Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrutgerr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12-2022
Hallo,

Na een serieuze val heeft m'n flagship killer het begeven. Het scherm is gebarsten en de touchscreen werkt niet meer (of heel heel slecht). Na wat google werk kwam ik bedragen tegen van 100 om hem te laten repareren. In dat geval kan ik beter wat bijleggen en een nieuwe smartphone kopen.

Optie 2 is dus het zelf repareren. Via aliexpress al wat schermen tegengekomen voor rond de 25 euro met digitalizer. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik had deze besteld, komt het uit Duitsland:

https://www.fruugo.nl/dis...lus-one-1-a0001/p-4435058

Was prima zelf te doen met een tutorial, wel voorzichtig doen met de accu want die zit echt heel goed vast. Verder moet je ook lijm hebben en een hittepistool. Plak je dubbelzijdig tape achter het scherm dan pas het allemaal niet meer in de behuizing

[ Voor 3% gewijzigd door Brilsmurfffje op 04-04-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrutgerr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12-2022
Was je hier tevreden over? Want ik las niet zo heel positieve reacties over deze website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit een telefoon betreft, geef ik het topic even een schopje van TGA naar AND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundcloud
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10-2022
Hallo mede-Tweakers,

Ik was eerst van plan om een eigen topic te maken, na wat googlen bleek deze al te bestaan. En mijn probleem is precies hetzelfde. Ik heb een Oneplus One, waarvan het scherm helemaal gebroken is, ik zie bijvoorbeeld zelfs de camera echt zitten etc.

Ik wil dit toestel graag laten repareren, omdat ik er foto's heb opstaan. Dit toestel heeft eigenlijk al een jaar in de kast gelegen, maar doordat ik vandaag eens op het idee kwam om het aan het sluiten op de laptop.

Blijkt dus dat ik de foto's niet kan openen, omdat ik het scherm TOTAAL niet meer kan gebruiken en dus ook geen toestemming kan geven daarvoor.

Ik heb zelf rondgekeken, en zag eigenlijk 3 opties.

1) Uit China zelf een Scherm + lcd halen met een reparatie kit en het zelf maken, kost ongeveer zon 40 euro en ik ben totaal niet handig, dus dit is geen goed idee..

2) Het scherm laten vervangen door deskundigen, die hopelijk een origineel scherm erop zetten, dat kost 150 euro.

3) Of de Goedkoopste die ik heb gevonden voor https://www.gsm-eindhoven.nl/one-plus-one-reparatie/ voor 85 euro incl. verzending, maar het ziet er te mooi uit om waar te zijn en ik betwijfel of ze wel originele producten gebruiken... ik zag op google recensies ook dat iemand anders zijn OPO toch niet meer werkte na een tijdje..

Of misschien weet iemand anders hier een goed idee om mijn foto's en bestanden hiervan op de pc/laptop in te kunnen zien?

Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundcloud
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10-2022
Up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 18:08
Zeker weten dat de foto's niet zijn geupload naar je Google account? Mogelijk staat daar nog een backup.

Als het scherm nog deels leesbaar is, kan je een bedraade muis aansluiten via een mini-usb maart normale USB converter. Kost bijna niets, evt uit China. Soms werkt dit. Als je dan de backup naar Google drive kan aanzetten, kan je foto's nog terug halen.

Anders afwegen of de foto's EUR 80 waard zijn. Kan met een snelle zoekopdracht weinig schermen inclusief digitiser vinden voor minder dan 75. De telefoon zelf vind ik het niet waard. Als de foto's dat wel zijn en geen backup is via Google, dan wegbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

soundcloud schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:10:
Hallo mede-Tweakers,

Ik was eerst van plan om een eigen topic te maken, na wat googlen bleek deze al te bestaan. En mijn probleem is precies hetzelfde. Ik heb een Oneplus One, waarvan het scherm helemaal gebroken is, ik zie bijvoorbeeld zelfs de camera echt zitten etc.

Ik wil dit toestel graag laten repareren, omdat ik er foto's heb opstaan. Dit toestel heeft eigenlijk al een jaar in de kast gelegen, maar doordat ik vandaag eens op het idee kwam om het aan het sluiten op de laptop.

Blijkt dus dat ik de foto's niet kan openen, omdat ik het scherm TOTAAL niet meer kan gebruiken en dus ook geen toestemming kan geven daarvoor.

Ik heb zelf rondgekeken, en zag eigenlijk 3 opties.

1) Uit China zelf een Scherm + lcd halen met een reparatie kit en het zelf maken, kost ongeveer zon 40 euro en ik ben totaal niet handig, dus dit is geen goed idee..

2) Het scherm laten vervangen door deskundigen, die hopelijk een origineel scherm erop zetten, dat kost 150 euro.

3) Of de Goedkoopste die ik heb gevonden voor https://www.gsm-eindhoven.nl/one-plus-one-reparatie/ voor 85 euro incl. verzending, maar het ziet er te mooi uit om waar te zijn en ik betwijfel of ze wel originele producten gebruiken... ik zag op google recensies ook dat iemand anders zijn OPO toch niet meer werkte na een tijdje..

Of misschien weet iemand anders hier een goed idee om mijn foto's en bestanden hiervan op de pc/laptop in te kunnen zien?

Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal in ieder geval :D
*knip*. Hier is de V&A voor.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 15-01-2018 11:16 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
soundcloud schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:10:
Ik was eerst van plan om een eigen topic te maken, na wat googlen bleek deze al te bestaan.
Het kicken / kapen van andermands topics is niet toegestaan, maak dus even een nieuw topic aan.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 15-01-2018 11:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.