Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC bouwen voor Total war games

Pagina: 1
Acties:

• Wouterios
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-03 18:45
Hallo iedereen op het forum.

Ik heb een vraag over een gaming pc die ik wil bouwen! Ik hoop dat ik jullie duidelijk uitleg wat ik er precies mee wil. Bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Total war games spelen + andere games maar hij moet optimaal zijn voor Total war games (max settings)

Wat mag het systeem gaan kosten?
1100 euro voor de desktop en maximaal 200 voor de monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, alleen de muis, toetsenbord en stereo.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve dus de muis, toetsenbord en stereo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee ik sta voor alles open, ligt er wel aan welk merk het beste paste bij de reeks van Total war.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, ben allang blij als jullie mij kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ik kan hier geen ja of nee op antwoorden. Ook al heb ik artikelen erover gelezen, weet niet of het in mijn geval opportuun is.

Wat verwacht je van ons?
Gerichte hulp o.b.v. de benchmarks van Total war Warhammer (kan je op internet bij de zoekterm: benchmark total warhammer pc gamer vinden als je niet weet wat ik bedoel), en een advies voor mijn desktop!!! Ik twijfel tussen i5-6600 en de i7. Graag hoor ik wat jullie ook hiervan vinden.

P.S. Ik heb naar het lijstje gekeken van de best buy guide maar geen idee of mijn doel van de games hierop aansluiten

P.P.S. Ik zag dat Total war Warhammer erg afhankelijk is van de CPU, graag hoor ik hoe jullie dit zien,

Als jullie vragen aan mij hebben dan hoor ik het graag!

Wouter _/-\o_

[ Voor 83% gewijzigd door Wouterios op 04-04-2017 19:57 . Reden: Nu is het volgens regelement :) ]

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Je eigen onderzoek mist, daarvoor zou je bijvoorbeeld de BBG kunnen gebruiken als je geen idee hebt.
Ik mis ook eisen over de resolutie en opslagcapaciteit etc. Maar ik heb toch even wat zelf in elkaar geknutseld voor 1080p: (Je kunt de HDD weg doen en een grotere SSD nemen of een andere kast nemen met een bijbehorend moederbord (formfactor)).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 236,95€ 236,95
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 264,12€ 264,12
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Fractal Design Define S - Window€ 84,95€ 84,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 119,-€ 119,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.038,87

Processor
Je had het over een i5 6600, maar een i5 7600 is nieuwer dus waarom niet. Je kunt hem ook nog vervangen door een i7, maar dan zit je over je budget.

Moederbord
Prima moederbord voor ATX behuizingen met socket 1151.

Videokaart
Deze videokaart is een prima videokaart voor 1080p op het moment en gaat ook nog wel even mee. Je kunt ook een GTX 1060 6gb nemen, deze is soms beter.

Opslag
Crucial is de beste en een goedkope optie voor SSD. De WD HDD is een prima en stille schijf.

Ik kan nog wel steeds zo'n mooi kopje doen, maar even kort: voor builds met een wat hoger budget is de RM550x een goede voeding, voor €40,- minder heb je een CX450M of een Vengeance 400W. De kast is een stille kast met genoeg mogelijkheden van goede kwaliteit. Het geheugen is gewoon 2400 MHz en 16gb, wat ruim voldoende is voor gaming.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Verwijderd

Hey Wouterios,

Grappig, want ik ben ook een fervent Total War speler en ben ondertussen aan een nieuwe computer toe. Nu komt jouw budget ook redelijk overeen met de mijne. De laatste BBG voor een gamesysteem in die regio stamt uit november 2016 (dus enigszins gedateerd: reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016, maar de kans bestaat dat deze categorie komende maand mei weer een update krijgt.

• Wouterios
@Menno02

Klopt Menno, mijn onderzoek vind ik erg lastig omdat ik vooral naar de build keek van BBG maar niet begreep in hoeverre dit zou passen bij mijn eigen samenstelling. Ik probeer nog veel te leren op desktop gebied. Blijft echter lastig voor mij omdat ik het een lastig proces vind. Als ik voor de i5 7600 ga en de GTX 1060 neem, moet ik dan iets uit jouw lijst aanpassen.

Het ziet er in ieder geval wel écht ontzettend goed uit je build, dankjewel!

Wat vindt jij van de benchmarks van warhammer in vergelijking tot de 'algemene' games??

@Verwijderd
Hahaha toeval dit maat, ik kijk nu helaas alleen youtube walkthroughs dus ben echt benieuwd naar hoe het is om rome 2 en atilla, warhammer op max te spelen ;)

Ja dat is idd te lang geleden, ik wil graag voortborduren op de build van Menno ;)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
die build van menno kan je eigenlijk zo inelkaar draaien. niets mis mee. ik zou alleen eerder gaan voor de
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart
behuizing

• Wouterios
Wat zou dan het verschil zijn tussen jouw optie en die van Menno, @youridv1 ???

Betere koelingsmogelijkheden of?

Qua monitor..

Een monitor met 144Hz monitor dat G-Sync support is belangrijk volgens mij toch? En qua pixels denk ik 2560x1440? Ik vind het oprecht echt lastig met alle vakjargon om een goede monitor te vinden.

Een formaat van 24 inch lijkt mij meer dan prima. Hebben jullie nog goede suggesties?

[ Voor 56% gewijzigd door Wouterios op 06-04-2017 14:53 ]

• Menno02
De Define S heeft betere (water)koelmogelijkheden de P400S heeft een fancontroller, allemaal leds en meer mogelijkheden voor schijven. De kasten zijn allebei van goede kwaliteit, het is eigenlijk maar net wat je mooier vindt.

Wat de monitor betreft, ik kom hier op uit met jouw eisen (waarschijnlijk heb je dit zelf ook al gedaan): https://tweakers.net/cate...jn0rMX7MLkdVk7_jPjDGo2doH. Mij lijkt G-sync niet perse nodig, als je dat niet aanvinkt staat er ook deze monitor: https://tweakers.net/pric...n-ag241qx-rood-zwart.html. Die is €150,- goedkoper.

[ Voor 55% gewijzigd door Menno02 op 06-04-2017 19:40 ]

• youridv1
  • Laatst online: 21:02
De P400S heeft als voordelen dat hij wat kleiner is en een fancontroller heeft. Ook krijg je er een RGB ledstrip bij die je kunt aansluiten op de ingebouwde verlichting van de case. Daarbij heeft de P400S Tempered Glass een sidepanel van, je raadt het nooit, tempered glass. Dit glas is een stuk steviger en krasbestendiger dan het plastic waar het raam van de define s van gemaakt is. Het trekt ook geen stof aan zoals die van de define s wel doet

• Wouterios
Aaah kijk eens aan. Duidelijk dan dit wordt het niet :)

Qua monitors onder 230 euro, is er eentje die jullie aanraden? Ik heb meerdere posts gelezen over de importantie resolutie, refresh rate maar ik kom er zelf niet helemaal uit helaas. Formaat maakt voor mij niet zoveel uit. Zo groot mogelijk natuurlijk ;).

Zelf dacht ik aan 2560x1440 maar wat vinden jullie goede, betaalbare opties?

• Menno02
Onder de €230,- is er 1 monitor met 1440x2560, onder de €240,- zijn het er 2 extra, er zijn dus niet veel mogelijkheden. Van die drie raad ik deze aan AOC Q2778VQE zwart. Want deze heeft de snelste reactietijd, namelijk 1 ms. Je hecht ook waarde aan de grootte, deze is 27inch wat bij mij onder groot valt. Alleen de refreshrate is wat minder, namelijk 60Hz.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:32
Is het niet verstanding in dit geval om voor een Ryzen CPU te gaan. Ik geloof dat total war spellen wel baat hebben bij meer cores.

• Undert0w
  • Laatst online: 07-06-2024
Wacht op de Ryzen 5 pas een huge patch geweest en er is optimatisatie gekomen voor total war. BLijkbaar zit Ryzen op de hielen van de 7700K

https://www.reddit.com/r/..._an_ryzenoptimized_patch/

• Wouterios
Ik zie de release van Ryzen 5 1600X nergens staan? Iemand enig idee?

Kan iemand uitgebreid de voor-nadelen vertellen van intel i5-7600 en AMD Ryzen 5 1600? Ik zie dat de intel juist wél beter presteert bij games? Erg lastig om concrete informatie te vertalen van vak jargon naar mijn newbie brain haha

[ Voor 17% gewijzigd door Wouterios op 11-04-2017 15:25 ]

Pagina: 1