MacBook 4K/60Hz adapter werkt direct, maar niet via een hub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb de Apple MacBook 12" (2016) 1,1GHz 256GB Silver en een 4K/60Hz monitor.

Ik heb de volgende adapters om het scherm te kunnen aansluiten op 4k/60Hz via USB-C. Binnenkort stuur ik 1 van de 2 adapters terug.
  • Anker® Aluminium USB C Type C to HDMI Converter, Supports 4 K/60Hz to HDMI Converter
  • Kanaan USB-C HDMI Adapter | USB-C USB 3.1 Type-C to HDMI Adapter Converter
Dit werkt perfect als de adapter rechtstreeks op de enkele USB-C poort is aangesloten van mijn MacBook.

Wanneer ik een Belkin USB-C hub of de Apple Multi-AV adapter ertussen zit, dan werken beide adapters niet meer en leveren ze geen video output meer.

Ik heb deze USB-C hubs/adapters:
  • Apple USB-C Digital AV Multiport Adaptor
  • Belkin USB-C 4 Port Mini Port Expansion Hub
Mis ik hier iets? In mijn ideale situatie zou ik graag mijn 4k/60Hz monitor, 1440p-monitor tegelijk aansluiten en tegelijkertijd de MacBook kunnen opladen.

De 2e monitor is niet zo belangrijk, maar kunnen opladen en de 4k/60hz-adapter tegelijkertijd kunnen gebruiken zou wel fijn zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:43
Je kunt de macbook ook opladen via de Apple adapter. Dus de power cable in de USB-C poort van je apple adapter doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

chronoz schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:39:
Ik heb de Apple MacBook 12" (2016) 1,1GHz 256GB Silver en een 4K/60Hz monitor.

...4k/60Hz via USB-C...

Dit werkt perfect als de adapter rechtstreeks op de enkele USB-C poort is aangesloten van mijn MacBook.

Wanneer ik een Belkin USB-C hub of de Apple Multi-AV adapter ertussen zit, dan werken beide adapters niet meer en leveren ze geen video output meer.

Ik heb deze USB-C hubs/adapters:
  • Apple USB-C Digital AV Multiport Adaptor
  • Belkin USB-C 4 Port Mini Port Expansion Hub
Mis ik hier iets? In mijn ideale situatie zou ik graag mijn 4k/60Hz monitor, 1440p-monitor tegelijk aansluiten en tegelijkertijd de MacBook kunnen opladen.

De 2e monitor is niet zo belangrijk, maar kunnen opladen en de 4k/60hz-adapter tegelijkertijd kunnen gebruiken zou wel fijn zijn.
Wat je mist is het volgende:

De USB-C poort op de Apple multiport adapter is alleen voor opladen, niet voor output of data. De HDMI poort daarop (v1.4a, max 4K 30Hz) kan je gebruiken voor video, meer niet. De MacBook is ontworpen voor maximaal één extern scherm, wil je meer, dan moet je een MacBook Pro kopen. Je hebt simpelweg die tweede poort nodig, met een adapter kom je er niet.
De USB-C adapter is ook maar gen1 dus 5Gbps, daar krijg je nooit twee monitoren over, zeker niet op die resoluties.

Wat je nodig hebt voor 4k60 én opladen is een beeldscherm dat over één usb-c kabel kan opladen en beeld kan geven.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 06-04-2017 09:26 ]

I reject your reality and substitute my own