Op internet lees ik wel eens wat over dat je voldoende RAM geheugen hebt voor bijvoorbeeld ICT-opleidingen of gaming, maar wat wordt er nou precies opgeslagen op de RAM-geheugen? Want dit kan ik niet vinden tussen mijn twee harde schijven (laptop + windows 10)...
Vraag
Beste antwoord (via Verwijderd op 06-04-2017 07:54)
Verschillende soorten geheugen hebben verschillende taken. Je hebt cache geheugen in je cpu, ram geheugen, en massa opslag (om alles globaal te cathegoriseren.
Vergelijk het met een bouwvakker. In zijn hand heeft hij een hamer die hij direct kan gebruiken (cache geheugen), in zijn directe omgeving overige gereedschappen, dit zijn er meer maar duurt even voor hij er een kan pakken (ram). Dan heb je nog zijn werkbus die buiten staat, kan een hele hoop in, maar duurt nog langer om bij te komen.
Probeer dit voorbeeld echter niet te ver door te trekken, valt al gauw uiteen maar voor even snel is het wel makkelijk naar mijn mening.
Vergelijk het met een bouwvakker. In zijn hand heeft hij een hamer die hij direct kan gebruiken (cache geheugen), in zijn directe omgeving overige gereedschappen, dit zijn er meer maar duurt even voor hij er een kan pakken (ram). Dan heb je nog zijn werkbus die buiten staat, kan een hele hoop in, maar duurt nog langer om bij te komen.
Probeer dit voorbeeld echter niet te ver door te trekken, valt al gauw uiteen maar voor even snel is het wel makkelijk naar mijn mening.
Alle reacties
Dan heeft jouw laptop geen RAM. Je moet wel wat RAM hebben. Krijg je die niet bij de opleiding?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik heb wel ram volgens mijn systeem gegevens, de opleiding start pas over 1,5 jaar @Room42
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 20:28 . Reden: tag van tweaker lid ]
Ja, was een grapje. Je vraag is zo basic dat hij me melig maakt. Wikipedia legt het zo uit: Wikipedia: Werkgeheugen (computer)
En een geinige verzameling van veel type 'geheugen' van computers: Wikipedia: Computergeheugen
Langere uitleg: http://computerkiezen.nl/...elen/wat-is-werkgeheugen/
En een geinige verzameling van veel type 'geheugen' van computers: Wikipedia: Computergeheugen
Langere uitleg: http://computerkiezen.nl/...elen/wat-is-werkgeheugen/
[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 05-04-2017 20:32 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Niets. RAM is niet gemaakt voor het opslaan van gegevens.Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:22:
maar wat wordt er nou precies opgeslagen op de RAM-geheugen?
Verschillende soorten geheugen hebben verschillende taken. Je hebt cache geheugen in je cpu, ram geheugen, en massa opslag (om alles globaal te cathegoriseren.
Pagina: 1