Macbook Pro 13" (2015) aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn vraag
Ik wil graag een Macbook Pro 13" (2015) aanschaffen. Het is voor mij een vrij grote aankoop waar ik lang voor heb moeten sparen. Ik stap over van een Windows laptop naar Apple om dat ik gewoonweg meer kwaliteit wil hebben. De toetsen van mijn Windows laptop beginnen het nu namelijk al te begeven.
Ik heb voor het 2015 model gekozen, omdat ik het nieuwe model zonder touchbar toch vrij veel duurder vind zonder dat je er veel voor terug krijgt, en het toetsenbord lijkt mij minder fijn.

- Nou vroeg ik mij af of de Macbook Pro 13" (2015) ook in een space grey variant te koop is?
- Ook vroeg ik mij af of er aankomende kortingsacties aankomen bijv. BTW-actie van Mediamarkt en of daar ook apple producten aan mee doen. Of dat er andere manieren zijn om een macbook met garantie ietwat goedkoper te krijgen, zonder dat je risico loopt om uiteindelijk blij te worden gemaakt met een baksteen in je pakket :P . En klopt het dat je bij Apple een studentenkorting krijgt van 6%?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.laptopshop.nl...996.1179988013.1491394113

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-04-2017 16:01)

Verwijderd

De Apple Macbook 2015 kun je wel vinden in verschillende shops inderdaad. Meestal zijn Apple producten uitgesloten van grote kortingsacties (hier en daar een uitzondering) (https://www.iphoned.nl/nieuws/mediamarkt-btw-actie-2017)

Je krijgt inderdaad een 6% studentenkorting bij Apple en Apple Premium Resellers. Bijvoorbeeld bij Xando willen ze nog wel eens 10% korting geven. Ook heb je bij Xando vaak een actie waar je bijvoorbeeld 130 euro cadeaukaart krijgt bij aanschaf van een Mac (kun je weer wat nodige accessoires voor kopen).

De 2015 variant is voor zover ik weet niet beschikbaar in Space Grey.
Hier op de Tweakers vraag & aanbod staan redelijk vaak MacBooks in de verkoop van mensen die overstappen op een nieuwer model. Ik raad je dan ook aan om te kijken naar de recensies bij de verkoper m.b.t. de betrouwbaarheid (dit wil echter niet zeggen dat je geen baksteen krijgt, alleen dat de kans kleiner is).

Ik weet niet wat je bedoelingen precies zijn met de MacBook, maar ik kan je aanraden om niet voor een 128GB variant te gaan (uit ervaring blijkt dit gewoon te weinig). Tenzij het enige wat je ermee doet een beetje tekstverwerken is.

Succes met je zoektocht!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Apple Macbook 2015 kun je wel vinden in verschillende shops inderdaad. Meestal zijn Apple producten uitgesloten van grote kortingsacties (hier en daar een uitzondering) (https://www.iphoned.nl/nieuws/mediamarkt-btw-actie-2017)

Je krijgt inderdaad een 6% studentenkorting bij Apple en Apple Premium Resellers. Bijvoorbeeld bij Xando willen ze nog wel eens 10% korting geven. Ook heb je bij Xando vaak een actie waar je bijvoorbeeld 130 euro cadeaukaart krijgt bij aanschaf van een Mac (kun je weer wat nodige accessoires voor kopen).

Hier op de Tweakers vraag & aanbod staan redelijk vaak MacBooks in de verkoop van mensen die overstappen op een nieuwer model. Ik raad je dan ook aan om te kijken naar de recensies bij de verkoper m.b.t. de betrouwbaarheid (dit wil echter niet zeggen dat je geen baksteen krijgt, alleen dat de kans kleiner is).

Ik weet niet wat je bedoelingen precies zijn met de MacBook, maar ik kan je aanraden om niet voor een 128GB variant te gaan (uit ervaring blijkt dit gewoon te weinig). Tenzij het enige wat je ermee doet een beetje tekstverwerken is.

Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:27:

Succes met je zoektocht!
Dankjewel voor je reactie! Ik heb uiteindelijk toch besloten om de 2016 variant te kopen, aangezien de 256GB variant daar in verhouding veel goedkoper is dan bij de 2015 variant. Ook heb ik het toetsenbord uitgeprobeerd en vind ik het niet hinderlijk.
Nou heb ik nog wel een vraag, want op veel websites staat dat ze een prijsverlaging van het nieuwe model verwachten, is dit al gebeurd of kan iemand met meer zekerheid zeggen of dit het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:03:
[...]

Dankjewel voor je reactie! Ik heb uiteindelijk toch besloten om de 2016 variant te kopen, aangezien de 256GB variant daar in verhouding veel goedkoper is dan bij de 2015 variant. Ook heb ik het toetsenbord uitgeprobeerd en vind ik het niet hinderlijk.
Nou heb ik nog wel een vraag, want op veel websites staat dat ze een prijsverlaging van het nieuwe model verwachten, is dit al gebeurd of kan iemand met meer zekerheid zeggen of dit het geval is?
Ik heb hier nog niets van vernomen. Maar ook als dat het geval is zal het minimaal zijn. Apple producten zijn doorgaans erg prijsvast, dat zul je wel gemerkt hebben.