waarschijnlijk beter. En heb een hekel aan producten die na een paar maanden uit elkaar vallen, duurzaamheid is een pré.

What to buy for mama? Gracias amigos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb zelf 2 jaar geleden een Bose QC25 gekocht, vooral bedoeld voor gebruik tijdens lange vluchten. Zo'n monotoon geluid zoals de van de vliegtuigmotoren wordt echt prima gedempt. Maar meer plotselinge geluiden, kun je toch wel horen. Geen idee wat ze qua bouwwerkzaamheden aan het doen zijn bij je moeder maar het lijkt me niet dat je die volledig zult wegnemen met een NC hoofdtelefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bouwgeluid wordt niet echt weggefilterd door NC, dat werkt pas echt goed bij lang dezelfde toon.

Je zou goede in-ear dopjes kunnen kopen, die sluiten je oren ook erg goed af waardoor je maar heel weinig omgevingsgeluid nog hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:01
Ik heb deze voor op kantoor en bevalt prima. :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
De buren hebben daar recent een hele mooie test voor gedaan: https://nl.hardware.info/...telefoons-niet-storen-aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 17:17
Ah interessante test. de Teufel had ik nog niet gezien! Lijkt een beetje bass-heavy maar de NC is dan weer goed voor deze prijsklasse.

Snap de comments qua bouwgeluid / NC, pikt eerder de monotone geluiden op. Pa heeft goede in-ears, zal kijken of ik daar geen foams op kan zetten om te testen.

Met de test-policy van Teufel in het achterhoofd denk ik dat we die gaan bestellen, prima prijs, mooi ding, kan ze mooi testen of dat het doet wat ze verwacht, en als dat niet zo is gaat ie keurig retour.

Gracias amigos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@Isaja Ik heb zelf een N60NC een uur gebruikt, maar deze bevalt mij niet omdat deze echt op de oren zit, misschien vind jij dat niet erg.
Ik heb 'm in de V&A gezet voor een leuk prijsje.
V&A aangeboden: AKG N60 NC (Zwart)

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 10-04-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:37
Mijn ouders zijn het gekrijs van kinderen een beetje zat als ze in de tuin zitten en die vroegen dus naar een goede NC koptelefoon. Nu lees ik alleen op verschillende sites dat NC met name monotone geluiden zoals (vliegtuig)motoren eruit filtert. Is het ook geschikt voor sterk variabel omgevingsgeluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:15
Zelf heb ik de Denon nu drie kwart jaar in gebruik en bevalt heel goed. De noise cancelling zonder muziek is al goed en met muziek echt heel goed. De batterij duur is fantastisch. Met twee uur gebruik in ov per dag makkelijk vier dagen tot een week. Draag comfort is heerlijk, kan hem zonder problemen lang dragen, ding is echt top.

Als je daarentegen wilt gaan voor de perfecte noise cancelling, ik heb de nieuwe bose quiet comfort geprobeerd van een collega en dat is echt wauw ook qua geluid.

Dus als "budget" koptelefoon zal de Denon je niet teleur stellen maar als je wat dieper ik de buidel tast heb je met de quiet comfort van bose wel echt wat speciaals in handen.
Pagina: 1