Netflix UHD/4K mogelijk met deze opstelling?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
Zojuist contact gehad met Netflix, echter kunnen deze me geen concreet antwoord geven op mijn vraag (antwoord is dat alle apparaten UHD/4K moeten kunnen weergeven, anders kan het niet). Dus nu hoop ik dat jullie me wel verder kunnen helpen _/-\o_

Mijn opstelling is nu PS4 Pro via HDMI aangesloten op de LG BH9540TW Home Cinema set en deze LG is vervolgens aangesloten via HDMI/Optical aan de Philips 65PUS9109 TV.
Via internet zie ik dat de PS4 Pro Netflix in UHD/4K kan streamen, de LG kan UHD/4K upscalen en de Philips kan UHD/4K weergeven via een externe player omdat de TV zelf niet de juiste codering heeft om het direct zelf weer te geven. Maar heb er zelf verder niet heel veel verstand van :X

Kan ik met deze apparaten en opstelling Netflix in UHD/4K kijken? Of zijn de apparaten hiervoor niet geschikt? Of zou de opstelling anders aangesloten moeten worden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

Ik neem dus aan dat je nog geen Netflix hebt? Of heb je dat wel maar werkt het niet? Je kan Netflix een maand gratis uitproberen, dan weet je toch of het werkt lijkt me?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Nee, heb nog geen Netflix op dit moment. Wil eerst graag weten of bovenstaande voldoende is om het in 4K te kunnen bekijken, of dat er iets aangepast zou moeten worden.
Zoals aangeven ben ik niet heel erg thuis in de hardware zaken, dus voor hetzelfde zie ik in die maand geen 4K en dan weet ik nog niet waar het aan ligt. Zou zonde zijn van die proefmaand, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat je een bottleneck hebt bij de LG Home Cinema Set.
Ik weet namelijk niet zeker of deze Netflix 4K ondersteunt, en zo ja op welke manier.

Ik geloof dat je LG de juiste variant mist (x265).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Zou dat te ondervangen zijn door de PS4 Pro direct aan te sluiten op HDMI 1 van de Philips en dan het geluid laten lopen via het optische deel van Philips naar LG?

Dus de volgende opstelling;
PS4 Pro op Philips TV via HDMI 1
LG Home Cinema op Philips TV via HDMI 2/Optische kabel

Voor de volledigheid; de Netflix app zou op de PS4 Pro geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:32
Heeft de TV ook niet een Netflix app, dan speelt die toch gewoon direct 4K ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
De bottleneck zit hem dan erin dat de Philips TV wel UHD/4K kan weergeven, alleen dan met behulp van een externe speler.
De app op de Philips TV kan dus helaas geen UHD/4K direct weergeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46
Tijntjuh.eu schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:58:
Zou dat te ondervangen zijn door de PS4 Pro direct aan te sluiten op HDMI 1 van de Philips en dan het geluid laten lopen via het optische deel van Philips naar LG?

Op deze manier zou het inderdaad wel moeten werken. Zo te zien ondersteund, zoals eerder gezegd, namelijk je LG Home Cinema inderdaad geen 4K dus deze zou je puur en alleen voor het geluid moeten gebruiken en het beeld direct op de TV aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 00:32
Tijntjuh.eu schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:15:
De bottleneck zit hem dan erin dat de Philips TV wel UHD/4K kan weergeven, alleen dan met behulp van een externe speler.
De app op de Philips TV kan dus helaas geen UHD/4K direct weergeven 8)7
Heb je de Youtube app al geprobeert met een 4K vid te spelen ?

edit

Damn !! 8)7

[/quote]
Philips
De ultra hd-tv’s van Philips hebben geen Netflix in 4K. De fabrikant heeft wel een oplossing in de vorm van een mediaspeler die je moet aansluiten op de tv. Bij de topmodellen 8800, 8900, 9109, 9809 krijg je deze UHD880 gratis. Heb je een lagere serie dan betaal je maar liefst €250.
[quote]

Waarom pakt hij de quotes tekst niet ?

[ Voor 35% gewijzigd door absrnd op 05-04-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Bedankt voor het mee denken! d:)b

Blijft er 1 ding over wat ik nog op inet las, de HDMI kabel..
De meningen zijn erg verschillend en door de bomen zie ik het bos niet meer..
Heb nu HDMI kabels van de Action (kwamen toen als beste uit de test bij de Consumentenbond), maar zijn die wel geschikt voor 4K? Zo niet, welke kan ik dan het beste nemen zonder meteen 100 euro per kabel kwijt te zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

lees:hdmi2.0 kabels moet ik ze kopen of onzin?
Om even kort je geheugen op te frissen volgen hier de belangrijkste kenmerken van de nieuwste HDMI standaard. HDMI 2.0 is met name in het leven geroepen voor de ondersteuning van 4K (hoge resolutie) content met hoge frame rates.

Mocht je een tv, receiver of Blu-ray speler met HDMI 2.0 kopen dan bestaat de kans dat je een HDMI 2.0 kabel geadviseerd wordt. Dit is echter puur marketing want een dergelijke kabel bestaat niet. Je hoeft je kabels niet de upgraden wanneer je nieuwe apparatuur met HDMI 2.0 aanschaft, elke High Speed HDMI kabel moet perfect om kunnen gaan met de nieuwe standaard

[ Voor 17% gewijzigd door PaRaDoX4 op 05-04-2017 14:16 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 13-09 12:41
Tijntjuh.eu schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:09:
Bedankt voor het mee denken! d:)b

Blijft er 1 ding over wat ik nog op inet las, de HDMI kabel..
De meningen zijn erg verschillend en door de bomen zie ik het bos niet meer..
Heb nu HDMI kabels van de Action (kwamen toen als beste uit de test bij de Consumentenbond), maar zijn die wel geschikt voor 4K? Zo niet, welke kan ik dan het beste nemen zonder meteen 100 euro per kabel kwijt te zijn? 8)7
Hangt van de lengte en ook van de afscherming af (en of je iets met veel straling in de buurt hebt). Action heeft tegenwoordig ook 4K kabels liggen maar die zijn wel iets korter en iets dikker. (ook goedkoop). Of deze kabels dan weer goed zijn.. proberen...

Persoonlijk zou ik de huidge kabels gewoon proberen.. Niet goed? andere kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
@PaRaDoX4 Dit artikel is uit 2013 en aangezien technologie elkaar in rap tempo opvolgen wou ik deze info niet direct als best bruikbaar bestempelen..

@Cave_Boy Thanks, ga ik dat gewoon eerst proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Tijntjuh.eu schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:20:
@PaRaDoX4 Dit artikel is uit 2013 en aangezien technologie elkaar in rap tempo opvolgen wou ik deze info niet direct als best bruikbaar bestempelen..

@Cave_Boy Thanks, ga ik dat gewoon eerst proberen!
De boodschap blijft hetzelfde, probeer eerst met wat je hebt ;), elke high speed hdmi kabel moet 4k aankunnen ;)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:39
Tijntjuh.eu schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:58:

Zo zou het inderdaad moeten werken, en idd alleen op HDMI geloof ik aangezien dat de enige HDMI poort is op jouw TV met hdcp 2.2.
Enige probleem is denk ik (na een quick search) dat je TV geen 5.1 surround sound door kan geven via hmdi/optical. Het geluid zal dan dus stereo zijn of je LG setje zal er iets van maken. Netflix stuurt Dolby Digital Plus door normaal gesproken, in 5.1.

Edit: kun je de LG set niet met optisch koppelen aan je PS4 Pro en dan voor het beeld de HDMI van de PS4 Pro naar de HDMI 1 ingang van je TV doorlussen?

[ Voor 8% gewijzigd door remzor op 05-04-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Heb zojuist de PS4 Pro rechtstreeks aangesloten op de HDMI 1 ingang van de Philips en via Youtube even gecontroleerd of die dan 4K doet. Dit doet hij!!

Er is alleen een ander probleempje.. Soms valt het geluid ineens weg.. Kan dat aan de HDMI kabel liggen? Of kan het aan iets anders liggen?

@remzor De TV kan ik instellen op audio doorvoor Meerkanaals of Stereo. Deze staat nu op Meerkanaals. Ook geeft de LG nu aan dat het geluid via ARC loopt ipv Optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:39
HDMI kabel even uit- en weer inpluggen en de apparatuur even van de stroom halen en opnieuw inschakelen zou wellicht helpen. Anders inderdaad een andere kabel proberen, om uit te sluiten dat het daaraan ligt (kans lijkt me klein).

Maar fijn dat je 4K hebt en de audio in kunt stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
@remzor Heb gedaan wat je zei, maar het hielp helaas niet. Heb ook een premium HDMI kabel gekocht, echter blijft het probleem bestaan. Heb jij toevallig een idee waar het dan aan zou kunnen liggen? Hij doet het alleen bij YouTube nu (Netflix heb ik nog niet), maar het regulier gamen geeft geen probleem.. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Er staan zo 65 4k films/series op netflix waarvan het overgrote deel haard vuurtjes of natuur weergaves zijn.

Het is dat ik het van een vriend heb gekregen maar zou er zelf niet voor betalen aangezien het aanbod bagger is.
Pagina: 1