Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-11 14:51
Ik wil mijn watermeter (van de PWN) uitlezen met wat domotica spullen.
Helaas zit de meter in de tuin in een put, daarom dacht ik aan een tussenmeter die ik binnens huis kan plaatsen om die uit te lezen.

Bestaat er een tussenmeter waarvan ik de tellerstand gelijk kan zetten met de PWN watermeter buiten zodat ze gelijk lopen?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Waarom gelijk zetten? Gaat je toch over het gebruik? Dus als je tussenmeter op 0 begint en je PWN meter op 12345 dan kan je toch wel in je domotica je tussen meter X +12345 laten optellen?

• ruudvee
Ja, dat klopt, totdat mijn domotica stopt/reboot/noemmaarwat en ik de tellerstand kwijt ben.

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
@ruudvee
die teller stand schrijf je natuurlijk op de nieuwe meter.
hij veranderd toch niet, dus niks mis met een stift gewoon ouderwets opschrijven.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• ruudvee
Jawel, de PWN meter blijft toch gewoon door lopen?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Huh?

Net zoals Migjes meldt: je schrijft op je tussenmeter (of ergens anders) de PWN stand op waarmee je begon en als je een reboot hebt loop je even naar je tussenmeter en voer je de huidige stand op van je tussenmeter + 12345 en je kan weer door.

Of als je tussenwatermeter gereset is (igv digitale watermeter) loop je naar je PWN watermeter en doe je <huidige stand> -12345 en je weet je verbruik en pas je je tussenmeterstand aan met verschil tussen 12345 en <huidige stand>

[ Voor 31% gewijzigd door Barrycade op 05-04-2017 15:26 ]

• ruudvee
Aha, op die fiets, ik snap het.
Maar wat ik vraag bestaat dus niet helaas.
Ik denk even verder.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

Illusion

(the art of)

Het verschil tussen de pwn en je tussenmeter is altijd precies hetzelfde getal. Dat kan je best met een sommetje oplossen.
Desalnietemin:
Met een dompelpomp en een emmer water kan je die tussenmeter heus wel op de juiste stand zetten...
Welke stand heb je nu?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Kan je niet fysiek een nieuwe watermeter plaatsen in de waterleiding die je huis binnenkomt? Dan heb je 2 meters die ook altijd gewoon doorloopt. Of snap ik je probleem niet helemaal.

Signature van nature

• ruudvee
Ik zit nu op iets van 950.
Heb een tussenmeter gekocht en als ik er in blaas dan loopt de teller al.
Dus een dagje met perslucht blazen en ik ben er al.
Of de tellerwieltjes even los halen en in de juiste stand zetten.
Zo iets dan maar.

• ruudvee
Sircuri schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:05:
Kan je niet fysiek een nieuwe watermeter plaatsen in de waterleiding die je huis binnenkomt?
Ja, dat is het idee ook :-)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat de PWN watermeter aangeeft is helemaal niet belangrijk. Het gaat om hoeveel water er gemeten wordt door jouw tussenmeter, wat hetzelfde is als de PWN meter (aannemende dat er geen aftakkingen tussen de twee zitten). Ja, als je digitale meter een dag uit staat mis je een dag verbruik maar zo spannend is dat niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1