Toon posts:

Gratis Wordpress plugin voor client portaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,

Ik ben opzoek naar een gratis Wordpress plugin waarmee klanten in een eigen omgeving kunnen inloggen en daar bestanden kunnen downloaden die alleen voor hen bestemd zijn.

Soort klanten portaal.

Dus de klant moet inloggen en vervolgens komt de klant op een eigen pagina waar bestanden klaar staan. Deze bestanden moeten gedownload kunnen worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wordpress

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Woocommerce: bestanden niet makkelijk aan een klant te koppelen, wel gratis
WP-Client-lite: kan naar mijn idee geen bestanden delen (moet voor betaald worden)
WP Customer Area: kan naar mijn idee geen bestanden delen en de klant moet inloggen via wordpress login scherm. Ik wil dit wel wat professioneler, zoals woocommerce of WP-Client

Is er iemand die nog andere ideeën heeft, die ik misschien nog niet heb geprobeerd?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

https://wordpress.org/plugins/cloud/

Cloud opslag heeft per definitie een afgeschermd (login) gedeelte terwijl slechts 1% van de "klant portals" wordt gebruikt voor file sharing. Logisch dus dat zoeken op termen als "WordPress user portal" veel irrelevante resultaten toont.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Moet 't ook veilig zijn qua inloggen en filetransfers, of is dat bij WordPress sowieso al goed geregeld?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

wimmel_1 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:04:
Moet 't ook veilig zijn qua inloggen en filetransfers, of is dat bij WordPress sowieso al goed geregeld?
Goed is natuurlijk relatief, maar aangezien legio beursgenoteerde bedrijven WordPress voor hun sites gebruiken lijkt mij dat het in de basis wel goed zal zitten.
Denk zelfs dat 99% van de "hacks" te wijten is aan de beheerder die verzuimt heeft updates te draaien.

Neemt niet weg dat @Verwijderd wel goed moet nadenken over de data die hij wil opslaan. Zo'n plug-in zal voor huis/tuin/keuken gebruik prima zijn maar zou er b.v. liever geen medische dossiers achter hangen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

P_Tingen

omdat het KAN

Switchie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:59:
https://wordpress.org/plugins/cloud/

Cloud opslag heeft per definitie een afgeschermd (login) gedeelte terwijl slechts 1% van de "klant portals" wordt gebruikt voor file sharing. Logisch dus dat zoeken op termen als "WordPress user portal" veel irrelevante resultaten toont.
>> Last updated: 2 years ago

Let er wel op dat deze plugin al 2 jaar niet meer is bijgewerkt. Meestal is dat een teken dat de ontwikkelaar het wel best vindt. Dat hoeft niet erg te zijn, maar 2 jaar zonder update vind ik wel erg veel en zeker met een cloudplugin zou ik er terughoudend mee zijn om deze te gebruiken.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:04:
Ik heb een SSL certificaat waardoor veel data al gecrypt wordt verstuurd. Dus ja het moet natuurlijk wel veilig zijn en ik hoop dat dat met het SSL certificaat moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:39:
[...]

Ik heb een SSL certificaat waardoor veel data al gecrypt wordt verstuurd. Dus ja het moet natuurlijk wel veilig zijn en ik hoop dat dat met het SSL certificaat moet lukken.
Encryptie is geen beveiliging in dit geval... als je DB lek is en ik achter de URI van je downloads kom en deze niet zijn beveiligd met bv. een password, download ik alsnog je file (en die komt natuurlijk decrypted bij mij terecht).

Zelf gebruik ik deze (gratis) oplossing : https://wordpress.org/plugins/download-monitor/

Elke download voorzie ik van een tag of categorie (in jouw geval bv. de username van de personen waaraan je de download wil koppelen).

En met wat custom PHP krijgt elke user dan een default pagina te zien die alle downloads uitspuugt die gekoppeld zijn aan die user (op basis van de categorie / tag).

Users kunnen alleen die pagina zien als ze inloggen met hun eigen account en het account bepaalt dus welke downloads ze wel, en geen toegang toe hebben...

Wat veiligheid betreft; ik heb nog nooit gehoord van een WordPress site die gehacked is, omdat het WordPress draaide... wel omdat het plugins of themes had die brak waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Maand geleden ofzo vroeg iemand een zelfde soort vraag hier het forum.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1