Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 14:47
Beste tweakers,

Ik heb onlangs een Asus PG279Q gekocht.

Wat ik graag zou willen weten van de mensen die ervaring hebben met deze scherm of dit normaal is. Wat ik zo op internet kan vinden dat deze schermen er allemaal last van hebben. Bij sommige schermen zou het erger zijn dan weer anderen schermen.
Ik zit er over na te denken om terug te sturen, want heb toch last van licht links onder in de hoek van het scherm bij een donker achtergrond. Ik zou deze kunnen omruilen, alleen heeft het zin vraag ik me af, omdat ze er allemaal in meer of mindere mate last van hebben.

Bestaat de kans dat ik betere dan deze zou kunnen krijgen of heeft het niet veel zin om deze om te ruilen omdat beter dan dit niet gaat worden?

Iemand hier ervaring mee die kan beoordelen of dit slechter dan gemiddelde schermen die in omloop zijn?

Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2zozo10.jpg

[YouTube: https://youtu.be/_Vf4wVpiJkw]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:35
het lijkt wel alsof die hoeken zijn ingedrukt door iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 18:19

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Maak de foto eens van op een afstand van minstens 2 meter?

Door de IPS glow (wat elk IPS paneel heeft en je nooit zal kunnen voorkomen) kunnen we niet zien hoe erg de bleeding nu is.

IPS glow varieert met de inkijkhoek, backlight bleeding niet. Je wil dus een plaatje waarbij het hele scherm zo loodrecht mogelijk gezien wordt en dat krijg je alleen voor elkaar op grote afstand.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimentrix
Blaat schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:14:

Door de IPS glow (wat elk IPS paneel heeft en je nooit zal kunnen voorkomen) kunnen we niet zien hoe erg de bleeding nu is.

IPS glow varieert met de inkijkhoek, backlight bleeding niet. Je wil dus een plaatje waarbij het hele scherm zo loodrecht mogelijk gezien wordt en dat krijg je alleen voor elkaar op grote afstand.
Oké, bedankt voor je reactie. Ga ik vanavond doen

[ Voor 83% gewijzigd door Dimentrix op 05-04-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:00
Is normaal bij dit type, ik heb zelf ook een PG 279q maar die van mij heeft dit ook wel, echter op een foto zo lijkt het altijd verstrerkt dus lastig te bepalen hoe erg die van jou het heeft

Bij de eerste foto zie je vooral IPS glow, wat elke IPS we lin meer of mindere mate heeft de 2de vooral backlight bleeding.

als je je hier aan stoort terug sturen en een ander type scherm nemen, want ze hebben het allemaal in meer of mindere mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimentrix
freaky35 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:15:
Is normaal bij dit type, ik heb zelf ook een PG 279q maar die van mij heeft dit ook wel, echter op een foto zo lijkt het altijd verstrerkt dus lastig te bepalen hoe erg die van jou het heeft

Bij de eerste foto zie je vooral IPS glow, wat elke IPS we lin meer of mindere mate heeft de 2de vooral backlight bleeding.

als je je hier aan stoort terug sturen en een ander type scherm nemen, want ze hebben het allemaal in meer of mindere mate
Ten eerst, bedankt voor je reactie!
Eerste foto is overdreven dan het in realiteit is, camare overbelicht het beeld. Om deze rede heb ik er een filmpje bij gedaan, daar zie je precies wat je ook echt ziet als je voor het scherm zit. Ik weet dat ze er allemaal last van hebben en als dit normaal is, dan wil ik het misschien voor lief nemen. Maar waar ik naar op zoek ben of er betere PG279Q schermen zijn dan wat ik nu heb? Heeft het zin om deze om te ruilen voor een ander PG279Q scherm van Asus die er minder last van heeft?
Helaas heb je niet veel keus als je IPS, 1440p, 27 Inch en Gsync wil hebben. Er zijn andere schermen, maar deze worden ook geplaagd door zelde fenomeen, omdat panelen uit de zelfde fabriek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:00
tis altijd een risico het omruilen,vooral als deze b.v geen dode pixels heeft en de ander wel.Ik weet niet of de winkel waar je ehm hebt gekocht bij je in de buurt is.Anders zou ik zeggen dat ze een ander scherm ter plekke daar waar je bij bent testen(een andere) en kijken of die beter of slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimentrix
Blaat schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:14:

Hey,

Ik heb gister avond nieuwe foto en filmpje gemaakt van ongeveer 2 meter afstand. Hoop dat je het hier beter op ziet.

Heb meerdere foto's gemaakt, maar deze is goed gelukt. Op filmpje zie je het best hoe het in het echt uit ziet.

Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2a7how6.jpg

[YouTube: https://youtu.be/ANVEsMS5dx8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimentrix
freaky35 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:40:
tis altijd een risico het omruilen,vooral als deze b.v geen dode pixels heeft en de ander wel.Ik weet niet of de winkel waar je ehm hebt gekocht bij je in de buurt is.Anders zou ik zeggen dat ze een ander scherm ter plekke daar waar je bij bent testen(een andere) en kijken of die beter of slechter is.
Hey, helaas heb ik deze scherm bij een webshop besteld die geen winkel heeft waar je langs kan gaan. Heb het scherm nog geen 14 dagen, dus kan nog altijd terug sturen zonder opgaaf van reden en een nieuwe bestellen. Alleen hoe groot is de kans dat ik een betere krijg? Als deze (veel) slechter is dan wat er nu verkocht word, dan heeft het zin om te wisselen, maar als ze bijna allemaal zo zijn, dan kan ik er beter niet aan beginnen en deze gewoon accepteren. Scherm met dode pixel(s) zou ik niet accepteren en de zelfde dag omruilen of terug sturen. Gelukkig hebben we in nederland een wet waardoor je product binnen bepaalde tijd mag terug sturen zonder opgaaf van reden. Thanks voor meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimentrix
freaky35 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:15:

Thanks voor je reactie. Als er een ander scherm was met de zelfde specificaties, dan was het makkelijk geweest en had scherm omgeruild voor ander merk/type scherm. Maar wil je 27 inch, IPS, Gsync en 1440p, dan heb je niet veel keus helaas op dit moment. Acer word ook geplaagd door zelfde fenomeen. Ik heb geen last van de IPS Glow. BLB alleen rechts onder bij normaal gebruik (s'nachts bij donker beeld, zoals b.v. internet pagina http://poe.trade/ ). Als deze slechter is dan wat er nu in omloop is (vroeger waren veel meer slechter, maar QC van asus zou stuk verbeterd zijn na aanleiding van veel klachten over dit scherm). Dan heeft het zin om moeite te steken om deze alsnog te ruilen, maar als het scherm wat ik nu heb niet veel beter gaat worden, dan kan ik beter deze houden en mijn energie besparen. Ik heb nieuwe foto en filmpje toegevoegd aan deze post, misschien dat je het daar beter ziet. thanks alvast.
Pagina: 1