Laptop gaat niet boven 1,5ghz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coaqii
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08 09:01
Mijn vraag
Mijn laptop komt niet boven de 1,5 ghz wanneer hij op batterij blijft. Als ik hem aan de oplader doe gaat hij niet boven de 2,4ghz.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een beetje getweakt met intel XTU en heb een 4710QM in een w230s laptop behuizing van clevo.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de multipliers al gecheckt die staan normaal, verder deed hij het eerst wel goed alleen ik had wat geprobeerd met undervolting en underclocking, maar nu ik het terug naar stock doe blijft dit zo...

Beste antwoord (via Coaqii op 05-04-2017 09:45)

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
dan staat je turboboost uit ga naar energie beheer dan geavanceerd en dan zoek je voor Processor enegerie management en dan maximaal zet je op netstroom 100% en dan minimaal op 0% (want waarom turbo boosten als het niet nodig is) en kijk ook voor processor koeling of die op actief staat daar en dan Apply dan zou het goed moeten zijn als je dan iets doet gaat hij turbo boost aanzetten. (Gebeurt niet altijd ligt aan de applicatie)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
dan staat je turboboost uit ga naar energie beheer dan geavanceerd en dan zoek je voor Processor enegerie management en dan maximaal zet je op netstroom 100% en dan minimaal op 0% (want waarom turbo boosten als het niet nodig is) en kijk ook voor processor koeling of die op actief staat daar en dan Apply dan zou het goed moeten zijn als je dan iets doet gaat hij turbo boost aanzetten. (Gebeurt niet altijd ligt aan de applicatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coaqii
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08 09:01
Rockster34 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:27:
Heb even gekeken en ja dat is het "probleem", ik had op YouTube gekeken voor betere koeling voor laptop en dat raden ze aan, logisch want je laptop turbo'd niet meer. Nu weer aangezet en turbo maar op 2,8ghz gezet, snel zat en word ie niet te warm. Bedankt voor et melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
Coaqii schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:44:
[...]

Heb even gekeken en ja dat is het "probleem", ik had op YouTube gekeken voor betere koeling voor laptop en dat raden ze aan, logisch want je laptop turbo'd niet meer. Nu weer aangezet en turbo maar op 2,8ghz gezet, snel zat en word ie niet te warm. Bedankt voor et melden!
Geen probleem zoals ik hier boven ook zeg zet minimal voor Netstroom en batterij gewoon allebij op 0 want dan kan hij terug clocken naar je base waardoor die lekker koel kan draaien als je aan het idlen bent