Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloos internet valt weg na paar minuten Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb al ongeveer een jaar een frustrerend probleem op mijn Asus-laptop dat ik nu graag een keer opgelost zie. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als ik op mijn studie verbinding maak met het draadloze netwerk Eduroam, maar ook met andere netwerken, valt de netwerkverbinding standaard na een paar minuten weg. Dit gebeurt soms na twee minuten, soms na een kwartier, maar nooit langer. De enige oplossing is vervolgens de laptop opnieuw op te starten, waarna het probleem zich herhaalt. Dit is natuurlijk onwerkbaar. Vreemd genoeg heb ik dit probleem niet op mijn eigen draadloze netwerk thuis. En mijn mobiele telefoon heeft geen enkel probleem met de netwerkverbinding met dezelfde netwerken op mijn studie. Mijn draadloze netwerkadapter is de Atheros AR9485. Ik heb meermaals de drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat werkt niet. Ik heb ook zonder resultaat gerommeld in Windows Firewall, en heb het programmaatje "Complete Internet Repair" zonder resultaat gebruikt.
Ik ben geen enorme expert, maar ik heb het vermoeden dat het ligt aan de aard van het netwerk, namelijk mijn eigen privé draadloze netwerk vs. de openbare netwerk hier op school.
Wie heeft de gouden tip?

Mvg,

Steven

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:48
Wat als je naar de IT-afdeling / IT-helpdesk loopt en hen het probleem voorlegt?
Waarschijnlijk kunnen zij beter je vraag (direct) beantwoorden, dan wij kunnen.

Vermoedelijk staat een, of meerdere, van je instellingen niet optimaal.