|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
De andere uren staan als het goed is nog als ziek te boek.
Maar ik denk dat je werkgever meer kan vertellen ?
2250 WP Zuid PVoutput
https://werkwacht.nl/artikel/arbeidsongeschikt-op-vakantie/
https://eerlijkmetrecht.n...idsongeschikte-werknemer/
Mocht je nog meer info nodig hebben, neem dan contact op met je werkgever of Google even naar "Vakantie Arbeidsongeschikt".
Sterkte nog.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 29-04-2018 10:26 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
https://www.rendement.nl/...antie-ook-bij-ziekte.html
Voor zover ik weet moet je vakantie uren opnemen conform je normale dienstverband, ook tijdens re-integratie. Je bouwt ze namelijk ook op op basis van je normale dienstverband, ook tijdens re-integratie.evilution schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:49:
Ik ben al enige tijd arbeidsongeschikt wegens burn-out/depressie. Recent weer beperkt aan het werk. Het gaat nog enkele maanden duren voor ik weer voor 100% inzetbaar ben in mijn huidige functie.
Nu wil ik in juni vakantie opnemen. Ik heb familiebezoek gepland en bovendien een flink aantal uren wat 1 juli vervalt dus kan ik maar beter opfikken.
Moet ik mijn vakantie uren nu aanvragen conform mijn normale arbeidspatroon, of conform mijn feitelijke re-integratiepatroon?
[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 29-04-2018 10:26 ]
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Volgens mij ben je niet in staat geweest ze op te nemen en dus vervallen ze (nog) niet. De overige (bovenwettelijke) vakantiedagen blijven 5 jaar geldig, dus daar zit je wellicht ook nog niet aan.Geldigheid wettelijke vakantiedagen
Als werknemer moet je jouw wettelijke vakantiedagen binnen zes maanden na het opbouwjaar opnemen. Daarna komen deze vakantiedagen te vervallen. Dit betekent dat je de wettelijke vakantiedagen die je in 2015 hebt gekregen, uiterlijk voor 1 juli 2016 moet opnemen.
Doe je dat niet dan zegt de wet dat deze wettelijke vakantiedagen komen te vervallen. Van deze hoofdregel kan worden afgeweken als jij als werknemer tot aan dat tijdstip niet in staat bent geweest om vakantie op te nemen. Ook kun je schriftelijk met je werkgever vastleggen dat er van de termijn van 6 maanden kan worden afgeweken en dat je jouw wettelijke vakantiedagen langer kunt meenemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Aikon op 06-04-2017 09:08 ]
Naar mijn weten klopt dit. Zo gaat het ook bij mijn vrouw die na een postnatale depressie aan het re-integreren is.donleone83 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:40:
[...]
Voor zover ik weet moet je vakantie uren opnemen conform je normale dienstverband, ook tijdens re-integratie. Je bouwt ze namelijk ook op op basis van je normale dienstverband, ook tijdens re-integratie.
"Wat de vakantiedagen betreft: sinds 1 januari 2012 bouwt een (gedeeltelijk) arbeidsongeschikte werknemer evenveel wettelijke vakantiedagen op als een gezonde werknemer. Gaat een (gedeeltelijk) arbeidsongeschikte werknemer op vakantie (na voorafgaande toestemming van de werkgever en geen bezwaar van de arbo-arts), dan moet u als werkgever volledige vakantiedagen afschrijven (bijvoorbeeld: de werknemer werkt feitelijk vier uur per dag en heeft een dienstverband voor acht uur? Dan schrijft u die acht uur af)."
Toelichting: de werknemer bouwt immers ook volledig vakantiedagen op.
[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 29-04-2018 10:27 ]
Dit rijmt niet met je eerst post.evilution schreef op zondag 9 april 2017 @ 19:46:
[...]
Ware het niet dat de aard van mijn arbeidsongeschiktheid en de behandeling daarvan een vakantie niet praktisch uitvoerbaar maakten.
Als je midden in een behandelingsfase zit is het natuurlijk niet handig om vakantie op te nemen. Dit betekend echter niet dat je er geen recht op hebt.evilution schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:49:
Nu wil ik in juni vakantie opnemen. Ik heb familiebezoek gepland en bovendien een flink aantal uren wat 1 juli vervalt dus kan ik maar beter opfikken.
[ Voor 12% gewijzigd door Yoicaa op 10-04-2017 10:04 ]
[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 29-04-2018 10:27 ]
Op vakantie gaan is een pluspunt voor de werkgever, hoe raar dat ook klinkt
Je kan ontstressen/bijladen, en in het geval van arbeidsongeschiktheid misschien zelfs beter het reintegratietraject in gaan.
Daarnaast mocht het mis gaan hoeft de werkgever aan het end van de rit minder vakantiedagen uit te betalen.
Dus ja gewoon aanvragen en op vakantie gaan.
(Ik heb dit zelf niet meegemaakt maar wel iemand die ik goed kende en die ging ook gewoon op vakantie met bovenstaande redenen).
User Error -- Please Replace User
Alleen je wettelijke dagen vervallen na 18 maanden. Daarvan heb je er jaarlijks 20. Je bovenwettelijke dagen blijven wel staan.evilution schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:09:
[...]
Waarom niet? Naarmate het genezingsproces op gang komt zijn er meer dingen mogelijk dan in het begin van de arbeidsongeschiktheid.
[...]
Niet handig, dus niet praktisch uitvoerbaar.
[...]
Bij mij gaat het om een stuwmeer wat zou vervallen. Dat vind ik wel een beetje zonde.
Verwijderd
Stel dat je zelfs door ziekte niet op vakantie bent gegaan en dus eigenlijk geen vakantie hebt gehad, je recht hebt om die vakantiedagen te gebruiken om op vakantie te gaan.