Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:44
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone ter vervanging van mijn Samsung S4.
Liefst stukje groter (tussen 5.3" en 5.8") dan de S4 en met een vinger print scanner. Het intoetsen van de code is toch wel vermoeiend. Daarnaast is accu duur erg belangrijk.

Wat is je budget?
Tussen de 0 en 800 euro, liever iets goeds dan tegoedkoop en tegen problemen aanlopen. Maar onnodig geld uitgeven hoeft ook niet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In de ochtend mij te wekken en daarna te voorzien van de informatie voor het begin van de dag (emails,nieuws). Hierna gaan we de auto in spotify, flitsmeister en Torque pro aan.
Op werk aangekomen verbinding met VPN en voor de rest af en toe een berichtje en browsen.
Terug naar huis de zelfde apps als heen met al en toe nog wat google maps navigatie.
Thuis voornamelijk films, games en browsen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Was eigenlijk hem van plan te vervangen voor de Samsung S8, maar die hebben de vingerprint scanner aan de achterkant zitten. En geen normale home knop. Dus altijd je telefoon oppakken om te ontgrendelen staat me tegen.Dus toch maar opzoek naar een alternatief.

Toen dacht ik aan de S7, maar die schijnt soms nogal traag aan te voelen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het scherm van de S4 is erg scherp en helder (Amoled) zijn de andere fabrikanten al een beetje op het zelfde niveau of gaan alle andere niet Samsung toestellen een mindere ervaring bieden?

Welk nieuw telefoon raden jullie mij aan? Of juist welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Dus je hebt even snel de S7 en S8 in je hoofd vergeleken en vraagt nu wat er verder nog te koop is?
Kijk eerst eens via de pricewatch en stel je eisen in. Daar komt een lijst uit en als je dan na het vergelijken over de laatste overgebleven toestellen waar tussen je twijfelt nog vragen hebt, kun je ze hier stellen.
Het lijkt me zinloos dat we alle toestellen die binnen jouw eisen passen gaan noemen, dat zijn er gewoon weg te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
Dan blijven er nog 28 over volgens de pricewatch.

Alleen nog maar naar Samsung gekeken omdat die schermen naar mijn mening erg mooi en duidelijk zijn.
Dus vandaar de vraag; zijn de schermen van de concurrent inmiddels ook van die kwaliteit?
Dat zwart ook echt zwart is en niet grijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:16
OnePlus 3T al eens bekeken? €439, high end specs, stock android, snelle vingerprintscanner aan de voorkant, alleen de camera is redelijk.

https://oneplus.net/nl/oneplus-3t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:58

Zalmanman

So long,

Ikzelf ben van de Galaxy S4 overstapt naar een OnePlus 3T en dat bevalt prima.
Ik heb er zelf geen problemen mee, alleen is de camera niet zo denderend. Hij is ook makkelijk te rooten en te rommen, mocht je dat nog belangrijk vinden. Ik haal makkelijk de 5 à 6 uur screen on time, wat dus bij mij neerkomt op om de dag laden.

Houd er wel rekening mee dat de OP3T USB C heeft, dus de gewone stekkertjes (zoals die van de S4) passen niet meer.

Verdraaid. @chengbondkwok was me net voor.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obiander
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 22:54
D

[ Voor 131% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
Zalmanman schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:26:
Ikzelf ben van de Galaxy S4 overstapt naar een OnePlus 3T en dat bevalt prima.
Ik heb er zelf geen problemen mee, alleen is de camera niet zo denderend. Hij is ook makkelijk te rooten en te rommen, mocht je dat nog belangrijk vinden. Ik haal makkelijk de 5 à 6 uur screen on time, wat dus bij mij neerkomt op om de dag laden.

Houd er wel rekening mee dat de OP3T USB C heeft, dus de gewone stekkertjes (zoals die van de S4) passen niet meer.

Verdraaid. @chengbondkwok was me net voor.
OnePlus 3T had ik nog niet gezien. Dat lijkt echt alles tezijn wat ik zoek!
Komt omdat er geen prijs in de pricewatch staat, daardoor kwam die niet in de lijst. 8)7

Wat vind jij van het scherm? in vergelijk met de S4? Zijn die vergelijkbaar of is de OnePlus 3T minder of beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:58

Zalmanman

So long,

MGB-hero schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:04:
[...]

OnePlus 3T had ik nog niet gezien. Dat lijkt echt alles tezijn wat ik zoek!
Komt omdat er geen prijs in de pricewatch staat, daardoor kwam die niet in de lijst. 8)7

Wat vind jij van het scherm? in vergelijk met de S4? Zijn die vergelijkbaar of is de OnePlus 3T minder of beter?
Ja, je krijgt 'm ook niet zo 1-2-3 via de winkel, alleen via de OnePlus store online.

Wat het scherm betreft: Dikke prima, alleen standaard niet. Het zijn beiden AMOLED schermen, alhoewel de S4 HD Super Amoled is kennelijk. Zolang je het kleurenprofiel op sRGB zet zien de kleuren er prima uit. Ik zou echter niet willen zeggen dat het ene scherm echt beter is dan het anderen, ze zijn vergelijkbaar.
Daarnaast is het misschien nog handig om de DPI even wat te verlagen, want standaard is alles wel erg groot.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
kiezo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:29:
Lenovo P2 heeft Amoled, 5.5 inch scherm, enorm goede accuduur, net android 7 gekregen en is onder de 300 euro. Daarnaast kan je een werk en prive Android omgeving draaien (secure en open zone). Alleen de camera is een minpunt.
De P2 en de 3T met elkaar vergeleken en de 3T is op veel punten toch wel de winnaar denk.
Zalmanman schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:52:
[...]

Ja, je krijgt 'm ook niet zo 1-2-3 via de winkel, alleen via de OnePlus store online.

Wat het scherm betreft: Dikke prima, alleen standaard niet. Het zijn beiden AMOLED schermen, alhoewel de S4 HD Super Amoled is kennelijk. Zolang je het kleurenprofiel op sRGB zet zien de kleuren er prima uit. Ik zou echter niet willen zeggen dat het ene scherm echt beter is dan het anderen, ze zijn vergelijkbaar.
Daarnaast is het misschien nog handig om de DPI even wat te verlagen, want standaard is alles wel erg groot.
Top, dat hoor ik graag. Zolang ik maar niet achteruit ga op het scherm.

Zojuist de bestelling geplaatst. Heel erg bedankt voor de info en de tips!
Pagina: 1