• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:56
M'n vrouw is nogal, tja, hoe zal ik dat netjes zeggen, *lomp*.
Samsung Note 2: Binnen 1.5 jaar telefoon stuk. Wil niet, of nauwelijks meer opladen, scherm stuk, dingen afgebroken. Telefoon was verzekerd, is wel gerepareerd.
Toen een nieuw abonnement, Samsung S4, of S5, weet ik niet meer precies. Binnen een paar maanden, telefoon compleet uitgeleefd, wil niet of nauwelijks meer laden, oplaadpunt is erg slecht denk ik. Microfoon werkt niet meer. En dat binnen een half jaar.
Ik dacht maar eens iets goeds voor haar kopen, dat werd een Sony Xperia Z5, omdat deze hufterproof zou zijn. Nou vergeet het, binnen een half jaar. Oplaadconnector is wederom erg slecht, toestel valt regelmatig uit, scherm is nu gebarsten en reageert nergens meer op.

Het makkelijkst is om te zeggen, voedt je vrouw nu goed op, maar dat heb ik al opgegeven na jaren geprobeerd te hebben. Het is niet anders, gaat ook niet veranderen.

Maar ik heb ook geen zin om weer een hoop geld uit te geven voor iets wat waarschijnlijk binnen een half jaar stuk is, of compleet uitgeleefd.

Kort gezegd, ik zoek een telefoon die hufterproof is, die je kan laten vallen zonder dat er wat mee aan de hand is. Waar je de oplaadconnector 60x per dag lomp in kan duwen, zonder dat deze stuk gaat of lam wordt.
Maar het blijft ook een vrouw, iets als een CAT wil ze eigenlijk ook niet, het moet toch een beetje vrouwelijk zijn volgens haar....

Iemand advies in deze kwestie?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:51
Misschien een beetje off-topic, maar na de 3e keer zou ze van mij zelf even een telefoon moeten kopen :p

[ Voor 5% gewijzigd door Iva Wonderbush op 05-04-2017 16:18 ]

• Ora et Labora
Iva Wonderbush schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:18:
Misschien een beetje off-topic, maar na de 3e keer zou ze van mij zelf even een telefoon moeten kopen :p
Dat kan inderdaad, alleen kost het dan nog meer geld dan dat ik het zelf doe :>
Getrouwd, gezamenlijke rekeningen enzo

[ Voor 8% gewijzigd door Ora et Labora op 05-04-2017 16:20 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:13
Andere vrouw.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Andere vrouw ? })

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 15:14
Nokia 3210, niet kapot te krijgen :p

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
(jarig!)
Ik heb heel vaak problemen gehad met telefoons.
Sony xperia z1 Stuk na een half jaar, z2 stuk na 3 maanden en een samsung A5 stuk na vier maanden.
Ik heb altijd gezegd dat ik geen iPhone zou nemen, maar na al deze zwakke telefoons toch maar een keer voor een iPhone 6 gegaan.

Heb deze nu al langer dan een half jaar en nog helemaal niks mee gehad. Voor mijn gevoel is die veel sterker dan eerder genoemde modellen. Tevens heb ik er een bumper (2 euro bij de action) omheen gedaan en een glazen screen protector.

Dit + het feit dat een iPhone heel makkelijk in gebruik is, zijn voor mij de redenen om toch een iPhone aan te bevelen.

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:51
Ora et Labora schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:19:
[...]

Gezamelijke rekening is voor gezamelijke betalingen. Beetje verkeerd geregeld :P

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 11:28

WCA

1. Telefoon met USB-C
2. iPhone

micro usb is gewoon prut, goed dat dat eruit gaat :)

Share and Enjoy!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:02

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-10 17:31
"Maar het blijft ook een vrouw, iets als een CAT wil ze eigenlijk ook niet, het moet toch een beetje vrouwelijk zijn volgens haar...."

;)

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Zoals @Marc3l inderdaad zegt, een vergelijkbaar model met de oude Nokia bakstenen. Moet je van goede huize komen om die kapot te krijgen (per ongeluk althans).
GreNade schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:21:
1. Telefoon met USB-C
2. iPhone

micro usb is gewoon prut, goed dat dat eruit gaat :)
iPhone zie ik nog sneller sneuvelen dan de eerdere telefoons eerlijk gezegd. Blijft een dun dingetje, niet handig in dit geval.

• WCA

WCA

En die cat heeft dezelfde zwakke USB micro B aansluiting. Gaat het probleem niet oplossen.

Share and Enjoy!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:26
Misschien is een telefoon met Qi laden wat, in de woonkamer op het nachtkastje
en er zijn al oplossingen in de auto.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:02

Pierre

Van nature lui!

Misschien moet je ze voor straf geen smartphone geven

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:14
Gezien de oplaadconnector veelal kapot gaat kun je misschien kijken naar de zeldzame feature: "Draadloos laden". Hoewel misschien USB-C het probleem ook al oplost.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
USB-C lijkt sterker dan het is, aan de binnenkant is het nog steeds extreem dun plastic. De connector-kant zal aan de randen dus wel sterker zijn en door dat het omkeerbaar is zal de kracht meer op de juiste plek komen in plaats van op de connector zelf, maar het midden zal nog steeds makkelijk breken.

Dus: draadloze lader, desnoods met een Qi adapter hoesje. Kijk anders bij Ikea wat ze daar hebben, er staat ook een lijst van ondersteunde toestellen en hoesjes op hun site.

• WCA

WCA

johnkeates schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:29:
USB-C lijkt sterker dan het is, aan de binnenkant is het nog steeds extreem dun plastic. De connector-kant zal aan de randen dus wel sterker zijn en door dat het omkeerbaar is zal de kracht meer op de juiste plek komen in plaats van op de connector zelf, maar het midden zal nog steeds makkelijk breken.

Dus: draadloze lader, desnoods met een Qi adapter hoesje. Kijk anders bij Ikea wat ze daar hebben, er staat ook een lijst van ondersteunde toestellen en hoesjes op hun site.
Het is echter een heel stuk sterker dan Micro-B

Share and Enjoy!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
GreNade schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:31:
[...]

Het is echter een heel stuk sterker dan Micro-B
Bijna alles is sterker dan Micro-B... zelfs een natte wc-rol ;-)

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-11 11:41
Misschien is dit handig? Voor verschillende oplaadsnoeren verkrijgbaar: magnet

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Toxic_Dreams schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:23:
[...]

"Maar het blijft ook een vrouw, iets als een CAT wil ze eigenlijk ook niet, het moet toch een beetje vrouwelijk zijn volgens haar...."

;)
Zoveel telefoons in zo weinig tijd? Nee dat is geen vrouw :+

Koop zo'n magnetische oplader voor haar. Zo een waarbij je een klein dingetje in de USB aansluiting stopt en laat zitten om vervolgens zo'n oplader met magneet te gebruiken die houdt de oplaad aansluiting wel heel (geen idee hoe je zo'n ding noemt). Was al genoemd

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 15:18
Een stevig housje, tempered glass screenprotector en inderdaad zo'n magneetoplader zou bij elkaar een goed begin zijn voor elke telefoon die hufterproof moet zijn ;)

don't mind me

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:13
Welke telefoon je ook koopt, koop er een goed hoesje en een screenprotector bij.

Of koop een goedkope Chinaphone van ~€100 en laat haar daar maar eens een jaar mee werken. Als die eerder kapot is gewoon een dumbphone halen.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ora et Labora schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:19:
[...]

Dan zou ik maar eens naar tweedehandsjes gaan kijken.

Je kunt 4x een Moto G kapot maken, voordat je er één S7 uit hebt, als je tweedehands Moto G's koopt.
Als je niet met telefoons om kunt gaan, dan moet je maar een dumbphone kopen.

(En weer een goed voorbeeld waarom je idealiter een gezamenlijke én een persoonlijke rekening hebt. Ook al ben jij de alleenverdiener, dan heb je gewoon ieder x euro per maand te besteden op je persoonlijke rekening. Dan kan zij sparen voor een nieuwe telefoon, en kun je leuke andere dingen doen zonder je slecht te voelen).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Jeroenneman schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:52:
[...]

Dan zou ik maar eens naar tweedehandsjes gaan kijken.

Je kunt 4x een Moto G kapot maken, voordat je er één S7 uit hebt, als je tweedehands Moto G's koopt.
Als je niet met telefoons om kunt gaan, dan moet je maar een dumbphone kopen.
In dit specifieke geval denk ik meer aan een T65 })

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Naast de reeds genoemde draadloze laadoptie en magnetische snoerconnectors kun je ook nog kiezen voor een toestel met verwisselbare accu en een externe lader met 1 of 2 extra accu's.

Of een toestel met een hele grote accu die lang genoeg mee gaat om alleen één maal per etmaal 's nachts opgeladen te kunnen worden.

Een goede bumpercase lijkt me ook geen kwaad kunnen. ;) Die heb je ook wel in uitvoeringen om ook mooi te ogen.

Of je geeft haar juist een dusdanig stervensdure foon dat ze er niet anders dan héél voorzichtig mee om dúrft te gaan. :+

Palthe

Zoals hierboven al geopperd is, zoek eens in het goedkopere telefoon aanbod.
Als iemand geen of weinig respect voor zijn of haar spullen heeft dan krijg je dat er gewoon moeilijk uit.
Maar zo iemand hoeft dan ook niet met een 600+ euro toestel te gaan lopen.
Ik zou zeggen, koop een Samsung A3 of zo. Doe hem in rosé goud, iedereen weer happy.
USB-C is ook wel een aanrader, knap als je die stuk krijgt (dus A3 ;-) )

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:13
Nog een ander idee is om voor een telefoon te gaan die draadloos kan opladen. Dan hoeft je vrouw alleen die draadloze oplader mee te nemen en kan ze die usb-poorten iig ook niet meer slopen.

Buiten dat, is het ook een optie om de telefoon zelf te repareren? Een USB-poort is bijvoorbeeld nog wel te repareren met een nieuwe printplaat

• A13X
  • Laatst online: 07:55

A13X

Dude

rikpro schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:23:
Zoals @Marc3l inderdaad zegt, een vergelijkbaar model met de oude Nokia bakstenen. Moet je van goede huize komen om die kapot te krijgen (per ongeluk althans).
[...]
iPhone zie ik nog sneller sneuvelen dan de eerdere telefoons eerlijk gezegd. Blijft een dun dingetje, niet handig in dit geval.
Een SE of 5S is een aardig stevige telefoon, wat dikker dan de 6(s) en 7 en de lighting connector is een verademing vergeleken met micro USB. Goede bumper eromheen en klaar.

Nu een half jaar een 5S na 2 jaar een S3 en LG G3 maar de 5S voelt steviger als die andere telefoons.

Awesome

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Raym09 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:12:
[...]

Een SE of 5S is een aardig stevige telefoon, wat dikker dan de 6(s) en 7 en de lighting connector is een verademing vergeleken met micro USB. Goede bumper eromheen en klaar.

Nu een half jaar een 5S na 2 jaar een S3 en LG G3 maar de 5S voelt steviger als die andere telefoons.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Misschien voelt het steviger, maar die connectors zijn net zo klein en dun als een MicroUSB.

• A13X
  • Laatst online: 07:55

A13X

Dude

rikpro schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:57:
[...]
Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Misschien voelt het steviger, maar die connectors zijn net zo klein en dun als een MicroUSB.
Voor wat betreft afbreken misschien niet, alleen als je kijkt naar de opbouw van de lighting connector is die vele malen eenvoudiger als een micro usb.

Een micro usb heeft haakjes op de connector om hem op zijn plek te houden en de daadwerkelijke verbinding zweeft ergens in het midden van de connector. Daarbij kan die er maar op 1 manier in waardoor je moet opletten hoe je hem erin duwt, waardoor een lomperik de aansluiting makkelijk kan slopen.

Lighting heeft net als USB-C geen specifieke boven of onderkant en is gewoon een domme strip zonder tierelantijntjes. In gebruik (is mijn ervaring) dat de lighting connector een stuk gebruiksvriendelijker en minder makkelijk te slopen is t.o.v. Micro-USB. USB-C kan ook een oplossing zijn, daar heb ik echter geen ervaring mee.

On-topic, zag een tijd terug iemand op V&A die nokia achtige telefoons met Whatsapp functie voor een euro of 20 te koop had staan. Die kun je dan gewoon op voorraad leggen :+

Awesome

• Ora et Labora
Dat draadloze opladen is wel een goed idee.
Ik heb nog een Samsung Note 3 liggen met defecte oplaadaansluiting, zo'n dingetje om in te bouwen kost 10 euro en een oplaadbank is altijd te gebruiken.
Ik heb een setje besteld om te proberen.

Hartelijk dank voor alle reacties!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 19:50
Als alternatief kun je altijd nog een stevige Cat met een mooi vrouwelijk hoesje kiezen :)

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-11 14:24
Als ik naar mezelf kijk als eveneens notoire sloper van oplaadconnectoren en beeldschermen dan ben ik stiekem best tevreden over de kwaliteit van mijn iPhone 7 - leather case erom en ondertussen aan de derde screenprotector (want barsten) uit China - niet stuk te krijgen tot dusver...

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Raym09 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:25:

On-topic, zag een tijd terug iemand op V&A die nokia achtige telefoons met Whatsapp functie voor een euro of 20 te koop had staan. Die kun je dan gewoon op voorraad leggen :+
Goed bedoeld, maar miv 30 juni stopt de ondersteuning van WhatsApp op oudere besturingssystemen: BlackBerry, oude versies van iOS, Android, Windows Phone, en ook Nokia Symbian 40 en 60.
Pagina: 1