Beste Mede tweakers,
Ik heb sinds een tijd een 2e hands laptop. Deze loopt sinds oktober al prima.
Tot vrijdag 2 weken geleden, toen hij zomaar opeens vast stond toen ik terug kwam.
Uit gedrukt en opnieuw opgestart en toen onder het gebruiken van programma's liep hij weer vast.
Wanneer hij freezed kan ik in eerste instantie de openstaande vensters nog wel gebruiken, maar wil ik ze afsluiten dan wil dat niet meer, en uiteindelijk geeft hij windows reageert niet meer(Niet verwarren met windows explorer). Dan kun je op beindigen klikken maar dit werk ook niet.
Ik herrinner me vaag dat er net een dag ervoor een windows update is geweest, maar dat weet ik niet meer 100% zeker. Ook werd er op die dag een melding door Windows Defender gedaan. Dit betrof een crack van simpel programma, die ik op andere computers ook wel eens heb gedraaid(zonder problemen)
...
Laptop betreft een BTO 17CL47
i7-3720QM
16 GB ram
HD 7970m
Windows 10
C:/ SSD 124 GB 26 vrij
D:/ HDD 700 GB 431 vrij
...
Ik heb alle stappen op deze pagina doorgelopen:
https://www.drivereasy.com/knowledge/solved-windows-10-freezes-locks-up-randomly-easily/
Ook heb ik de temperaturen gemonitord. Deze lijken allemaal vrij normaal. Hij freezed ook bij idle.
(Hij voelt soms wel ietswat warmer/lauw aan op de plek waar de HDD zit.)
Gecontroleerd of hij ook Freezed zonder dat ik de HD7970m gebruik. Dit is het geval.
Antimalware essentials liep na het opstarten vaak lang en nam veel CPU.
NOD32 Geinstalleerd en alles na gelopen. Geen resultaat.
Alle laatst geinstalleerde programma's verwijderd. Ook geen effect.
CCleaner alles laten opruimen, zowel register files als standaard info.
Nou zou ik graag eerst jullie kennis willen raadplegen, voordat ik eventueel een schone installatie uitvoer!!
Ik zie jullie reacties tegemoet!
Met vriendelijke groet,
Emiel
...
Ik heb sinds een tijd een 2e hands laptop. Deze loopt sinds oktober al prima.
Tot vrijdag 2 weken geleden, toen hij zomaar opeens vast stond toen ik terug kwam.
Uit gedrukt en opnieuw opgestart en toen onder het gebruiken van programma's liep hij weer vast.
Wanneer hij freezed kan ik in eerste instantie de openstaande vensters nog wel gebruiken, maar wil ik ze afsluiten dan wil dat niet meer, en uiteindelijk geeft hij windows reageert niet meer(Niet verwarren met windows explorer). Dan kun je op beindigen klikken maar dit werk ook niet.
Ik herrinner me vaag dat er net een dag ervoor een windows update is geweest, maar dat weet ik niet meer 100% zeker. Ook werd er op die dag een melding door Windows Defender gedaan. Dit betrof een crack van simpel programma, die ik op andere computers ook wel eens heb gedraaid(zonder problemen)
...
Laptop betreft een BTO 17CL47
i7-3720QM
16 GB ram
HD 7970m
Windows 10
C:/ SSD 124 GB 26 vrij
D:/ HDD 700 GB 431 vrij
...
Ik heb alle stappen op deze pagina doorgelopen:
https://www.drivereasy.com/knowledge/solved-windows-10-freezes-locks-up-randomly-easily/
Ook heb ik de temperaturen gemonitord. Deze lijken allemaal vrij normaal. Hij freezed ook bij idle.
(Hij voelt soms wel ietswat warmer/lauw aan op de plek waar de HDD zit.)
Gecontroleerd of hij ook Freezed zonder dat ik de HD7970m gebruik. Dit is het geval.
Antimalware essentials liep na het opstarten vaak lang en nam veel CPU.
NOD32 Geinstalleerd en alles na gelopen. Geen resultaat.
Alle laatst geinstalleerde programma's verwijderd. Ook geen effect.
CCleaner alles laten opruimen, zowel register files als standaard info.
Nou zou ik graag eerst jullie kennis willen raadplegen, voordat ik eventueel een schone installatie uitvoer!!
Ik zie jullie reacties tegemoet!
Met vriendelijke groet,
Emiel
...