Cave_Boy schreef op woensdag 5 april 2017 @ 06:36:
Dacht dat WhatsApp het zo inelkaar had gemaakt dat je telefoon om de x aantal minuten of seconden een respons moet geven. Het werkt sneller (is mijn eigen ervaring) als je het via hetzelfde (wifi) netwerk laat gaan. Laat je het niet via hetzelfde netwerk gaan (3G of 4G bijvoorbeeld) dan kan dit alsnog werken maar mijn ervaring is dat ik dan wel altijd een nieuwe QR code moet scannen voordat ik WhatsApp web kan gebruiken.
Als de telefoon aanstaat kan je Web/Desktop gebruiken hoe je wil. De sessie blijft actief. Dus ook als je telefoon een tijdje uitstaat of juist je computer, zal Web gewoon werken als beiden weer actief komen.
Ook zou het niet noodzakelijk moeten zijn om opnieuw de QR-code te scannen als je van netwerk wisselt, dus dat is vreemd. Ik wissel meerdere malen per dag tussen verschillende netwerken, no problemo; en m'n sessie blijft actief.
Overigens accepteert WhatsApp hier een proxy in de VS terwijl de sessie gestart is in NL, dus de locatie lijkt inderdaad geen probleem te zijn voor het openhouden van een sessie. Het is natuurlijk wel verwerpelijk om zonder toestemming iemand te bespioneren. Dit is overigens mogelijk strafbaar met het oog op computervredebreuk. (Ja, dat is een ding - "het opzettelijk en wederrechtelijk binnendringen in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan")
Last but not least, meldingen kunnen raar gaan werken als er een Web sessie openstaat. Het kan zijn dat de telefoon geen meldingen meer geeft van het gesprek dat openstaat in Web - of van geen enkel gesprek zolang Web/Desktop op de voorgrond is.
Daarnaast worden ongelezen gesprekken als gelezen gemarkeerd (doch kan dat ongedaan gemaakt worden, maar dat is tricky.) en zullen leesbewijzen verstuurd worden naar de gesprekspartner.
Dus:
Ja, dit werkt waarschijnlijk prima internationaal - tenzij de sessie aan een der kanten wordt stop gezet; en uiteraard is een internet verbinding nodig op het toestel die tegelijk actief dient te zijn met WhatsApp Web/Desktop.
Ja, op Android verschijnt inderdaad een melding dat een sessie actief is.
Nee, dit is niet netjes en een grove schending van privacy. Ik snap dat er redenen voor kunnen zijn, al vraag ik me af als je zo ver gaat of dit later niet juist tot problemen/spijt lijdt.
Let op, dit is mogelijk strafbaar. En de kans dat je gesnapt wordt is toch nog best hoog.
[
Voor 11% gewijzigd door
WhatsappHack op 05-04-2017 07:52
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)