Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Snelle, niet te grote smartphone voor veelvuldig dagelijks gebruik.

Wat is je budget?
600-800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks smartphone gebruik, geen zware games of wat dan ook maar de batterijduur is wel van groot belang.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Galaxy S8 vs. iPhone 7.
Ik kom van een Galaxy S6 en ik vond dit een prima smartphone, enkele minpuntjes: batterijduur en de compatibiliteit met mijn Macbook Pro TB.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nog nooit een iPhone gehad, en ik vraag me af of de compatibiliteit met een Macbook Pro TB en iPad i.c.m. de batterijduur echt van toegevoegde waarde is? Ik twijfel heel erg tussen de S8 en iPhone 7, ben altijd zeer tevreden geweest met de S6, maar de vingerafdruklezer op de achterkant, de afgeronde zijkanten en het feit dat er geen hardware knoppen meer op het scherm zitten brengt me behoorlijk aan het twijfelen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat voor integratie mis je dan tussen je MBP en je Samsung? Foto's overzetten gaat prima toch?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je al een Mac OS gebruiker ben dan zou ik zeker weten een iPhone nemen. Android kan echt niet op tegen de integratie van die twee: iMessage, iCloud, Handover en de lijst gaat nog wel even door..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:53:
Wat voor integratie mis je dan tussen je MBP en je Samsung? Foto's overzetten gaat prima toch?
Ik gebruik de agenda en contacten veelvuldig en ik heb nog geen goede app gevonden voor de samsung die de agenda op de macbook automatisch bijwerkt en vice versa als je op een ander apparaat iets invoert.

Ik vind het foto's overzetten ook nogal veel gedoe, dat moet veel makkelijker kunnen volgens mij. Ik ben niet echt van third party cloud services als het gaat om foto's, zowel onedrive als google drive geprobeerd maar niet tevreden over icm macbook en de s6. Al weet ik niet exact of dat met de iPhone daadwerkelijk zoveel makkelijker is omdat ik dus nog nooit een iPhone gehad heb.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
De moeilijkheid is dat je twijfelt over de S8 omdat er veel veranderd is, maar overstappen naar een iPhone vanaf Android veranderd ook veel. De iPhone heeft maar een knop onder het scherm, je S6 3, en alle instellingen zijn anders.
Dat gezegd hebbende, zolang je de mentaliteit hebt, het veranderd toch, probeer dan gewoon een iPhone 7, of rek het even tot de iPhone 8 uit komt in plaats van de top van dit jaar te vergelijken met de (bijna) top van vorig jaar. Ervaren is de beste vergelijk, en bevalt het niet is de 2dehands waarde prima van een iPhone en de prijs van de S8 is dan weer gedaald.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 23:10
Belangrijker is heb je apps gekocht in de Playstore? Indien ja, zijn ze dermate belangrijk dat je ze ook wilt hebben op je volgende telefoon? Als je naar S8 gaat geen probleem. Bij iPhone moet je een alternatief zoeken danwel gratis of betaald.

Voor je agenda kun je Google agenda gebruiken. Dat synchroniseert automatisch met de website.

[ Voor 16% gewijzigd door Xepos op 05-04-2017 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xepos schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:28:
Belangrijker is heb je apps gekocht in de Playstore? Indien ja, zijn ze dermate belangrijk dat je ze ook wilt hebben op je volgende telefoon? Als je naar S8 gaat geen probleem. Bij iPhone moet je een alternatief zoeken danwel gratis of betaald.

Voor je agenda kun je Google agenda gebruiken. Dat synchroniseert automatisch met de website.
Ik heb geen belangrijke (betaalde) apps waar ik niet zonder zou kunnen. Ik neig toch meer naar de iPhone momenteel, al wil ik misschien ook nog wel een half jaartje wachten op een nieuwe iPhone met hopelijk USB C. Heb nog niemand gehoord over het verschil in batterijduur, hoe zit dat met een iPhone, m'n S6 haalt met moeite nog 3 uur schermtijd.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 23:10
Ik geloof dat je voor USB C niet bij Apple moet zitten aangezien zij hun eigen Lightning connectors hebben.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Batterij verbruik ligt aan wat je ermee doet, schakel je vaak van 4g naar WiFi etc.
Ik zou een nieuwe batterij kopen voor je Samsung, kost je +- €15,- en rustig verder informeren voor je veel geld uit gaat geven.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-10 14:28
De hardware ontloopt elkaar bij deze telefoons in het dagelijks gebruik niet veel, maar het is vooral de vraag welke software je fijner vindt. Als je nu al een MacBook en iPad hebt klinkt het logisch dat je hierbij ook een iPhone neemt, maar iOS is natuurlijk wel een stuk meer 'dicht getimmerd' dan Android. Als je geen skins installeert of apps via internet download (denk aan beta's) lijkt de iPhone een goede keuze voor je. Vooral omdat je al twijfelt over het design van de S8. Daarnaast heb je over het algemeen ook meteen bij de release toegang tot updates bij Apple, terwijl Samsung hier niet de snelste in is.

Zelf heb ik een MacBook, iPad en Android telefoon en alles wat ik wil synct met mijn Apple apparaten (agenda, foto's etc.). Daarvoor hoef je een Android phone dus niet te laten.

Verwijderd

Onnodige kick, tevens twijfel over wel/niet reclame maken
Slotje

[ Voor 98% gewijzigd door The Wizard op 07-12-2017 20:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.