Windows freezed op random momenten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:48
Beste Mede tweakers,

Ik heb sinds een tijd een 2e hands laptop. Deze loopt sinds oktober al prima.
Tot vrijdag 2 weken geleden, toen hij zomaar opeens vast stond toen ik terug kwam.
Uit gedrukt en opnieuw opgestart en toen onder het gebruiken van programma's liep hij weer vast.

Wanneer hij freezed kan ik in eerste instantie de openstaande vensters nog wel gebruiken, maar wil ik ze afsluiten dan wil dat niet meer, en uiteindelijk geeft hij windows reageert niet meer(Niet verwarren met windows explorer). Dan kun je op beindigen klikken maar dit werk ook niet.

Ik herrinner me vaag dat er net een dag ervoor een windows update is geweest, maar dat weet ik niet meer 100% zeker. Ook werd er op die dag een melding door Windows Defender gedaan. Dit betrof een crack van simpel programma, die ik op andere computers ook wel eens heb gedraaid(zonder problemen)
...

Laptop betreft een BTO 17CL47

i7-3720QM
16 GB ram
HD 7970m

Windows 10

C:/ SSD 124 GB 26 vrij
D:/ HDD 700 GB 431 vrij

...

Ik heb alle stappen op deze pagina doorgelopen:
https://www.drivereasy.com/knowledge/solved-windows-10-freezes-locks-up-randomly-easily/

Ook heb ik de temperaturen gemonitord. Deze lijken allemaal vrij normaal. Hij freezed ook bij idle.
(Hij voelt soms wel ietswat warmer/lauw aan op de plek waar de HDD zit.)

Gecontroleerd of hij ook Freezed zonder dat ik de HD7970m gebruik. Dit is het geval.

Antimalware essentials liep na het opstarten vaak lang en nam veel CPU.
NOD32 Geinstalleerd en alles na gelopen. Geen resultaat.

Alle laatst geinstalleerde programma's verwijderd. Ook geen effect.

CCleaner alles laten opruimen, zowel register files als standaard info.

Nou zou ik graag eerst jullie kennis willen raadplegen, voordat ik eventueel een schone installatie uitvoer!!

Ik zie jullie reacties tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Emiel
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:04
Je zou nog even kunnen kijken in de lijst van laatst geïnstalleerde updates wanneer de mogelijke probleem update zich installeerde en kijken als je herstel punten aan hebt staan om terug te gaan naar een moment voor die dag.

Maar als de machine flipt met een update zou een schone installatie geen slecht idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Sinds het een 2e hands laptop betreft, zou ik je schijven eens een healthcheck geven, kijken of ze disk errors geven.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
@Slavy

De laptop is inderdaad 2e hands. Maar de SSD heb ik er zelf in geplaatst. De HDD heeft tot nu toe zonder problemen gewerkt. Heb beide via Eigenschappen -> foutopsporing getest, er zijn geen fouten gevonden.

@TopsNL

Alleen wat drivers voor een printer zover ik kan zien. Wel had ik een Virtual Machine erop staan voor Android OS. Ook een app om je bureaublad uit te breiden naar een tablet genaamd Space desk. Deze heb ik die dag ook verwijdert. Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Edit:

Kreeg vandaag weer de foutmelding gezien:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/2f5op4ixsqz427a/WeChat%20Image_20170405150913.jpg?dl=0

Zo is het echt niet werkbaar. Ga hem denk ik maar eens opnieuw installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Esso21 op 05-04-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Werkt wat prettiger als we praatje
Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AACrp5Z5jFhBO_UPAoldC0euPh4ZWJdXi7yCKKm1egi6JQ/12/48533298/jpeg/32x32/3/1491422400/0/2/WeChat%20Image_20170405150913.jpg/EI3hnyUYjPwBIAIoAg/PfYgXQliD3DXr3S05aNx63bgD7zwLk5fMgeDqfPoZTc?dl=0&size=2048x1536&size_mode=3

[ Voor 6% gewijzigd door J.S. Bach op 05-04-2017 17:35 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esso21 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:06:
@Slavy

De laptop is inderdaad 2e hands. Maar de SSD heb ik er zelf in geplaatst. De HDD heeft tot nu toe zonder problemen gewerkt. Heb beide via Eigenschappen -> foutopsporing getest, er zijn geen fouten gevonden.

@TopsNL

Alleen wat drivers voor een printer zover ik kan zien. Wel had ik een Virtual Machine erop staan voor Android OS. Ook een app om je bureaublad uit te breiden naar een tablet genaamd Space desk. Deze heb ik die dag ook verwijdert. Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Edit:

Kreeg vandaag weer de foutmelding gezien:

[afbeelding]

Zo is het echt niet werkbaar. Ga hem denk ik maar eens opnieuw installeren.
Heb je toevallig een SSD van Samsung en Rapid Mode geactiveerd? Zo ja, uitzetten. Bij mij gaf dat dezelfde problemen als jij beschrijft. Eenmaal uitgezet, geen centje pijn meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
@Musicmasters

Nee het is een Crucial M4. Enig idee of deze ook een soort "rapide mode" heeft?

Ik heb mijn laptop opnieuw geinstallerd, echter heb ik het gevoel dat het er nog steeds is.

Ook moet ik nu weer gaan uitvogelen hoe mijn HD7970M goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esso21 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:39:
@Musicmasters

Nee het is een Crucial M4. Enig idee of deze ook een soort "rapide mode" heeft?

Ik heb mijn laptop opnieuw geinstallerd, echter heb ik het gevoel dat het er nog steeds is.

Ook moet ik nu weer gaan uitvogelen hoe mijn HD7970M goed werkt.
Doe eens een Smart test en kijk of er fouten zijn. Is hier een heel forum over.

Je Ram geheugen kan ook nog niet helemaal lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
Ik zal morgen eens kijken naar een "smart test" want het zegt me zo niets. Is niet hetzelfde als schijf controle of als 1 vd 6 stappen in de link?

Heb net alles op de HDD geïnstalleerd en so far so good
Pagina: 1