Toon posts:

MacBook pro 2011 externe SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik in september 2016 naar de applestore in Haarlem ben geweest omdat mijn MBP bij elke kleine opdracht uitviel kwamen ze daar tot de conclusie dat het draad van mijn samsung SSD 256 (gekocht juli 2016) naar de rest van de MBP kapot was. Nadat ze dit hadden vervangen werkte mijn MBP wel weer een stuk beter tot die na een tijd weer uitviel. Ik ben een tijdje weggeweest en nu wilde ik in 2017 weer naar de applestore gaan alleen konden ze me daar vertellen dat ze er niks meer aan konden doen omdat mijn MBP 'vintage' is. Ik heb nu mijn SSD via de usb aangesloten alleen valt die nog steeds uit... soms tijdens het opstarten soms na het openen van bijvoorbeed Chrome. Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand is? Of moet ik een nieuwe laptop/macbook kopen? Ik heb op het forum gezien dat er problemen zijn met de CPU, zou dat ook mijn probleem kunnen zijn en had Apple dit dan niet al in September 2016 moeten kunnen zien? Of is er toch een ander mogelijk probleem?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Uitvallen van de hele Mac heeft weinig met de SATA flexkabel te maken (die is vervangen). Ik zou eerder een defecte accu of magsafe verdenken of iets anders aan het logic board. Wel heeft de 2011 15" problemen met de videokaart (17" ook), CPU problemen zijn mij niet bekend.
Zolang het niet minimaal een late 2011 model MacBook Pro is wordt er door Apple inderdaad niets meer gerepareerd, daarvoor is hij nu als te oud geclassificeerd binnen die serie.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 05-04-2017 11:49 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 13 inch model trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:40

sus

is druk :+

Al eens schoongemaakt? Dus, onderkant er af en de ventilatie eens even schoon spuiten met een busje lucht. Kan zo maar een warmteprobleem zijn waardoor hij zichzelf uitschakelt. Dit icm mogelijk ingedroogde koelpasta op je CPU.

Maar dat zal inderdaad niet aan de SATA flex liggen, zeker niet omdat je het probleem ook hebt via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Bovenstaande zou kunnen, met de powergadget van Intel of iStats kun je kijken hoe heet het allemaal wordt. Wat is de staat van je accu?