Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 774769

Topicstarter
Ik wil mijn smarttv koppelen aan mij laptop (Dell Inspiron 1720). De laptop heeft geen HDMI en de TV heeft geen vga aansluiting. Ik heb eerst een HDMI converter gekocht maar die werkte niet. Kan ik dan niet beter een docking station kopen voor dit doel ( en overige mogelijkheden) ?

Ik denk dan aan een Dell Dock WD15 met 130 W-adapter. Of denk ik helemaal verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Sjaan Lieder

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:24
Wat wil je er exact mee gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:46
Volgens mij ben je daar een usb c-aansluiting voor nodig en gezien het feit dat je laptop nog een vga-aansluiting heeft, denk ik niet dat dit gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:24
NotSoSteady schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:43:
Volgens mij ben je daar een usb c-aansluiting voor nodig en gezien het feit dat je laptop nog een vga-aansluiting heeft, denk ik niet dat dit gaat werken.
Het lijkt me ook een hele dure oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
m3gA schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:44:
[...]

Het lijkt me ook een hele dure oplossing.
Alles is een dure oplossing voor deze bejaarde laptop. Mijn advies is dan ook om geen geld meer weg te gooien, maar een nieuwe laptop aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil alleen mijn laptop koppelen aan mijn smart tv om te kunnen internetten op de tv. De tv zelf heeft wel een browser maar dat is zo'n onding.... Verder wil ik ook pc games kunnen spelen. Het docking station is een minder dure uitgave dan een nieuwe laptop..... ik heb alleen aow dus moet ook op de kleintjes letten.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 774769 op 05-04-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Anoniem: 774769 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:48:
Ik wil alleen mijn laptop koppelen aan mijn smart tv om te kunnen internetten op de tv. De tv zelf heeft wel een browser maar dat is zo'n onding.... Verder wil ik ook pc games kunnen spelen. Het docking station is een minder dure uitgave dan een nieuwe laptop..... ik heb alleen aow dus moet ook op de kleintjes letten.
Het docking station werkt alleen met een usb c-aansluiting en die heeft jouw laptop niet.

Dit had je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:17
Welke TV heb je? Misschien heeft die nog andere aansluitingen waar je makkelijk vanaf VGA op kunt aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-05 21:55

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zou een Chromecast hier geen uitkomst voor kunnen bieden?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-05 17:41
DikkeBMW schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:16:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zou een Chromecast hier geen uitkomst voor kunnen bieden?
Ja Chromecast (icm Google Chrome) kan je er voor kiezen om tab-blad van browser te casten, of het hele scherm. (geen super resolutie overigens)

[ Voor 4% gewijzigd door Bushie op 05-04-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
DikkeBMW schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:16:
Browsen wel, dus als die het heeft over wat Facebook-games, dan is dat inderdaad een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Chromecast gebruik ik hier voor precies hetzelfde doel (browsen op tv). Werkt uitstekend en kost weinig.

[ Voor 8% gewijzigd door breew op 05-04-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:55
De Inspiron 1720 is een (budget)laptop uit 2007. Met een leeftijd van 10 jaar is deze dan ook echt al ruimschoots afgeschreven. Ik snap de budgetsituatie, maar zou het aanwezige budget liever uitgeven aan een iets modernere laptop, dan nog verder in deze investeren.

Docks gaan niet werken:

* E-port docks werken alleen op de zakelijke en pro lijnen van Dell
* Er is geen USB3 aanwezig voor universele docks
* ER is geen USB-C aanwezig voor de nieuwe Dell docks.

Afhankelijk van het budget (en de eisen) kun je een paar kanten op:

1) Voor 35 euro koop je een chromecast waarmee je je webbrowser naar je TV kan sturen. Als je alleen spelletjes op facebook en dergelijke speelt is dit de goedkoopste oplossing. Of het vlot gaat werken op je buidige laptop weet ik niet zeker.

2) Als je, net als vele tweakers, graag hobby't met computers kun je ook iets meer uitgeven aan een Raspberry Pi 3 minicomputer. Voor zo'n 40 euro heb je dan een computertje die permanent aan je TV hangt, maar zal wel iets anders (en in het begin minder intuitief) werken dan de laptop die je gewend bent. Ook komen er nog kosten bij voor een extra muis en toetsenbord, en een microSD kaartje.

3) Als je je budget kan oprekken naar iets meer dan 200 euro heb je een nieuwe laptop met een modern en veilig besturingssysteem EN HDMI aan boord: pricewatch: Acer Aspire ES1-132-C21V bijvoorbeeld

[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 05-04-2017 13:34 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had deze laptop tot voor kort aan een andere tv gekoppeld die vga had. Via wifi kon ik deze tv prima als monitor gebruiken en voldeed het aan alles wat ik wilde. Die tv is weg en de nieuwe heeft geen vga poort. Dus het euvel is dat ik de koppeling niet kan maken. De converter VGA naar HDMI heb ik al geprobeerd maar dat werkte niet. Verder speel ik geen facebookspelletjes op de laptop maar RTS games.... Op een groot scherm (mijn tv is 43") is dat wel leuk natuurlijk.... Ik ga eens kijken of chromecast de oplossing biedt. In elke gavel allemaal hartelijk dank voor de antwoorden.

De suggestie betreffende de Acer laptop is ook wel de moeite waard. In mei vakantiegeld dus behoort het tot de mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Sjaan

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 774769 op 05-04-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:55
De Acer was maar een voorbeeld trouwens, het resultaat van een vrij korte zoektocht in onze pricewatch.

Als je je eigen onderzoek wil doen naar een laptop:

categorie: Laptops

Let wel dat Windows 10 mogelijk niet (standaard) compatibel is met al je RTS spellen, zoek dit dus van tevoren zeker even uit.

I'm a photographer, not a terrorist

Pagina: 1