Twijfel nieuwe receiver Denon X3300W of X4300W

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 20:40
Ik wil een nieuwe receiver om mijn huidige Onkyo TX-NR609 te vervangen. Ik heb pas nieuwe speakers gekocht en wil graag een receiver met meer up-to-date functies.

Huidige 5.1 speaker setup:
Fronts Dali opticon 1
Rear Dali zensor pico
Center Dali Vocal
Subwoofer SVS SB-1000

Het apparaat gaat gebruikt worden als doorluspunt voor videoverbinden HDMI naar de TV en al het geluid in de woonkamer.

Ik twijfel tussen de X3300W en X4300W van Denon, mijn eisen zijn Audyssey multeq xt 32, goede streamingfuntionaliteiten.

De voordelen van een X4300W
meer power, ook wat meer geluidsverbeteringsopties zoals:
D.D.S.C. HD Digital
Klok Jitter filter
Alpha Processing
Audyssey LFC

De nadelen overbodigheden:
Hij is voorzien van HEOS
meerdere HDMI uitgangen

Ik vraag me af of de meerprijs van de 4300 tegenover de 3300 een duidelijke geluidsverbetering icm mijn speakers met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
De 4300 heeft betere software voor de subwoofer in te regelen, en stereo zou ie ook beter moeten zijn.
Ie heeft daar een aparte chip voor net als Hdam bij marantz.
Of dat de meerprijs waard is is jou keuze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Als je meters wilt maken in de verbetering van het geluid, pak je je akoestiek aan. Geld door de plee heen spoelen met een andere receiver kopen, kan altijd nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HNXM72YHKjzFp8YALUhmahPu/full.jpg
Links

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CUFNtZm26IB90p2Jp6jkdH6Y/full.jpg
Rechts

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9mlctlH9wGg1JQeiXWtkhYIF/full.jpg
Plafond reflecties

En de reden waarom een receiver kopen naar verhouding weinig zin heeft.

Filmpje over de basis van geluid en akoestiek:
YouTube: Floyd Toole - Sound reproduction – art and science/opinions an...

Als alternatief voor een andere receiver zou ik als eerst een Mini DSP Umik 1 in huis halen, zo weet je tenminste wat er gaande is in jou luisterruimte.

Daarna demping toevoegen op de plekken waar 't nodig is.

En om de bas onder 200Hz glad te strijken een Mini DSP 2x4 + 1 of 3 extra subwoofers. (liefst van hetzelfde merk en type)

Alleen op die manier krijg je een breedbandige bas met een vlakke frequentie curve.

Akoestiek, is de essentie van geluid
Waarin we de zang en klank terug geven aan de luidspreker
Een besproken laag, een diep midden en een bevlogen hoog
Die door merg en been gaat

[ Voor 93% gewijzigd door Lip op 12-04-2017 19:34 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:18
@Lip
Ik bedoel dit zeker niet verkeerd, alle respect voor jouw verworven kennis op dit gebied, maar ik vind het komisch te zien hoe je de akoestiek in jouw luisterruimte (woonkamer?) aanpakt :). Gewoon pakken steenwol van de bouwmarkt, opgerold vloerkleed, kussens en van die eiermatjes provisorisch uitgemeten in een hoek of aan het plafond gemonteerd. Efficiënt zal het zeker zijn, maar in de meeste huishoudens zal het toch anders verlopen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 12-04-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat vloerkleed heb ik opgerold omdat ik daarmee mijn plafond reflecties sterker maakte. Nu ik de plafond reflecties heb aangepakt, moet het vloerkleed weer op de grond uitgerold worden. De eiermat (tis er maar eentje) verhinderen de reflecties van de radiator. Eigenlijk moet ik de panelen nog afwerken, maar daarvoor geniet teveel van het 'nieuwe' geluid :)

Verder moet het grote akoestiek topic ook nog vorm krijgen op basis van mij metingen met mijn UMIK1.

En ik ben niet de eerste, @LA-384

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W8w8Nlhz3LCWxKolF8MGVjX5/full.jpg

Als je echt heel, maar dan ook heel lang kijkt. Dan zie je die panelen gewoon niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Lip op 13-04-2017 00:07 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 19:49
Ik heb de panelen gezien en als ik zelfs de heel andere kant op kijk zie ik ze nog, ben benieuwd of ik ze ooit van mijn netvlies af krijg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@sNielz123

Dat ben je allemaal vergeten zodra, je op play drukt. :)

Pagina: 1