Gaan we hier niet te veel uit van kwade opzet en werknemertje pesten ?
- Ik heb ook heel veel scholieren/werkstudenten gezien die een waardevolle kracht waren. Maar vaak zijn dat soort bijbaantjes inderdaad de lager geschoolde functies, en als werkgever kun je dan ook verwachten dat als iemand als die afgestudeerd is, ook weg gaat. Daar houd je rekening mee. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat iemand die bijvorbeeld vakkenvuller is, na zijn afstuderen roept "ja, maar vakkenvullen is mijn roeping en ondanks dat ik lucht- en ruimtevaarttechniek gedaan heb, wil ik tot mijn 67e vakkenvullen

"
- Veel van die tijdelijke krachten vinden het juist fijn als ze in de zomermaanden/vakanties extra uren mogen draaien. Een nieuw school/collegejaar komt er weer aan, met kosten voor boeken, collegegeld en al dat soort dingen waarvoor het prettig is als je in juli/augustus even een financiele buffer hebt. Nou is @TS afgestudeerd en gaat dat voor hem wellicht niet op, maar zo kan hij wel de tijd overbruggen tot hij een baan gevonden heeft. Vaste lasten lopen gewoon door, en ik ken de situatie van TS natuurlijk niet, maar misschien moet hij bijvoorbeeld de studentenhuisvesting verlaten en heeft hij verhuis- en inrichtingskosten.
Met andere woorden: Zijn die extra uren niet gewoon met de beste bedoelingen gedaan, en kan er met een goed gesprek, en een redelijke uitwerkperiode zodat je je opvolger in kunt werken, niet gewoon een oplossing gevonden worden waarmee beide partijen tevreden zijn ?
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...