Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Mijn vraag:

Waar ben ik naar op zoek?
Ik zoek een mediaspeler puur en alleen voor Kodi.
Er mogen best wat andere dingen op staan maar dat is geen vereiste.

Eisen:
- Goede kwaliteit, Ik betaal liever meer voor een goede en stabiele speler dan voor een wat goedkopere.
- Niet draaiend op Android.
- Te koop in Europa met ''onze'' garantie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi
- Eminent EM7580 TV Streamer powered by OpenELEC Kodi
- En er is altijd natuurlijk de mogelijkheid een goedkope pc of laptop te kopen maar dat is mijn laatste optie.

Iemand een beter idee dan de Eminent's (Ben niet helemaal overtuigt van de reviews).

PSN: Aramius1810

Beste antwoord (via Aramius op 05-04-2017 09:34)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:23

Croga

The Unreasonable Man

Aramius schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:25:
haha klopt moet ik wel even Kodi downloaden maar dat komt wel goed.....
Ik denk dat je het gebruik van een Pi enorm overschat. Ik denk ook dat je op dit moment drie serieuze opties hebt:

- Pi. Goedkoopste oplossing. Werk wat je moet doen is OSMC downloaden en installeren, Kodi configureren.
- Eminent. Iets duurdere oplossing. Werk wat je moet doen is inpluggen en Kodi configureren.
- NUC. Duurste oplossing. Werk wat je moet doen is Windows installeren en configureren, Kodi installeren en configureren.

In deze heeft de keuze voor Eminent als enige voordeel ten opzichte van de Pi dat je OSCM niet hoeft te downloaden; een actie die ongeveer evenveel tijd en moeite kost als Kodi downloaden.
De NUC is in deze de meest bewerkelijke oplossing; kost behoorlijk veel meer tijd en moeite dan de Pi of de Eminent.

Realiseer je echter dat veruit het meeste werk gaat zitten in het configureren van Kodi. Ga er rustig van uit dat je daar een uurtje of 2 mee kwijt bent. OSMC downloaden kost je ongeveer 5 minuten, Windows installeren op een NUC een kwartiertje of zo.

Al met al voldoen alle drie deze oplossingen aan je eisen. Het zijn allemaal kwalitatief goede, stabiele oplossingen die niet op Android draaien en volledige Europese garantie hebben. De Pi is de goedkoopste die aan al je eisen voldoet. Als je geen andere eisen hebt is er geen reden om niet voor de Pi te gaan.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:06

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Is een NUC met een Celeron erin niet een optie voor je? Heeft built-in IR en is stabiel.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

Rannasha

Does not compute.

Als je niet terugdeinst voor een beetje hobbyen, kun je ook kiezen voor een Raspberry Pi met FLIRC als IR ontvanger (indien je daar behoefte aan hebt).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
strandbal schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:54:
Is een NUC met een Celeron erin niet een optie voor je? Heeft built-in IR en is stabiel.
Ja op zich wel, alleen dat wordt wel een vrij dure optie, want gaat mij puur om Kodi.
Ik heb een nieuwe (4K) LG TV & Soundbar en die heeft Netflix, Youtube & alle andere apps die ik nodig heb al behalve kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Rannasha schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:58:
Als je niet terugdeinst voor een beetje hobbyen, kun je ook kiezen voor een Raspberry Pi met FLIRC als IR ontvanger (indien je daar behoefte aan hebt).
Nee heb ik nu even geen tijd en zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 19:57
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Staan een paar boxen bij waarop je ook OSMC kunt draaien.

Q. Fastest - Appliance like - pure - Kodi boxes booting straight into LibreELEC Kodi or OSMC Kodi
(Highly recommended for Kodi use only)

Intel Hardware including the Chromebox
ODROID C2 (using eMMC Flash storage)
Vero 4K running OSMC Kodi (https://osmc.tv/vero/)

[ Voor 55% gewijzigd door Clavis op 05-04-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Thnx, ga ik even doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
strandbal schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:54:
Ik heb deze gevonden, die is wel goedkoop (€238, met 2GB geheugen & Windows 10 erop).
pricewatch: Intel NUC 6CAYS
Ga me hier even over inlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aramius schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:00:
[...]

Nee heb ik nu even geen tijd en zin in!
In elkaar klikken en een image op een sd-kaartje zetten. Ik denk dat het minder dan een half uurtje werk is (inclusief downloaden van software).

Complete kastjes zijn ook vaak die dingen waar Kodi juist een hekel aan heeft (met veel ilegale add-ons).

Overigens zou ik denk ik juist wel voor een Android gaan, en dan die van Xiaomi ofzo (dan heb je ook meteen Chromecastondersteuning, dat is het enige wat ik mis).

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 05-04-2017 09:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Marzman schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:15:
[...]

In elkaar klikken en een image op een sd-kaartje zetten. Ik denk dat het minder dan een half uurtje werk is (inclusief downloaden van software).

Complete kastjes zijn ook vaak die dingen waar Kodi juist een hekel aan heeft (met veel ilegale add-ons).

Overigens zou ik denk ik juist wel voor een Android gaan, en dan die van Xiaomi ofzo (dan heb je ook meteen Chromecastondersteuning, dat is het enige wat ik mis).
Ik heb niet zoveel met de Pi, ik zoek gewoon een kast die ik uitpak, HDMI & internetkabel in steek en dat die dan werkt.
Android is voor mij sowieso uitgesloten.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
En ook:
Dat is 2x dubbelposten en niet de bedoeling binnen 24 uur; dit is het ongewenst geven van schopreacties aan het topic. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik de "wijzig"-knop. Ook meerdere quotes in 1 post is geen enkel probleem.

Een Pi gereed maken voor gebruik stelt niets voor en is dankzij CEC prima met de afstandsbediening van je tv voor het dagelijkse gebruik te bedienen. Je kan er alleen niet het maximale uithalen voor je 4K tv door gebrek aan een HDMI 2.0 poort.

Wat dat betreft lijkt de NUC mij in jouw situatie een prima optie. Flexibel, krachtig genoeg en met de juiste aansluitmogelijkheden.

Ten slotte nog een schopje naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door S1NN3D op 05-04-2017 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Aramius schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:22:
[...]

Ik heb niet zoveel met de Pi, ik zoek gewoon een kast die ik uitpak, HDMI & internetkabel in steek en dat die dan werkt.
Die NUC werkt ook niet out of the box :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Clavis schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:24:
[...]

Die NUC werkt ook niet out of the box :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
[...]

En Windows, drivers e.d :9
Ben wel tevreden over Windows als mediacenter.

Gebruik zelf deze software om Kodi direct te starten, hiermee wordt de explorer shell ook niet geladen.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=136798

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Aramius schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:22:
[...]

Er worden gewoon kant-en-klare Pi's aangeboden met OpenELEC of LibreELEC of Kodi erop. Uitpakken, kabels erin en gaan. Volgens mij zoek je dat. NUC is nooit kant-en-klaar, duurder, maar wel flexibeler.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:23

Croga

The Unreasonable Man

Ik denk dat je het gebruik van een Pi enorm overschat. Ik denk ook dat je op dit moment drie serieuze opties hebt:

- Pi. Goedkoopste oplossing. Werk wat je moet doen is OSMC downloaden en installeren, Kodi configureren.
- Eminent. Iets duurdere oplossing. Werk wat je moet doen is inpluggen en Kodi configureren.
- NUC. Duurste oplossing. Werk wat je moet doen is Windows installeren en configureren, Kodi installeren en configureren.

In deze heeft de keuze voor Eminent als enige voordeel ten opzichte van de Pi dat je OSCM niet hoeft te downloaden; een actie die ongeveer evenveel tijd en moeite kost als Kodi downloaden.
De NUC is in deze de meest bewerkelijke oplossing; kost behoorlijk veel meer tijd en moeite dan de Pi of de Eminent.

Realiseer je echter dat veruit het meeste werk gaat zitten in het configureren van Kodi. Ga er rustig van uit dat je daar een uurtje of 2 mee kwijt bent. OSMC downloaden kost je ongeveer 5 minuten, Windows installeren op een NUC een kwartiertje of zo.

Al met al voldoen alle drie deze oplossingen aan je eisen. Het zijn allemaal kwalitatief goede, stabiele oplossingen die niet op Android draaien en volledige Europese garantie hebben. De Pi is de goedkoopste die aan al je eisen voldoet. Als je geen andere eisen hebt is er geen reden om niet voor de Pi te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aramius
@ Croga:

Dank voor de goede en duidelijke samenvatting.

Ik weet hoe Kodi werkt en gebruik het nu ook af en toe op mijn computer (maar die staat niet in de woonkamer). Dus het installeren en configureren is geen probleem.

Ook Windows installeren heb ik natuurlijk al veel vaker gedaan, ik ben zelf niet bekend met OSMC maar daar kom ik vast en zeker ook uit.

Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb, ik ga voor de NUC. (HDMI 2.0, ik ben bekend met Windows 10, vind het heerlijk werken & de prijs inclusief Windows valt me 100% mee).

Iedereen bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 19:46

klaaz

it's me!

Ik heb al jaren dezelfde Htpc kast (43cm) waar ik eens in de zoveel jaar een nieuw mainboardje in gooi om een beetje bij de tijd te blijven. Sinds een dik jaar heb ik deze er in: pricewatch: ASRock QC5000-ITX/PH

Vaste CPU (mobile, quad core, geen fan), Video on on board (geen idee van de specs). Werkt hier prima met LibreElec.

Voordeel: flexibel qua ruimte en uitbreidingen (het bordje verzuipt in de kast).

Als remote had ik altijd zo'n lekkere MS MCE remote maar die heb ik al weer een tijdje geleden vervangen door het equivalent van HP. Hiervan heb ik er ooit twee gescoord op Ebay (Werkt out of the box met Kodi):

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61cmMDqpd3L._SL1000_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22
Ik heb jarenlang Kodi op Windows gedraaid, toen was de naam nog XBMC. Vanaf 2011 werd dat een AMD E-350 gebaseerde 16W tdp htpc (beetje NUC achtig). Toen ik een Surface Pro2 kocht in 2015 heb ik die vervangen voor een docking station welke via hdmi en een IR receiver op de tv was aangesloten (de i5 was een stuk krachtiger). Ook heb ik nog voor de grap een keer een Raspberri Pi2 gekocht om te testen én een Venz K1 (Android). Tegenwoordig gebruik ik Kodi via mijn Sony AndroidTV.

Na al die jaren ervaring is AndroidTV echt een verademing. Het gebruiksgemak ligt gewoon vele malen hoger dan de andere oplossingen. Op de Pi kun je namelijk uberhaupt geen Netflix opstarten, de E-350 draaide hem ivm silverlight niet lekker en op de Surface Pro 2 moest je met keyboard en muis aan de slag.

Grootste voordeel van AndroidTV zijn de speciale apps die uitermate geschikt zijn voor bediening met arrow keys, waaronder dus YouTube en Netflix. Ook is dat tot heden de enige manier om Netflix op 4K te krijgen. Bediening op de Venz K1 Anroid was overigens ook mateloos irritant, die gingen uit van touch bediening en dat wekte vooral irritatie op.

Zelf zou ik dan ook voor dit apparaat gaan: pricewatch: Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) Zwart . Die voldoet aan alle eisen (snelle soc, genoeg geheugen, voldoende opslag voor Kodi, Netflix in 4K, AndroidTV) en kan daarnaast ook nog games vanaf je Nvidia kaart of de GRID dienst streamen.

[ Voor 75% gewijzigd door sdk1985 op 05-04-2017 13:42 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:13
Kodi ondersteunt libCEC. Het kan dus zijn dat de afstandsbediening van de TV gewoon werkt in Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:40
Echt gelijk voor de Shield TV gaan, vele malen beter dan een NUC en goede 4k ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
In plaats van Windows installeren kan je ook OpenELEC of LibreELEC installeren, dan is het veel meer een 'appliance' en heb je maar 1 vendor waar je updates van hoeft te trekken. Heb je 0 gezeur met Windows en kan je Kodi maximaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 11:12
Ik draai thuis al geruime tijd Kodi op een Asus Chromebox M070U. Werkt heerlijk! De Asus is tegenwoordig schaars en dus slecht verkrijgbaar. Echter zijn er ook vergelijkbare varianten beschikbaar van bijvoorbeeld HP. Destijds de Asus voor ongeveer 125 euro gekocht.

Deze apparaten draaien standaard op ChromeOS, maar er is een duidelijke how-to beschikbaar om OpenElec/LibreElec te installeren, zowel standalone als dualboot. Alle relevante info hieromtrent is tevens in deze wiki te vinden.

Ik bedien de box met de bekende Yatse remote (Android) maar er zijn veel fysieke remotes geschikt voor de Chromebox, zie de wiki.

Succes! ;)
Pagina: 1