Whatsapp en whatsappweb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 906277

Topicstarter
Mijn vraag

...Goedemorgen,

Is het mogelijk als je telefoon in het buitenland is en ik whatsapp web in Nederland open(gaat om zelfde telefoonnummer) om berichten dus van die telefoon te kunnen blijven volgen?

Ik lees dat je telefoon binnen handbereik moet zijn maar een vriendin van mij was haar telefoon vergeten. Deze lag 20 km verderop en alsnog kon whatsapp web geopend worden.

Krijg je ook meldingen op je telefoon van whatsapp als dit bovenstaande dus wel kan maar je whatsapp dus in 2 verschillende landen opent?

Groet annie

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 12:44
Dacht dat WhatsApp het zo inelkaar had gemaakt dat je telefoon om de x aantal minuten of seconden een respons moet geven. Het werkt sneller (is mijn eigen ervaring) als je het via hetzelfde (wifi) netwerk laat gaan. Laat je het niet via hetzelfde netwerk gaan (3G of 4G bijvoorbeeld) dan kan dit alsnog werken maar mijn ervaring is dat ik dan wel altijd een nieuwe QR code moet scannen voordat ik WhatsApp web kan gebruiken.

Nu kun je wel notificaties met Google Chrome inschakelen. Zelf heb ik deze altijd uitstaan (zie het wel in tabblad met cijfer),.Lijkt me niet dat een notificatie de verbinding kan / mag leggen zonder dat jij bij je Whats App web bent echter komen er steeds meer notificatie meldingen en als je dat accepteert kan er rechts onderin een melding komen als er nieuwe producten in hun webshop zijn bijvoorbeeld. Zonder dan Google Chrome open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:21
Ik weet niet of whatsapp een locatie check doet. Maar dit lijkt me gewoon mogelijk ja. Daarnaast zal die locatiecheck waarschijnlijk niet werken indien gps uit staat.

Als je het vinkje hebt staan bij aangemeld blijven kan iemand web whatsapp gewoon weer gebruiken op de computer zelfs als je weg bent.

De telefoon in kwestie moet natuurlijk wel een internetverbinding hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Clifdon op 05-04-2017 06:39 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een dag mijn laptop niet gebruikt.
Ik zet hem nu net aan en hoef mijn qr code niet te scannen.
Vanwege iets persoonlijks vraag ik dit.
Mijn vriend vertrekt naar het buitenland en wil zijn qr code dus scannen.
Zodra hij verbinding heeft daar ben ik benieuwd of ik mee kan lezen.
Zo ja, is mijn enige zorg dat hij een melding krijgt dat whatsapp web geopend is in Nederland terwijl hij zich in het buitenland bevind.
Daarom twijfel ik of ik dit wel durf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik zie sinds een recente update van Whatsapp een notificatie op mijn Android telefoon wanneer Whatsappweb in gebruik is.

[ Voor 3% gewijzigd door croxz op 05-04-2017 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar dan moet je wel helemaal naar instellingen gaan. Tenminste, op mijn iPhone wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:21
Nee op mijn android krijg ik bovenin de meldingen balk een melding dat web whatsapp is geopend. Overigens niet om lullig over te komen. Maar bespioneren is meestal niet de oplossing. Overleg of je mee kan lezen of vergeet het gewoon. Zeg evt dat je wilt kunnen zien dat het goed gaat zonder dat je hem daarvoor hoeft te bellen. In het geheim iemands web whatsapp aanzetten lijkt me niet verstandig.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:06

Rmg

Anoniem: 906277 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 06:52:
Ik heb een dag mijn laptop niet gebruikt.
Ik zet hem nu net aan en hoef mijn qr code niet te scannen.
Vanwege iets persoonlijks vraag ik dit.
Mijn vriend vertrekt naar het buitenland en wil zijn qr code dus scannen.
Zodra hij verbinding heeft daar ben ik benieuwd of ik mee kan lezen.
Zo ja, is mijn enige zorg dat hij een melding krijgt dat whatsapp web geopend is in Nederland terwijl hij zich in het buitenland bevind.
Daarom twijfel ik of ik dit wel durf
Whatsappweb genereert een qr code. Die moet je scannen met de whatsapp sessie op de telefoon om ze te koppelen.

Er is dus niet zoiets als "zijn qr om code". De koppeling werkt net andersom.

Hij zal dus al op jouw laptop ingelogd moeten zijn op whatsapp web anders gaat dit niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rmg dat klopt.
Ik kan zijn telefoon gewoon pakken en en de qr code scannen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Cave_Boy schreef op woensdag 5 april 2017 @ 06:36:
Dacht dat WhatsApp het zo inelkaar had gemaakt dat je telefoon om de x aantal minuten of seconden een respons moet geven. Het werkt sneller (is mijn eigen ervaring) als je het via hetzelfde (wifi) netwerk laat gaan. Laat je het niet via hetzelfde netwerk gaan (3G of 4G bijvoorbeeld) dan kan dit alsnog werken maar mijn ervaring is dat ik dan wel altijd een nieuwe QR code moet scannen voordat ik WhatsApp web kan gebruiken.
Als de telefoon aanstaat kan je Web/Desktop gebruiken hoe je wil. De sessie blijft actief. Dus ook als je telefoon een tijdje uitstaat of juist je computer, zal Web gewoon werken als beiden weer actief komen.

Ook zou het niet noodzakelijk moeten zijn om opnieuw de QR-code te scannen als je van netwerk wisselt, dus dat is vreemd. Ik wissel meerdere malen per dag tussen verschillende netwerken, no problemo; en m'n sessie blijft actief.

Overigens accepteert WhatsApp hier een proxy in de VS terwijl de sessie gestart is in NL, dus de locatie lijkt inderdaad geen probleem te zijn voor het openhouden van een sessie. Het is natuurlijk wel verwerpelijk om zonder toestemming iemand te bespioneren. Dit is overigens mogelijk strafbaar met het oog op computervredebreuk. (Ja, dat is een ding - "het opzettelijk en wederrechtelijk binnendringen in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan")

Last but not least, meldingen kunnen raar gaan werken als er een Web sessie openstaat. Het kan zijn dat de telefoon geen meldingen meer geeft van het gesprek dat openstaat in Web - of van geen enkel gesprek zolang Web/Desktop op de voorgrond is.
Daarnaast worden ongelezen gesprekken als gelezen gemarkeerd (doch kan dat ongedaan gemaakt worden, maar dat is tricky.) en zullen leesbewijzen verstuurd worden naar de gesprekspartner.

Dus:
Ja, dit werkt waarschijnlijk prima internationaal - tenzij de sessie aan een der kanten wordt stop gezet; en uiteraard is een internet verbinding nodig op het toestel die tegelijk actief dient te zijn met WhatsApp Web/Desktop.
Ja, op Android verschijnt inderdaad een melding dat een sessie actief is.
Nee, dit is niet netjes en een grove schending van privacy. Ik snap dat er redenen voor kunnen zijn, al vraag ik me af als je zo ver gaat of dit later niet juist tot problemen/spijt lijdt.
Let op, dit is mogelijk strafbaar. En de kans dat je gesnapt wordt is toch nog best hoog.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 05-04-2017 07:52 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1380960

Hallo,
Mijn zoon heeft de iPhone 11 en ik zou graag inloggen op whatsapp web om zijn activiteiten in de gaten te houden. Krijgt hij daar een melding van of staat dat enkel bij zijn instellingen dat er op een ander apparaat ingelogd is? Als er een melding is, komt die enkel 1-malig bij inscannen qr-code of telkens je inlogt met whatsapp web? Bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53
Anoniem: 1380960 schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:17:
Hallo,
Mijn zoon heeft de iPhone 11 en ik zou graag inloggen op whatsapp web om zijn activiteiten in de gaten te houden. Krijgt hij daar een melding van of staat dat enkel bij zijn instellingen dat er op een ander apparaat ingelogd is? Als er een melding is, komt die enkel 1-malig bij inscannen qr-code of telkens je inlogt met whatsapp web? Bedankt
Hij kan dat zien in zijn instellingen inderdaad. En het is niet bepaald netjes om je kind zo te willen bespieden, dus gewoon niet doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07 21:24
@Anoniem: 1380960 Wat heb je zelf al geprobeerd?
Doet het eens met je eigen WhatsApp en zie het resultaat?

Beetje eigen initiatief is wel nodig..
Pagina: 1