Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag op 1440p met 60 fps gamen met spellen zoals BF1. Eventueel zou ik ook willen streamen op Twitch en dergelijk, maar niet als blijkt dat ik daarvoor een veel duurder systeem nodig heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op 1500, maar ben bereid om maximaal 2k uit te geven. Dat is inclusief alle benodigde randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik game nu op een laptop met trackball.. Dat gaat op zich best OK, maar de 850M videokaart is niet ideaal voor BF1. Heel misschien dat ik de trackball houd bij het nieuwe systeem, maar ik wil ook eens een gewone muis proberen. (Mocht je het je afvragen, ja, een shooter spelen gaat prima met een trackball)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Ik zat zelf te denken aan een GTX 1080 videokaart, een i5 en voor de rest de voor de hand liggende zaken; SSD, knappe kast, enz.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maakt me niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef niet persee RGB verlichting en dat soort kermis in de kast. Wel zou ik het leuk vinden als het systeem een beetje stil is, maar dat mag niet ten koste gaan van performance of een grote meerprijs hebben.
Ga je overklokken?
Nee in eerste instantie niet, want daar heb ik nog geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu dit bij elkaar gezocht op basis van andere topics, bbgs, interwebs enz.
Is de voeding OK of is dat overkill? Goede videokaart of zijn er betere keuzes?
Qua randapparatuur heb ik dit bedacht:
Toetsenbord is misschien een beetje vreemd voor een gaming PC, maar ik wil graag een ergonomisch gevormd toetsenbord. Ik sta open voor alternatieven, zolang het maar een ergonomische layout is.
Ben benieuwd naar jullie op- of aanmerkingen.
Ik wil graag op 1440p met 60 fps gamen met spellen zoals BF1. Eventueel zou ik ook willen streamen op Twitch en dergelijk, maar niet als blijkt dat ik daarvoor een veel duurder systeem nodig heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op 1500, maar ben bereid om maximaal 2k uit te geven. Dat is inclusief alle benodigde randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik game nu op een laptop met trackball.. Dat gaat op zich best OK, maar de 850M videokaart is niet ideaal voor BF1. Heel misschien dat ik de trackball houd bij het nieuwe systeem, maar ik wil ook eens een gewone muis proberen. (Mocht je het je afvragen, ja, een shooter spelen gaat prima met een trackball)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Ik zat zelf te denken aan een GTX 1080 videokaart, een i5 en voor de rest de voor de hand liggende zaken; SSD, knappe kast, enz.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maakt me niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef niet persee RGB verlichting en dat soort kermis in de kast. Wel zou ik het leuk vinden als het systeem een beetje stil is, maar dat mag niet ten koste gaan van performance of een grote meerprijs hebben.
Ga je overklokken?
Nee in eerste instantie niet, want daar heb ik nog geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu dit bij elkaar gezocht op basis van andere topics, bbgs, interwebs enz.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 184,10 | € 184,10 |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Asus TURBO-GTX1080-8G | € 529,- | € 529,- |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 124,- | € 124,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.291,85 | |
Is de voeding OK of is dat overkill? Goede videokaart of zijn er betere keuzes?
Qua randapparatuur heb ik dit bedacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus MG278Q Zwart | € 484,- | € 484,- |
| 1 | Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US) | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 49,- | € 49,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 575,95 | |
Toetsenbord is misschien een beetje vreemd voor een gaming PC, maar ik wil graag een ergonomisch gevormd toetsenbord. Ik sta open voor alternatieven, zolang het maar een ergonomische layout is.
Ben benieuwd naar jullie op- of aanmerkingen.