Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office 365 mail - E-mail rules beheren met tool of dumpfile?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand mij hier kon vertellen of het volgende mogelijk zou zijn met een Office 365 e-mail account:

Zou het mogelijk zijn om e-mail rules te beheren door middel van een file waar deze rules zich in bevinden te downloaden/uploaden naar een specifieke locatie?
Of zou het mogelijk zijn om e-mail rules te beheren met een externe tool waarbij het dus enkel mogelijk is om voor het desbetreffende account de e-mail rules te wijzigen?

Heb uiteraard zelf al wat zoekwerk gedaan maar vind enkel instructies om mail rules toe te passen op de reguliere wijze.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
Even ervanuitgaande dat je ook echt de mail afneemt bij 365 : als iemand toegang heeft tot de mailbox dan kan deze doorgaans ook de rules aanpassen.

Rules "uploaden" kan overigens niet : wel is het mogelijk (bj Exchange Online) om de rules via Powershell aan te maken - dus rules maken adv een inputfile is gewoon mogelijk.
Zelf met een 3rd party tool "rules" los van de reguliere rules af laten trappen is ook mogelijk : dmv de EWS Api. Daarmee kun je je subscriben op events zodat er custom code uitgevoerd wordt op bv de NewMail event - zelf kunnen coden of scripten is daarvoor wel een vereiste (ik ken geen kant en klare tools die dat doen)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Het is voor een organisatie, dus de mail wordt echt afgenomen bij Office365.
Zo te zien is er geen eenvoudige voor de hand liggende oplossing (niet zonder redelijk wat ontwikkeluren althans). Bedankt voor de info.

Het uiteindelijke doel was om een apart mailaccount op te zetten voor 1 van de klanten, hierdoor kon men zelf een hoop wekelijkse/dagelijkse rapportages naar de juiste personen distribueren binnen hen organisatie.
De klant weigert om eventuele mogelijkheden uit te zoeken om dit zelf intern op te lossen (nb; het is geen kleine organisatie).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!