Koudespiegel lamp projector?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 12:54

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een oude projector die ik graag eens zou aansluiten. Nu wil het geval dat de lamp defect is. Het lijkt erg op een normale 12v halogeen spot, maar internet vertelt me dat het een koudespiegel halogeen lamp is. Iemand enig idee wat het verschil is?

En daarbij, zou een gewone 12v 50w halogeen lamp daar ook in passen? Zonder dat er wat in de brand vliegt zeg maar...

Op de sticker aan de binnenkant staat "lamp max 12v 100w".

Iemand tips? :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 13:53

Genius-General

Expect the Unexpected

Ja hier zou je ook een 12v 50w in kunnen zetten. De koudespiegel oftewel cool beam betekend (even opgezocht) ''Door de Cool Beam technologie wordt de warmte die ontstaat voornamelijk aan de achterzijde van de reflector uitgestraald. Hierdoor worden verlichte warmtegevoelige objecten beschermd. Lampen die gebruik maken van Cool Beam technologie zijn echter niet geschikt voor plafondarmaturen aangezien de armaturen oververhit kunnen raken.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 12:54

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Nou, heb er met veel moeite (een normale 12v halogeen lamp heeft dikkere pootjes dan een koudespiegel halogeen lamp blijkaar) een reguliere halogeen lamp in gezet.

Het beeld is wel een stuk minder fel, maar dat is natuurlijk te verwachten omdat het een 50w lamp is ipv de 100w lamp die erin zat. Maar omdat het maar 50w is, is het denk ik niet te warm geweest voor de spoel, want hij speelde prima af.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05
Dikke LED pit erin? Cree XM-L oid