Toon posts:

oplossing voor mediaspeler?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Mensen

Ik ga binnenkort van triple play naar enkel internet overschakelen.

Ik wou weten wat de beste opties zijn om opgeslagen films etc af te spelen op mijn tv.

TV is een 40 inch full hd tv van Philips maar is GEEN Smart TV

Ik zou graag films en series willen kijken meestal via streaming maar soms lokaal ook.

Wat zijn de beste opties hiervoor?

budget is 400 euro(maar hoe lager hoe beter)

Ik dacht aan een intel nuc met Pentium n3700?
Enigste problem is dat ik dan ook een toetsenbord en muis moet aanschakelen bij mijn nucje en ik heb niet echt de ruimte om nog een toetsenbord en muis te connecteren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

waar staan die dingen opgeslagen, en in wat voor formaat
maareh : Kodi medapelertje ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Als je een nuc neemt kan je daar kodi op installeren (bijvoorbeeld via libreelec).
Kodi kan je bedienen via een afstandbediening. Een leuke afstandbediening (plus ontvanger) is bijvoorbeeld de philips mce remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die dingen staan op mijn laptop opgeslagen. Maar kan evengoed op een ehdd zetten.

En kan je met kodi ook lokale opslag afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:16
plex mediaserver installeren op een PC (als je wilt transcoden), of op een rasberry pi 3 (voor alleen streamen). Chromecast in de TV hangen, en alles bedienen vanaf een smartphone/tablet. Dan ben je onder de €100 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:42:
En kan je met kodi ook lokale opslag afspelen?
Lokaal, vanaf een usb, vanaf het netwerk.
breew schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:45:
plex mediaserver installeren op een PC (als je wilt transcoden), of op een rasberry pi 3 (voor alleen streamen). Chromecast in de TV hangen, en alles bedienen vanaf een smartphone/tablet. Dan ben je onder de €100 klaar.
Plex is ook een leuke optie, maar dan moet die pc aanstaan als je wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de eerste chromecast maar die is zeer log en traag.

Is de nieuwe versie minder traag?

meestal staat mijn laptop wel aan als ik tv kijk maar staat op men bureau :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoort thuis in CEA, ik verplaats het topic die kant op.

Prima alternatieven zijn in mijn ogen inderdaad een Intel NUC. Verder lijkt me de Nvidia Shield ook het bekijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:12:
Ik heb hier de eerste chromecast maar die is zeer log en traag.
Is de nieuwe versie minder traag?
Ik heb de tweede versie, nog nooit iets gemekt mbt vertraging; streamt soepel 1080p (wel over 5G wifi, weet niet of/hoeveel dat uitmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Als je voor kwaliteit gaat met beeld en geluid kan ik je de HiMedia Q5 Pro aanraden!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
HereIsTom schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:33:
Als je voor kwaliteit gaat met beeld en geluid kan ik je de HiMedia Q5 Pro aanraden!
Zeker een mooie kant-en-klaar oplossing. maar waarom is dat handiger dan bijvoorbeeld een chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breew is het echt een goed apparaat?

ik merkte op dat bij de chromebrowser alles vloeiend liep maar bij lokaal een videoafspelen lukte het nauwelijks om een niet haperend beeld te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
breew schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:11:
[...]

Zeker een mooie kant-en-klaar oplossing. maar waarom is dat handiger dan bijvoorbeeld een chromecast?
De HiMedia heeft o.a. een betere processor, meer geheugen, meer aansluitmogelijkeden waardoor beter beeld en geluid en meer mogelijkheden.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is maar net wat je handig vindt. Een haperende beeld moet je doorgaans zoeken in je wifi netwerk en naar mijn mening niet perse in een Chromecast. Zo'n stick is best handig in het gebruik en lekker goedkoop. Nadeel is dat je altijd een extern device nodig hebt om het te bedienen.

De beste losse mediaspeler van dit moment is zonder twijfel de Nvidia Shield. Als je wat meer flexibiliteit wil en zelf bepaald dingen kunnen regelen, kun je niet om een Intel NUC (of iets soortgelijks) heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:29
Ik heb hier een 'oude' aTV3 met PlexConnect op een nucje. Is een beetje vogelen en absoluut niet voor een beginner maar werkt perfect.

Die aTV koop je voor een paar tientjes per stuk, en het ziet er gewoon goed uit. Bediening via de bijgeleverde remote of je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
Ik heb zelf bij het vervangen van mijn oude HTPC lang getwijfeld tussen een Wetek mediaplayer, Nvidia shield, en een Intel NUC (Windows). Waarbij ik zelf nog de specifieke wens had om Netflix te kunnen gebruiken.

De NUC heb ik uiteindelijk tweedehands aangeschaft. Als je geen eisen hebt zoals de nieuwste HDMI-versie of 4K kun je dan redelijk goedkoop aan een leuke NUC komen. Ook hier op Tweakers komen ze regelmatig langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Meeste makkelijke oplossing is de Nvidia Shield.
Eenvoudig te bedienen, toekomst proof omdat het Netflix in 4K kan tonen itt goedkopere mediaspelers.
Content afspelen is eenvoudig, USB stick/ Externe harde schijf inpluggen in usb poort.

Het lokaal media afspelen met je chromecast is zoals genoemd 99% een wifi probleem.

Daarnaast is het met de shield mogelijk om te gamen, meegeleverde controller.
Gratis Android games beschikbaar, leuke bijkomstigheid.

Bekijk hier eens wat recensies om te kijken of dit is wat je zoekt:
https://www.mediacentersh...47815.70661073.1483355013

[ Voor 16% gewijzigd door Purehz op 07-04-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een wifi probleem?

Dan zal die nooit opgelost geraken want bij al mijn ander dagelijks gebruik heb ik nergens last van. En mijn router staat op 6 meter van mijn chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:31:
Een wifi probleem?

Dan zal die nooit opgelost geraken want bij al mijn ander dagelijks gebruik heb ik nergens last van. En mijn router staat op 6 meter van mijn chromecast.
Wanneer je vanaf een apparaat een video streamt heb je al snel last van haperende beelden als je wifi wat minder is. Ook ligt het erg aan het apparaat vanaf waar je streamt.

Een shield of andere box kan dit direct afspelen omdat het is aangesloten dmv usb of iets dergelijks. Geen vertraging door het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:31:
Een wifi probleem?

Een HiMedia Q5 Pro heeft geen WiFi probleem, de WiFi werkt perfect, maar als je een kabel in de buurt hebt liggen dan kan die er ook gewoon in.

Pagina: 1