Toon posts:

Muis connect niet. Windows95.

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Pentium100 gekregen met 32mb geheugen erin.
Nou staat er nog Windows95 op.
Ik heb mijn muis aangesloten, dat is een PS2 muis via een plug zodat hij serieel word.
Hij zit erin en bij het opstarten zegt hij:

Windows heeft geen aangesloten muis aangetroffen. U kunt nu veilig een serieele muis aansluiten.

Als u een muis op een PS/2-muispoort wilt aansluiten, dient u eerst de computer uit te zetten.

Hoe los ik dit op?

Verwijderd

Ik neem aan dat die Pentium 100 geen PS/2 poort heeft, zo wel: sluit dan gewoon ff die muis aan op de PS/2 poort :)

Anders:
1. Probeer eens een andere muis. Maybe is je muis kapot.
2. Is de com-poort wel geinstalleerd en werkt ie correct of is ie kapot. Kijk daarvoor ff in het Bios EN in configuratiescherm->systeem

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 18:03 schreef Neobazz het volgende:
Ik neem aan dat die Pentium 100 geen PS/2 poort heeft, zo wel: sluit dan gewoon ff die muis aan op de PS/2 poort :)

Anders:
1. Probeer eens een andere muis. Maybe is je muis kapot.
2. Is de com-poort wel geinstalleerd en werkt ie correct of is ie kapot. Kijk daarvoor ff in het Bios EN in configuratiescherm->systeem
Neuh, jammer genoeg geen PS/2 aansluiting

1. Ik heb een andere muis geprobeerd.
2. In de BIOS staat hij aan.
3. Ik heb alle compoorten en LPT poorten weggedonderd. Opnieuw en alles deed eht weer.
Maar nog steeds geen resultaat.

Zou het aan die connector liggen van PS/2 naar Serieel?

En er zat een kaart in die PC die komt me niet bekend voor.
Het is een ISA kaart met 4 aansluitingen achterop. De grote van een PS/2 aansluiting maar dan met 8 pinnetjes.
Weet iemand waar dit voor is?

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 18:43 schreef jordyb het volgende:

[..]

Neuh, jammer genoeg geen PS/2 aansluiting

1. Ik heb een andere muis geprobeerd.
2. In de BIOS staat hij aan.
3. Ik heb alle compoorten en LPT poorten weggedonderd. Opnieuw en alles deed eht weer.
Maar nog steeds geen resultaat.

Zou het aan die connector liggen van PS/2 naar Serieel?
Koop ff een interfacekaart in de winkel, dan merk je vanzelf of het aan je ps/2 poort ligt. Als het niet werkt, breng je die interfacekaart gewoon terug

Verwijderd

ik weet bijna zeker dat het aan je koppelstukje van ps/2 naar serieel ligt... ik heb dit ook vaker gehad, gewoon ff een goede erop zetten :7

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde bericht. Alleen ik heb een oude muis met een seriele aansluiting. En deze wordt ook niet herkend bij het opstarten. Ik heb ook al een andere muis geprobeerd, maar weer het zelfde verschijnsel. Weet iemand dan hier een oplossing voor ?

Gr,
Jarah

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die koppelstukjes van PS/2 naar serieel werken maar selectief... Bij bepaalde Logitech muizen moet je Logitech koppelstukjes gebruiken enzo. Je hebt goed kans dat je PS/2 muis niet serieel aangesloten kan worden.

Die ISA kaart is misschien voor een busmuis? da's weer een andere interface voor muisjes... Alhoewel, als er 4 aansluitingen opzitten...

Hier stond een dode link.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

5p33dfr34kj,

Je hebt goed gezocht - hiervoor hulde ;)
Echter, ondanks dat het topic misschien erg mag lijken op het topic wat je hiervoor kickt, is het misschien niet helemaal hetzelfde. Omdat veel mensen de gewoonte hebben niet het volledige topic te lezen, ga je nu reacties krijgen die helemaal niet slaan op jouw situatie.

Je ziet dat ook al een beetje in de 1e reply - jij geeft aan een seriele muis te gebruiken, maar Strandbal heeft perongeluk over heen gelezen, en gaat er van uit dat je een koppelstuk gebruikt.

Mag ik je aanraden een nieuw topic te openen waarin je aangeeft wat je allemaal al geprobeerd hebt, en geef daarin ook even aan dat je dit topic gevonden hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.