COW_Koetje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:24:
Nu zal dit wel weer aan mij liggen maar als ik meerdere malen lees dat de serverload te hoog is en veel mensen kampen met snelheids problemen, servers met 500 internal error messages enzo, dan hebben jullie inderdaad hulp nodig.
Nee, dat hebben we niet. De servers zijn niet onderuit gegaan, er was alleen erg hoge load waardoor het trager was dan bedoeld, omdat de schaalbaarheid moeilijk te modelleren is van een game waar je in 1 klap een site met 200k dagelijkse bezoekers op loslaat. Wat RAM erbij en opgelost. Stukken goedkoper dan een infinitely scaleable cloud opzetten die dit wereldwijd met 10 miljoen gebruikers ook had getrokken, dat was nooit het doel.
Dit had je met gemak kunnen oplossen door de hele meuk in Amazone te gooien en autoscaling groups aan te maken.
Nee, want het enige echte 'probleem' dat heeft gespeeld bleek uiteindelijk een 'bug' te zijn die schaalbaarheid in de weg zat, waardoor als gezegd Node zichzelf onnodig restartte, en die vanmiddag is opgelost. Had ook bij Amazon tot vertraging geleid, dan had je alleen een hoop autoscaling servers gehad waarop Node zich onnodig restartte.
Mochten jullie hier serieus eens iets over willen weten dan schiet je maar een email en dan weet ik wel een bedrijf dat je hier in kan adviseren. :-)
Ik neem je weinig serieus als je consultancy aanbiedt met foutieve diagnoses op basis van incorrecte symptomen. Dus, kunnen we dan nu gewoon weer over de game zelf gaan hebben?
[
Voor 5% gewijzigd door
curry684 op 20-04-2017 21:16
]