Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabel alarmsysteem naar modem

Pagina: 1
Acties:

• othellods
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06-2021
Beste tweakers,

toen ik een nieuwe Cat6 kabel door m'n huis trok had ik wat plaatstekort in de PVC buis, waardoor ik een paar oude, ongebruikte telefoonkabels heb moeten lostrekken. Daarbij heb ik een kabel losgetrokken van m'n alarmsysteem. Deze hing als aftakking aan een Cat5 kabel die doorheen het huis liep om telefoons aan te verbinden. Nu moet ik die kabel terug aan m'n modem zien te krijgen, dus heb ik een Cat5 kabel teruggetrokken die al aan m'n modem is gekoppeld met een rj11 connector. Die Cat5 zou ik dus rechtstreeks willen aansluiten aan die kabel van m'n alarmsysteem, maar die ziet er anders uit dan een normale Cat5/telefoon kabel, 4 kleuren (blauw, wit, groen en paars) en een koperdraadje (zie foto). Hoe krijg ik die2 kabels rechtstreeks aan elkaar verbonden (heb genoeg rj11 koppelstukjes en connectors).

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2wghyck.jpg

Alvast bedankt,
Othello

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Kan je niet een cat5 kabel vanuit je alarminstallatie op het modem prikken?

Wat is de aansluiting in de installatie? Zit daar een modem of heb je pstn naar ip?

Verwijderd

Op zich kan (analoge) telefoon heel goed over CAT kabel. Pak maar een getwiste paartje (welke kleur maakt niet uit, maar meestal wordt blauw - blauw/wit gebruikt).

• othellods
ik ga straks eens kijken in de kelder, maag weet er al iemand welke kabel dit is? welke soort bedoel ik

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
othellods schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:12:
..... maag weet er al iemand welke kabel dit is? welke soort bedoel ik
Euhhhhh jij hebt het losgemaakt, dan zal ik het in ieder geval niet weten. Het zal niet van je alarminstallatie zijn (hoogsten voor doormelding), want daar wordt in de regel soepel 0.22 gebruikt.
Maar je weet het nooit als het eens door een doe-het-zelver is geknutseld.

Het beste is dus even in je alarmcentrale te kijken en/of kabel volgen.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zal de doormelding zijn, Heb je ook gegevens van je alarm systeem want dan kan je zien wat je moet aansluiten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Doormelden van een alarmsysteem gebruiken wij een utp kabel voor. Maak eens een foto van het alarmsysteem en het bediendeel( waar je de code op intikt). Misschien kan ik je er mee helpen

• othellods
Was inderdaad de doormelder van het alarmsysteem die het signaal direct naar de centrale verstuurde. Er is iemand van de firma gekomen en heeft de Cat5 kabel direct aan het bakje van het alarmsysteem gehangen. Toch bedankt voor de snelle reacties!!
Pagina: 1