Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:35
Ik probeer erachter te komen of ik bij mijn werkgever weg kan of niet. Op internet is niet echt een duidelijk antwoord te vinden en het telefoonnummer van het Juridisch Loket is achterlijk duur. :/

Situatie is als volgt:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Cheezborger op 05-04-2017 17:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 08:28

Croga

The Unreasonable Man

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Members only:

[ Voor 22% gewijzigd door Cheezborger op 05-04-2017 18:03 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:08
Cheezborger schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:46:
Ik probeer erachter te komen of ik bij mijn werkgever weg kan of niet. Op internet is niet echt een duidelijk antwoord te vinden en het telefoonnummer van het Juridisch Loket is achterlijk duur. :/
[...]
"€ 0,25/minuut met een maximum van €12,50". Weet je wat pas duur is? Een slecht advies!

Doe iets meer moeite, ontdek de wondere wereld van bijvoorbeeld de rechtswinkels of bel het juridisch loket....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Members only:

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:37

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Members only:

[ Voor 21% gewijzigd door Cheezborger op 05-04-2017 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:46
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door Cheezborger op 05-04-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 23:30

Qwerty-273

Meukposter

Alle vragen die je hebt (ten minste tot zo ver in dit topic) worden door CNV Vakmensen hier benatwoord: https://www.cnvvakmensen....ennisbank/nulurencontract

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Qwerty-273 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:18:
Alle vragen die je hebt (ten minste tot zo ver in dit topic) worden door CNV Vakmensen hier benatwoord: https://www.cnvvakmensen....ennisbank/nulurencontract
Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Cheezborger op 05-04-2017 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Members only:

[ Voor 28% gewijzigd door Qwerty-273 op 05-04-2017 18:25 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:06
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 05-04-2017 18:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Members only:

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Die volle maand die je nu conceptueel ingeroosterd bent kun je sowieso wat van zeggen. Maar ga gewoon open het gesprek aan met je leidinggevende, de meeste werkgevers zitten niet te wachten op ongemotiveerde werknemers dus als je e.e.a. zsm gewoon aangeeft dan hebben ze ook nog tijd om een nieuwe oproepkracht in te werken.

Eerst het overleg zoeken is imho doorgaans veel constructiever en effectiever dan direct de wettelijke kaders opzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 05-04-2017 18:37 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:06
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 05-04-2017 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 11:45 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
Members only:

[ Voor 30% gewijzigd door Cheezborger op 05-04-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:37

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:17
Je kan natuurlijk ook paar klanten uitschelden en een op staande voet regelen :+
Problem solved :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je dayjob is overdag en je tempjob snachts. Je kan ook gewoon paar keer in slaap vallen tijdens je nachtjob ipv mensen uit te schelden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Welkom de wondere wereld die volwassenheid heet ;)

Maar je kan je met mooie volzinnen prima uiten. Dus gebruik je communicatie om je draai aan je baas duidelijk te maken.

Je opleiding kan volgens mij gewoon aansluiten aan het werken in een hotel.

Maar wellicht sluit mijn google-fu niet aan bij je opleiding die je in je profiel hebt staan.

Als je toch een praatje met je baas gaat maken, kan je vragen of hij iets heeft nog meer in lijn met je opleiding.

De zomerperiode staat er namelijk niet echt om bekend om makkelijk over te stappen tussen banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 05-04-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:32
Als ik die link naar CNV volg dan vind ik zo'n nuluren contract wel erg eenzijdig. De werkgever hoeft je gedurende die hele periode niet op te roepen of te betalen, maar de werknemer is altijd verplicht op te komen dagen? :?

Wat is daarvoor de compensatie, die lullige 3 uur die je altijd minimaal krijgt uitbetaald?

Behoorlijk scheef imho.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:09
Ik dacht dat je altijd na één maand kon opzeggen, maar dat blijkt niet;
https://ontslag.nl/opzegg...komst-voor-bepaalde-tijd/

Dat artikel zegt genoeg denk ik. Gewoon met je leidinggevende dit oplossen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leitz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 09:51
Je kan de boel gewoon opzeggen elk contract is open te breken, mensen kunnen schrijven wat ze willen, maar de cao als die er is is binden. Zo niet is er altijd nog de arbowet. Ik zou ff bellen naar het juridisch loket of de bond(die geven eenmalig gratis advies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 25-09 08:28

Croga

The Unreasonable Man

Leitz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 07:37:
Je kan de boel gewoon opzeggen elk contract is open te breken, mensen kunnen schrijven wat ze willen, maar de cao als die er is is binden. Zo niet is er altijd nog de arbowet. Ik zou ff bellen naar het juridisch loket of de bond(die geven eenmalig gratis advies)
Dit is geen CAO ding. Wettelijk gezien is een contract voor bepaalde tijd simpelweg niet op te zeggen. Bepaalde tijd is bepaalde tijd en niet korter. Hier kan in de CAO of het arbeidscontract van afgeweken worden maar dat is in dit geval duidelijk niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leitz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 09:51
Wettelijk gezien staat een contract nooit boven de wet, zou mooi zijn we zijn geen slaven. Er speelt alleen mogelijke schade, wat in dit geval meevalt. Het heeft wel invloed op een mogelijke ww uitkering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou je ook gewoon ziek kunnen melden. "Ja, het is in mijn rug geschoten!" (of zoiets) Kan de werkgever naar het uitzendbureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Waarom praat je niet met je manager of met HR? De situatie even aangeven en als jij zegt dat je niet meer wilt werken dan gaan ze je heus niet inroosteren want daar schiet niemand wat mee op. Mochten ze toch niets doen met dat gesprek dan geef je nogmaals aan dat je niet meer beschikbaar bent en ook niet op komt dagen als ze je oproepen.

Doe dit wel op tijd, als je het nu aan geeft heeft je baas tijd genoeg om vervanging te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Leitz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 07:37:
Contract is contract en als het contract aan de wettelijke eisen voldoet kan het gewoon nasty worden voor TS als hij het op de spits wil drijven.
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:04:
Je zou je ook gewoon ziek kunnen melden. "Ja, het is in mijn rug geschoten!" (of zoiets) Kan de werkgever naar het uitzendbureau.
Ja fraude is altijd goed.... |:( :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander advies, communiceer gewoon duidelijk. Zeker nu je nog de vrijheid hebt. Vaak zeggen mensen niet hoe ze erin staan, want bang voor ontslag en hebben zorgen in de vorm van hypotheek/kinderen.

Hij is nog jong en heeft niks qua verplichtingen. Hij moet gewoon aangeven dat je eigenlijk geen zin meer heb met de huidige werksfeer en arbeidsethos.

En vanuit het perspectief van de manager, hoe eerder die weet dat het team gaat veranderen, hoe eerder die kan schakelen. Misschien is er dan nog tijd om iemand in te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Barrycade schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:23:
Contract is contract en als het contract aan de wettelijke eisen voldoet kan het gewoon nasty worden voor TS als hij het op de spits wil drijven.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:13
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Laatst online: 24-09 09:12

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Contract is contract. 0 uur is 0 uur je hoeft lijkt mij dus niets te accepteren aangezien er geen uren zijn vastgelegd.
Gewoon zeggen dat je volgende maand weg gaat j contract opzeggen en dat je geen uren meer gaat draaien tot dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Normaal gesproken, als je ontslag wilt nemen, geef je dat aan bij je leidinggevende. Je kunt in dit geval prima uitleggen waarom je ontslag wilt nemen. Daarna schrijf je een ontslag brief. Hierin verzoek je je werkgever jou ontslag te verlenen.

Los van wat er in je contract staat, zou het heel vreemd zijn als het ontslag niet verleend wordt. Welke werkgever wil nu personeel in dienst hebben die duidelijk heeft aangegeven niet meer voor je te willen werken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Particlebox
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-12-2023
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Particlebox
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Particlebox
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 10:32
Vraag aan TS: heb je een 0-uren contract of staat er iets in van 0-x uren contract waar x een aantal is?
Er is je gevraagd 'extra' te werken maar als dat gewoon binnen de 40 uren blijft en er staat geen max. aantal uren in je contract, dan is het niet extra lijkt me? Of rekenen jullie extra als in meer dan gemiddeld?
Aangezien het je is gevraagd, lijkt mij dat er een optie is om te weigeren (de periode ligt nog ruim in het voren)?
Je werkgever zal dan zowieso moeten zorgen voor iemand die die 'extra' uren kan werken. Mogelijk geeft jou dat de kans om overbodig te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ongeacht je contract of whatever, je kunt toch altijd ontslag nemen? Werkplaats != gevangenis.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:39

Garyu

WW

Leitz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:03:
Wettelijk gezien staat een contract nooit boven de wet, zou mooi zijn we zijn geen slaven. Er speelt alleen mogelijke schade, wat in dit geval meevalt. Het heeft wel invloed op een mogelijke ww uitkering
Niet alleen maar dat, maar ook (vooral) het feit dat het om een contract voor bepaalde tijd gaat, kan nog wel eens zuur opbreken. Immers, de straf van contractbreuk (opzeggen, in dit geval) is meestal de waarde van het resterende contract. Bij een normaal contract over ca 16u per week tot September kan dat best wel een flinke boete betekenen.

Nu is het een 0-uren-contract, dus ik weet niet of daar hetzeflde voor geldt. @TS, wat staat er in je contract over eerder opzeggen, als er al iets over instaat?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

demichel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:48:
Ongeacht je contract of whatever, je kunt toch altijd ontslag nemen? Werkplaats != gevangenis.
Zou je denk hè? Maar in een contract met bepaalde tijd is (zonder opname van een opzeg termijn clausule) tussentijds niet mogelijk. Dus eenzijdig opzeggen is dan contractbreuk.

Zelfs bij een 0-uren contract . Zie de vele linkjes in dit topic naar de wet en regelgeving hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Gaan we hier niet te veel uit van kwade opzet en werknemertje pesten ?

- Ik heb ook heel veel scholieren/werkstudenten gezien die een waardevolle kracht waren. Maar vaak zijn dat soort bijbaantjes inderdaad de lager geschoolde functies, en als werkgever kun je dan ook verwachten dat als iemand als die afgestudeerd is, ook weg gaat. Daar houd je rekening mee. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat iemand die bijvorbeeld vakkenvuller is, na zijn afstuderen roept "ja, maar vakkenvullen is mijn roeping en ondanks dat ik lucht- en ruimtevaarttechniek gedaan heb, wil ik tot mijn 67e vakkenvullen :) "

- Veel van die tijdelijke krachten vinden het juist fijn als ze in de zomermaanden/vakanties extra uren mogen draaien. Een nieuw school/collegejaar komt er weer aan, met kosten voor boeken, collegegeld en al dat soort dingen waarvoor het prettig is als je in juli/augustus even een financiele buffer hebt. Nou is @TS afgestudeerd en gaat dat voor hem wellicht niet op, maar zo kan hij wel de tijd overbruggen tot hij een baan gevonden heeft. Vaste lasten lopen gewoon door, en ik ken de situatie van TS natuurlijk niet, maar misschien moet hij bijvoorbeeld de studentenhuisvesting verlaten en heeft hij verhuis- en inrichtingskosten.

Met andere woorden: Zijn die extra uren niet gewoon met de beste bedoelingen gedaan, en kan er met een goed gesprek, en een redelijke uitwerkperiode zodat je je opvolger in kunt werken, niet gewoon een oplossing gevonden worden waarmee beide partijen tevreden zijn ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Barrycade schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:11:
[...]

Zou je denk hè? Maar in een contract met bepaalde tijd is (zonder opname van een opzeg termijn clausule) tussentijds niet mogelijk. Dus eenzijdig opzeggen is dan contractbreuk.

Zelfs bij een 0-uren contract . Zie de vele linkjes in dit topic naar de wet en regelgeving hierover.
Oh ja, de wet, akkoord, maar ooooooh, ik heb vandaag (en de komende 25 dagen) ontzettende migraine... en mijn rug doet ontzettend pijn ook... oooh...

Niet mijn fout he dat mijn gezondheid eventjes niet meewil.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Gewoon aangeven dat je niet beschikbaar meer bent. Bij 0uren heb je namelijk de zelfde verplichtingen naar de werkgever toe, als de werkgever naar jou. Namelijk helemaal niks. Als ze geen werk kunnen aanbieden, had je zelf ook iets anders moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
De eerste stap voor TS is om naar zijn werkgever te stappen om dit te bespreken.
Helaas zijn ze in de horeca vaak niet zo heel blij met dit soort dingen, maar je rechten zijn niet anders dan als je ergens anders zou werken. De eerste stap is dus naar je werkgever gaan mocht dit niet baten informeren naar je rechten.

Off topic: Wat is de reden waarom er zoveel gebruik word gemaakt van members only :X . Veel dingen die worden gezegd lijken mij nou niet gigantisch persoonlijk behalve de OP dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24
demichel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:23:
[...]

Oh ja, de wet, akkoord, maar ooooooh, ik heb vandaag (en de komende 25 dagen) ontzettende migraine... en mijn rug doet ontzettend pijn ook... oooh...

Niet mijn fout he dat mijn gezondheid eventjes niet meewil.
En hoe wil jij gaan werken bij die nieuwe werkgever terwijl jouw migraine dusdanig erg is dat je bij je huidige werkgever niet kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
ImdaMned schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:05:
[...]

En hoe wil jij gaan werken bij die nieuwe werkgever terwijl jouw migraine dusdanig erg is dat je bij je huidige werkgever niet kan werken?
Een flinke wandeling en plots was dat al heel wat beter, geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:19
demichel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:04:
[...]

Dat is mooi, want dan kan je ook weer bij je oude aan het werk.

Bij je ene werkgever ziekmelden en bij de andere werken tegelijkertijd. 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
LordSinclair schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:08:
[...]

Dat is mooi, want dan kan je ook weer bij je oude aan het werk.

Bij je ene werkgever ziekmelden en bij de andere werken tegelijkertijd. 8)7
Ach, dergelijke administratieve molens malen traaaaaag, gewoon vaag blijven en negeren allemaal, niet zo moeilijk maken, gewoon doen wat je wil en ze laten je wel met rust.

[ Voor 9% gewijzigd door demichel op 07-04-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 14:03
demichel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:11:
[...]

Ach, dergelijke administratieve molens malen traaaaaag, gewoon vaag blijven en negeren allemaal, niet zo moeilijk maken, gewoon doen wat je wil en ze laten je wel met rust.
De wereld is klein. Ook al gaat de administratieve molen langzaam. Je zal net zien dat sollicitatie voor je volgende droombaan is met de broer van de huidige manager. Of 1 van de werknemers daar werkt en verteld wat er is voorgevallen.

Los het netjes op en wanneer dit niet mogelijk is leer dan van je fout en laat volgende keer wel een opzegtermijn in je contract opnemen (weet je zeker dat deze er niet in staat?) Fraude plegen met ziek melden etc.. Ik zou je niet graag aannemen als ik weet dat dit ooit is voorgevallen.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
SirDarkAngel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:18:
[...]

De wereld is klein. Ook al gaat de administratieve molen langzaam. Je zal net zien dat sollicitatie voor je volgende droombaan is met de broer van de huidige manager. Of 1 van de werknemers daar werkt en verteld wat er is voorgevallen.
En ook dan blijf je weer vaag en negeer je het allemaal keihard. En wordt het dit bedrijf niet, dan maar een ander. Dat heb ik door de jaren wel geleerd, je niet te veel zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
[...]

Ik ben het niet eens met je methode maar moest wel even lachen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:04:
Gevaarlijk advies. Wanneer werkgever er dan achter komt dat TS ander werk heeft gedaan dan kan het TS een heleboel geld kosten.
[...]

Dan kan de oude werkgever je helemaal leegplukken in een rechtzaak omdat je je daar beter had moeten melden.

Overigens kan een werkgever welke op deze wijze benadeeld worden via de rechter de kosten van werving en selectie proberen te verhalen omdat je hem bewust opkosten hebt gejaagd.

2 maandjes uitzitten en geld verdienen of paar 1000 euro aan kosten en een hele slechte referentie....

[ Voor 44% gewijzigd door Wim-Bart op 07-04-2017 16:36 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 10:08
Heb je niet toevallig nog gewoon vakantiedagen die je op kan maken? Wanneer ben je voor het laatst op vakantie geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41

Yucon

*broem*

Zie je het niet wat zwaar in? Je bent nu nog voordat het seizoen echt begonnen is nog prima vervangbaar maar over twee maanden wordt dat een stuk lastiger, kortom: het je werkgever er alles aan gelegen dit ook zo snel mogelijk goed te regelen. Zoals hierboven al vaak genoemd is iemand die met tegenzin naar z'n horecabaan gaat alleen maar negatief voor je werkgever. En als hij je gewoon laat gaan zul je ook een stuk gemotiveerder zijn om je opvolger netjes in te werken.

Vergeet ook niet dat die verplichting om aan een oproep gehoor te geven vooral is om te voorkomen dat er last minute allerlei rotsituaties ontstaan.. en niet om iemand perse voor het hele contract te binden.

[ Voor 18% gewijzigd door Yucon op 08-04-2017 08:03 ]

Pagina: 1