Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Highend *portable* gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 09:28
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal waarschijnlijk voor 70% gebruikt worden voor browsen en films kijken door mijn vrouw :D Voor de andere 30% dat ik hem mag gebruiken zal hij voor games, photoshop en software coding (visual studio) gebruikt worden.

Wat is je budget?
2200 is toch echt wel max, alles er onder is natuurlijk ook goed.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja en nee, hoewel ik er niet mee over straat ga lopen zal de laptop wel door het huis zwerven. Iets wat niet fijn is met 5.5Kg, dus eigenlijk zoek ik iets onder de 3kg. De huidige laptop (HP Envy 3200ed) weegt ook ongeveer 3kg en is dus wel ongeveer het maximum.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Belangrijk is 16Gb of meer geheugen en een i7. Een i5 is gewoon minder zodra ik ga ontwikkelen (meerdere visual studio's open, etc). De grote van het scherm is wat minder belangrijk.

Verder zit ik sterk te twijfelen. Liefst een laptop waarbij de (extra) grafische kaart uitgezet zou kunnen worden om batterij te sparen. Want twee films kijken in het vliegtuig (gebeurd 1 a 2x per jaar) zou fijn zijn.

Wat ik wel belangrijk vind is dat het minder als een gaming laptop er uit ziet. Ik ben te oud om met een neon lamp rond te lopen. De MSI's zijn wel redelijk strak kwa design.

Ik zat ook te twijfelen tussen een 1060 en 1070 laptop met een kaby lake i7. Maar ik vroeg me wel af hoeveel het nou echt scheelde met een skylake processor (zowel verbruik als performance). Het verschil in performance tussen een 1060 en 1070 is wel erg groot. Maar laptops met een 1070 worden dan ook wel erg snel erg zwaar :(

De MSI GS73VR uitgezonderd. Nog niet beschikbaar, maar die komt wel met een 1070 en weegt 2.4Kg (als 17"), ideaal maar de prijs zal minder ideaal zijn (als ik de buitenlandse preorder shops moet geloven rond de 2700).

Ik vraag me toch af of ik niet gewoon moet wachten (en sparen :D) voor die MSI GS73VR met de 1070 er in...

Zoveel keuzes :|

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:31
Al gekeken naar een dell xps 15? Die dingen zijn compact en hebben stevige hardware onder de moterkap en bovendien zien ze er bijzonder strak uit!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
doebbalapoent11 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:01:
Al gekeken naar een dell xps 15? Die dingen zijn compact en hebben stevige hardware onder de moterkap en bovendien zien ze er bijzonder strak uit!
maar wel slechts 1050 Ti, dat is toch behoorlijk wat anders dan de 1070 waar TS nu naar kijkt

Star Citizen Referral Code

• Da_Teach
Metaalhoofd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:25:
[...]

maar wel slechts 1050 Ti, dat is toch behoorlijk wat anders dan de 1070 waar TS nu naar kijkt
Als het nog een 1060 was had ik er over na gedacht, maar als ik voor een 1050 ga zou ik eerder voor een convertible gaan. De 15" Yoga 720 die er aan komt bijvoorbeeld (jammer dat de HP Spectre x360 geen 10x0 heeft, die heeft nog een oude 940MX).

Heel misschien is het nog steeds een optie, maar het lijkt er op alsof ik dit toch als "desktop replacement" ga gebruiken (voornamelijk omdat ik zo goed als niet meer achter mijn desktop zit thuis maar bijna altijd de laptop pak). En dan gaat de desktop dus de deur uit, en dan ga ik mijn game mogelijk toch missen.

Verwijderd

Da_Teach schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:46:
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal waarschijnlijk voor 70% gebruikt worden voor browsen en films kijken door mijn vrouw :D Voor de andere 30% dat ik hem mag gebruiken zal hij voor games, photoshop en software coding (visual studio) gebruikt worden.

Wat is je budget?
2200 is toch echt wel max, alles er onder is natuurlijk ook goed.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja en nee, hoewel ik er niet mee over straat ga lopen zal de laptop wel door het huis zwerven. Iets wat niet fijn is met 5.5Kg, dus eigenlijk zoek ik iets onder de 3kg. De huidige laptop (HP Envy 3200ed) weegt ook ongeveer 3kg en is dus wel ongeveer het maximum.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Belangrijk is 16Gb of meer geheugen en een i7. Een i5 is gewoon minder zodra ik ga ontwikkelen (meerdere visual studio's open, etc). De grote van het scherm is wat minder belangrijk.

Verder zit ik sterk te twijfelen. Liefst een laptop waarbij de (extra) grafische kaart uitgezet zou kunnen worden om batterij te sparen. Want twee films kijken in het vliegtuig (gebeurd 1 a 2x per jaar) zou fijn zijn.

Wat ik wel belangrijk vind is dat het minder als een gaming laptop er uit ziet. Ik ben te oud om met een neon lamp rond te lopen. De MSI's zijn wel redelijk strak kwa design.

Ik zat ook te twijfelen tussen een 1060 en 1070 laptop met een kaby lake i7. Maar ik vroeg me wel af hoeveel het nou echt scheelde met een skylake processor (zowel verbruik als performance). Het verschil in performance tussen een 1060 en 1070 is wel erg groot. Maar laptops met een 1070 worden dan ook wel erg snel erg zwaar :(

De MSI GS73VR uitgezonderd. Nog niet beschikbaar, maar die komt wel met een 1070 en weegt 2.4Kg (als 17"), ideaal maar de prijs zal minder ideaal zijn (als ik de buitenlandse preorder shops moet geloven rond de 2700).

Ik vraag me toch af of ik niet gewoon moet wachten (en sparen :D) voor die MSI GS73VR met de 1070 er in...

Zoveel keuzes :|
Zou dit iets voor jou kunnen zijn als desktop replacement? Net geen 3 kilo......i7 skylake, IPS scherm, 16 GB geheugen en GTX 1070:

pricewatch: MSI GT62VR 6RE-010NL

• Da_Teach
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:26:
[...]
Zou dit iets voor jou kunnen zijn als desktop replacement? Net geen 3 kilo......i7 skylake, IPS scherm, 16 GB geheugen en GTX 1070:

pricewatch: MSI GT62VR 6RE-010NL
Staat zeker op de "mogelijk" lijst, voor 150 extra heb je dan wel de kaby lake versie. Is dat het waard vraag ik me dan af.

Verwijderd

Da_Teach schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:29:
[...]

Staat zeker op de "mogelijk" lijst, voor 150 extra heb je dan wel de kaby lake versie. Is dat het waard vraag ik me dan af.
Zelf ben ik van mening dat het die €150,00 meerprijs niet waard is om eerlijk te zijn. De prestaties van de Sky en Kaby zijn nagenoeg gelijk volgens mij....

Verwijderd

Omen 17

pricewatch: HP Omen 17-w121nd

Betere bouwkwaliteit dan MSI en krijgt goede reviews.

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11 23:06
Asus ROG GL502VS-FY038T
https://www.bol.com/nl/p/...61/?suggestionType=browse
Of deze bij bol.com
Skylake i7 met een 1070
Alleen vandaag voor €1530

Verwijderd

MTH-34 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:15:
Asus ROG GL502VS-FY038T
https://www.bol.com/nl/p/...61/?suggestionType=browse
Of deze bij bol.com
Skylake i7 met een 1070
Alleen vandaag voor €1530
Als je het scherm opklapt of uitklapt, dekt deze dan deels de ventilatie af of lijkt dat zo en wordt de warme lucht langs de voorzijde van het scherm afgevoerd? Hij kost tevens gewoon €1.794,00 als ik op de link klik. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 14:40 ]

Verwijderd

Welke het ook wordt, de meeste laptops die standaard geleverd worden met Windows 10, zitten vol bloatware...oftewel junk. Met dit progje kun je eenvoudig en veilig alle bloatware verwijderen:

https://www.pcdecrapifier.com/download

Gewoon de Free versie pakken, deze heb ikzelf ook gebruikt en werkt uitstekend. Mijn laptop is er een stuk sneller op geworden qua boottijd. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:13:
Omen 17

Betere bouwkwaliteit dan MSI en krijgt goede reviews.
Plastic ten opzichte van aluminium beter?

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06
Kan, plastic is lichter, vormvaster en makkelijker te bewerken ;) Het is ook erg goed in radiosignalen doorlaten. verder geleidt het minder goed warmte, wat een voordeel kan zijn!

• Da_Teach
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:51:
Welke het ook wordt, de meeste laptops die standaard geleverd worden met Windows 10, zitten vol bloatware...oftewel junk. Met dit progje kun je eenvoudig en veilig alle bloatware verwijderen:

https://www.pcdecrapifier.com/download

Gewoon de Free versie pakken, deze heb ikzelf ook gebruikt en werkt uitstekend. Mijn laptop is er een stuk sneller op geworden qua boottijd. :)
USB met Windows 10 stick er in, next, next, next, clean install, next, next, next, 10 minuten later is iedereen blij ;) Er gaat toch Pro op, nodig voor werk :)

Verwijderd

borft schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:00:
Kan, plastic is lichter, vormvaster en makkelijker te bewerken ;) Het is ook erg goed in radiosignalen doorlaten. verder geleidt het minder goed warmte, wat een voordeel kan zijn!
Als ik de reviews erop nalees, dan ben ik er niet van overtuigd dat de Omen in dit geval echt zoveel beter is, maar dat is persoonlijk:

YouTube: HP Omen 17 Laptop Review - Big & Beautiful?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 15:31 ]

• MTH-34
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:39:
[...]
Als je het scherm opklapt of uitklapt, dekt deze dan deels de ventilatie af of lijkt dat zo en wordt de warme lucht langs de voorzijde van het scherm afgevoerd? Hij kost tevens gewoon €1.794,00 als ik op de link klik. :D
Uiteraard kost ie dan €1794. Het is namelijk kassakorting ;) . Bij uitchecken kost ie €1524

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:43

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Klopt, heb deze net voor deze prijs gekocht

• Da_Teach
F...it ik heb die asus gekocht voor 1500 :)

Thanks all :)

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:43

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Voor die prijs is er sowieso niets beters te krijgen op dit moment. Nu hopen dat ie snel binnenkomt.

Verwijderd

Da_Teach schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:13:
F...it ik heb die asus gekocht voor 1500 :)

Thanks all :)
Veel plezier ermee. :)

• Da_Teach
wielhelm schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:57:
Voor die prijs is er sowieso niets beters te krijgen op dit moment. Nu hopen dat ie snel binnenkomt.
Klopt, voor deze prijs kan je niet echt wat beters krijgen. Jammer dat het skylake is maar dat overleven we wel. Nu hopen dat deze het ook 4 jaar vol houd net als mijn oude HP envy.

• MTH-34
Ik heb em zelf ook gekocht....

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:49

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:39:
[...]
Heeft iemand een antwoord over dat afdekken van de ventilatie openingen?
Heb namelijk zo'n standaard om thuis voor langere tijd te werken.
https://www.laptopshop.nl...otebook-stand-deluxe.html
Pagina: 1