Windows 10 update niet naar 1607 versie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 13:40
Heb hier een PC staan die niet de Windows 10 1607 update wil doen. Als reden geeft hij dat er nog een virus scanner op zou staan van NOD32 (volgens mij is dat de oude naam van ESET of is dat overgenomen). Deze zou voor incompatibiliteit zorgen en dient te worden verwijderd. Echter staat deze virus scanner al lang niet meer op deze computer en is inmiddels vervangen door AVG. Bij configuratie scherm staat de virusscanner er ook niet meer bij.

Ik heb de removal tools van ESET/NOD32 gedaan, hiermee niks gevonden. De tool geeft aan dat het pakket niet geinstalleerd staat, ook als ik handmatig op C: zoek vind ik eigenlijk niks wat te maken heeft met ESET of NOD32. Ik kan de melding ook niet negeren dus wil hij niet de update doen naar Windows 10 1607. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik ben nu zelf een image aan het downloaden, dan probeer ik het van een USB stick af om te upgraden. Iemand nog andere tips?

[ Voor 8% gewijzigd door egelalexander op 04-04-2017 16:14 ]

According to my calculations the problem doesn't exist.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou niet zoveel moeite doen om nu de 1607 erop te zetten als in 1 week tijd de nieuwe versie er al weer aankomt, de creators update 1703.

Ook 1703 is al te downloaden, alhoewel de officiële release 11 april is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Wat draait je systeem op het moment? Een oudere versie van W10? Wanneer deze geactiveerd is kan je inderdaad prima een ISO downloaden en de PC hiermee een schone installatie geven.

Wanneer je nog wilde upgraden van een W7 of W8.1 machine (ja, dat is nog steeds mogelijk) wordt de nieuwe W10 installatie natuurlijk niet geactiveerd bij de schone installatie.

En betreft de nieuwe 1703 build... ik verwacht dat hij dezelfde controle doet en er over zal vallen dat er nog oude, niet ondersteunende Anti-malware op zal staan. Wanneer je een schone installatie van plan bent uit te voeren is het misschien wel zo slim om die paar weken af te wachten, tot je een installatie medium kan maken van de 1703 build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je zal de verwijzingen naar de virusscanner kwijt moeten. waarschijnlijk staan die in het register.
Schoon dus het register op, bijv met ccleaner. Daarna zal de update het wellicht wel doen, maar dan nog zou ik de creators update nemen, en niet de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Windows draait op 1511 build op dit moment.

Het probleem is dat hij tijdens het gebruik iedere keer komt met een voledig beeld met de melding "Kan updates niet installeren". Dit komt door die NOD32 software die er ooit op heeft gestaan.
Ik heb zojuist via de website van Microsoft de laatste versie gedownload, maar die klaagt helaas ook over NOD32, dat ik deze handmatig zelf moet verwijderen. Ik wil gewoon met behoud van programma's en bestanden een upgrade doen. Als er geen data op stond en programma's dan had ik een schone installatie gedaan, maar dat kan voor nu niet helaas.. Ik ga even CCleaner proberen en dan register cleanup.
Download hij via Windows Media Creation Tool al automatisch 1703 build? Of heb ik nu weer zojuist de oude gedownload..

[ Voor 3% gewijzigd door egelalexander op 04-04-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Je zal zojuist gewoon de "oude" 1607 build gedownload hebben.

En ik betwijfel of CCleaner hetgeen weg zal halen wat hier in de weg zit. Het was van origine natuurlijk legitieme data welke geplaatst was door de installatie van NOD32, echter zal de de-installatie zijn werk niet goed gedaan hebben.
(brrr CCleaner, wat een naar programmatje)

[ Voor 21% gewijzigd door Shaggy_NL op 05-04-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Ccleaner heeft het niet weten weg te halen, de removal tool van ESET herkend de software nu wel maar zegt dat dit niet de juiste removal tool is om deze software weg te halen. Ze doen net als of het een antivirus is van een ander merk en verwijzen mij naar een pagina met removal tools voor andere merken. Ben bang dat het toch een herinstallatie gaat worden, want die full screen melding dat hij de updates niet kan installeren is ook gewoon erg vervelend tijdens het werken met de computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:26
egelalexander schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:18:
Ccleaner heeft het niet weten weg te halen, de removal tool van ESET herkend de software nu wel maar zegt dat dit niet de juiste removal tool is om deze software weg te halen. Ze doen net als of het een antivirus is van een ander merk en verwijzen mij naar een pagina met removal tools voor andere merken. Ben bang dat het toch een herinstallatie gaat worden, want die full screen melding dat hij de updates niet kan installeren is ook gewoon erg vervelend tijdens het werken met de computer.
De removal tool in safe mode gebruikt? en zo te lezen heb je niet de juiste removal tool gebruikt.

http://support.eset.com/kb2289/?locale=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Ik heb de tool in veilig modus gedaan, hij heeft aardig wat verwijderd:
https://pastebin.com/4YVR1nHC

Maar als nog komt hij met de melding, ik snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 14:28
Sowieso AVG verwijderen.

Dat programma doet helaas meer kwaad dan goed.. en waarschijnlijk geeft dat ook meteen de oplossing!
Pagina: 1