Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennCallens
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-05-2024
Hoi,

Ik hoop dat dit het juiste topic is om dit te laten posten, maar ik zit met een probleem.
Ik heb een MineCraft Server en daar aanvaarden wij donaties op, maar ook verkopen wij daar ranks op. De inkomsten dat we krijgen zijn minder dan €100 per maand. Echter willen veel spelers met iDeal & Bancontact betalen. Ik heb al alles geprobeerd maar je hebt steeds een BTW nummer nodig, in België bestaat geen KvK dus het is niet dat we even €50 kunnen dokken om een bedrijf te wezen. Ik heb nu ook niet bepaald zin om elke keer belastingen gaan aan zitten geven op die zielige €30 dat ik misschien in een maand verdien. Ik hoop dat jullie mij misschien een oplossing kunnen laten weten hoe ik PaySafeCard, iDeal & Bancontact kan aanbieden zonder ik een BTW nummer nodig heb.

Mvg
Glenn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

Rannasha

Does not compute.

iDeal is oorspronkelijk bedoeld enkel voor business-to-consumer transacties, waardoor het niet vreemd is dat er om iets als een BTW nummer wordt gevraagd. Zeer recentelijk (december 2016) zijn de regels van iDeal versoepeld om ook consumer-to-consumer transacties toe te laten, maar het kost tijd voor aanbieders om in te springen op deze nieuwe mogelijkheid.

Je kunt mensen die met iDeal willen betalen voorstellen om een PayPal account te maken en daar via iDeal geld op te storten. Vervolgens kunnen ze via PayPal de donatie doen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:33
Ik zou zeggen kijk eens naar Tikkie van ABN Amro een makkelijke manier om als consument iDeal-betalingen te accepteren. Je hoeft hiervoor geen rekening bij de ABN Amro te hebben trouwens.

Bancontact gaat (voor zover ik weet) inderdaad lastig worden aangezien de Nederlandse PSP's enkel bedrijven als klant aannamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennCallens
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-05-2024
Hoi,

Ik vind het gewoon ontzettend vervelend dat je als kleine server zogezegd een KvK/BTW zou moeten aanvragen, wat ik niet zie zitten omwille van het vele papier werk. Toch wil ik bancontact, PaySafeCard enz. aanvaarden

[/quote]iDeal is oorspronkelijk bedoeld enkel voor business-to-consumer transacties, waardoor het niet vreemd is dat er om iets als een BTW nummer wordt gevraagd. Zeer recentelijk (december 2016) zijn de regels van iDeal versoepeld om ook consumer-to-consumer transacties toe te laten, maar het kost tijd voor aanbieders om in te springen op deze nieuwe mogelijkheid.
Inderdaad, maar even na gevraag zover ik weet geen enkele PSP die het zonder BTW aanvaard. (Indien jullie er één weten zeg gerust ;) )
Je kunt mensen die met iDeal willen betalen voorstellen om een PayPal account te maken en daar via iDeal geld op te storten. Vervolgens kunnen ze via PayPal de donatie doen.
Heel simpel mensen zijn daar te lui voor, en snappen het niet en haken dan af.
Ik zou zeggen kijk eens naar Tikkie van ABN Amro een makkelijke manier om als consument iDeal-betalingen te accepteren. Je hoeft hiervoor geen rekening bij de ABN Amro te hebben trouwens.
[quote]

Alleen voor Nederlandse burgers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 14:35

Basszje

Reisvaap!]

Paypal lijkt mij ook de meest gemakkelijke weg.

Heb je trouwens al gekeken naar de kosten per transactie bij dergelijke providers? Snelle rondgang ziet dat je zo 20 euro p/m betaalt plus 0,30 cent oid transactiekosten. Lijkt mij op dat soort bedragen sowieso al niet helemaal geweldig.

Volgens mij moet het trouwens mogelijk zijn als EU-burger om een bankrekening in ieder willekeurig land aan te houden. Officieel gezien dan, practisch gezien heb ik geen idee.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 13:42

BLACKfm

o_O

Ik zie niet in wat paypal nou zoveel lastiger zou maken dan ideal e.d.?

Het zijn wat extra stapjes, maar als de personen die willen betalen dat met ideal kunnen doen, dan lukt ze dat ook prima met paypal (en het 'opladen' ervan met ideal).

Maar hoe krijg je nu de donaties binnen dan? Gewoon met een bankoverschrijving? Lijkt me dat het aanbieden van paypal dan al een hele vooruitgang is.

Lijkt me dat je userbase niet zit te wachten op verhoogde tarieven zodat jij de onkosten van die extra betaaldiensten kan dekken. Het moet niet meer gaan kosten dan het oplevert om alleen maar je users te pleasen, want dan is er over een paar maanden geen server meer.

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1