HDD niet in Schijfbeheer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo mede Tweakers,

Ik zit met een probleempje, ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd en dat is allemaal prima gegaan.
Nu mis ik alleen een HDD. Als ik in aparaatbeheer en in de bios kijk dan is hij te vinden.
Maar als ik naar schijfbeheer ga dan is hij nergens te bekennen. Ook na meerder keren opstarten is de schijf niet te vinden.

Heb nooit problemen met deze schijf gehad en er staat veel data op die bewaard moet blijven.

Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?

Het gaat om de Samsung HD103SI
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/so6zph.png

[ Voor 5% gewijzigd door NickC op 05-04-2017 01:13 ]

Beste antwoord (via NickC op 05-04-2017 20:10)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

NickC schreef op woensdag 5 april 2017 @ 01:13:
Ik zit met een probleempje, ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd en dat is allemaal prima gegaan.
Meer details graag.
Hoe zag de vorige (werkende) opstelling eruit? Wat was de reden voor herinstallatie?
Nu mis ik alleen een HDD. Als ik in aparaatbeheer en in de bios kijk dan is hij te vinden.
Maar als ik naar schijfbeheer ga dan is hij nergens te bekennen. Ook na meerder keren opstarten is de schijf niet te vinden.
Safe mode of willekeurig Linux boot cd'tje proberen. Anders schijf eens in andere pc proberen?
Heb nooit problemen met deze schijf gehad en er staat veel data op die bewaard moet blijven.
"Nooit problemen" is natuurlijk geen enkele garantie. Verder, als die data echt belangrijk is heb je logischerwijs een back-up. Wat is het probleem dan? ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je had die "scrollbar" in 't rechter (diskmgmt) schermpje uiteraard ook al naar beneden door gescrolled?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

NickC schreef op woensdag 5 april 2017 @ 01:13:
Meer details graag.
Hoe zag de vorige (werkende) opstelling eruit? Wat was de reden voor herinstallatie?
Safe mode of willekeurig Linux boot cd'tje proberen. Anders schijf eens in andere pc proberen?
"Nooit problemen" is natuurlijk geen enkele garantie. Verder, als die data echt belangrijk is heb je logischerwijs een back-up. Wat is het probleem dan? ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
Volgens mij moet je gewoon die scrollbar naar beneden scrollen, dan zie je de disk waarschijnlijk

• NickC
@wimmel_1 @Rik. Ja dat heb ik gedaan.

@Switchie Ik heb niets aan de pc veranderd. Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd omdat mijn SSD vol was. En daar stond zoveel zooi op dat ik het tijd vond om hem opnieuw te installeren. En een herinstallatie was al weer een tijdje geleden.

Een Safe mode heb ik nog niet geprobeerd. En ik ben niet bekend met linux, dus wat raad je aan?

De schijf is eigenlijk mn backup schijf. En ik weet dat een schijf altijd zomaar stuk kan gaan.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:06
De HD103SI serie is al best oud. Kan zijn dat hij gewoon geen volume meer rapporteert omdat hij defect is.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 05-04-2017 08:51 ]

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
anders even kijken of je hem wel kan zien met diskmgr in Command line en daar NTFS partitie geven. dan zou je hem wel moeten kunnen zien

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:13

Jiffy

God, you're ugly!

NickC schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:18:

De schijf is eigenlijk mn backup schijf.
Oh, in dat geval heb je iig je originele data nog. Da's mooi. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• NickC
Ik heb de ex vriend van mn zusje er even bij gehaald. En die heeft hem met een linux versie op een USB stick weer zichtbaar gemaakt.

Hij is er zo`n 10 min mee bezig geweest en het was voor mij een raadsel wat hij nou allemaal heeft gedaan. En @jeroen3 ik zal de schijf binnenkort vervangen voor een grotere en nieuwere schijf.

Bedankt voor jullie input!

(mag een slotje op)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:46

rdejongjr

Gnome

Vergeet trouwens niet om de firmware van die vertex te updaten, ocz ssd's zijn nu niet echt de meest betrouwbare gebleken.

(persoolijk 4 van de 4 stuk en in de shop kwamen ze met bosjes retour)

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Volgende x gewoon ff Diskpart aanroepen in cmd.

Dit programma werk super. (Wel even in verdiepen natuurlijk)

• NickC
Aapie schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:39:
Volgende x gewoon ff Diskpart aanroepen in cmd.

Dit programma werk super. (Wel even in verdiepen natuurlijk)
Heb ik ook gekeken, maar daar kwam ik niet uit.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
nvm

[ Voor 163% gewijzigd door Aapie op 07-04-2017 21:42 ]

Pagina: 1