Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gmail/outlook duplicatie mails met meerdere ontvangers

Pagina: 1
Acties:

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Situatieschets:
Om legacyredenen gebruik ik een Hotmail/Outlooke-mailadres. De interface en alles van Gmail is wel prettig (labeltjes <3 ) dus heb ik ingesteld dat Gmail via pop3 emails ophaalt uit outlook. Ook verzenden van dit emailadres heb ik ingesteld via de smtp-servers van outlook.
So far so good: alles werkt, ik kan gewoon mijn oude e-mailadres blijven gebruiken voor inkomende en uitgaande mail en met Gmail werken, voor ontvangers lijkt het gewoon alsof ik met mijn outlookadres werk.

Het probleem begint als ik een mail naar meerdere ontvangers wil sturen.
In Gmail zet ik meerdere e-mailadressen in het adresveld, keurig gescheiden, Gmail herkent ze als aparte e-mailadressen.
Ik verzend, en in mijn sent items zit gewoon 1 mail met meerdere geadresseerden.

Totdat ik naar outlook.com ga en daar in mijn sent items kijk. Daar zit die mail 3, 4, 5, ... keer: voor elke ontvanger wordt de mail een keer gestuurd. Naar alle ontvangers. Dus al mijn ontvangers krijgen de mail 3, 4, 5, ... keer.

Ik vermoed dus dat het ergens mis gaat in de communicatie tussen gmail en outlook. Hoe los ik dit op?

E-mailinstellingen:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/16i63ps.png
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/23h7lmd.png

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Heb je gecontroleerd of het niet alleen een probleem is met de weergave? Als je jezelf een mailtje met jezelf twee keer in het 'to' veld, krijg je de mail dan ook daadwerkelijk twee keer?

• kamustra
  • Niet online
Ja, heb het zelf getest en ook de ontvangers geven dit aan.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Waarom verstuur je via de smtp van outlook? Je kan toch ook via gmail versturen via de gmail smtp maar met als verzend (en reply to adres) je outlook adres?

Desktop | Server | Laptop

• kamustra
  • Niet online
Dat gaat geloof ik niet meer?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Het lijkt me dat je dat eenvoudig kunt uitproberen
We zijn benieuwd naar je bevindingen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• kamustra
  • Niet online
Ik had me fout uitgedrukt; ik probeerde het uiteraard wel degelijk en het gaat niet meer om met een outlookadres via de smtp-servers van gmail te versturen. Ik kan geen "verzenden vanaf" e-mailadres @outlook.com toevoegen met andere smtp-servers dan die van outlook.

Was een tijdje terug ook een nieuwsbericht over, maatregel in het kader van spam/fishingbestrijding. Ik probeerde het, lukte dus niet, en toen dacht ik terug aan dat nieuwsbericht, vandaar de "geloof ik". Maar ik probeerde dus wel :)

[ Voor 33% gewijzigd door kamustra op 06-04-2017 08:03 ]

• kamustra
  • Niet online
Helaas is het probleem nog steeds actueel :(
Zijn er toevallig al nieuwe inzichten?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kamustra schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:05:
Helaas is het probleem nog steeds actueel :(
Zijn er toevallig al nieuwe inzichten?
Dus je zit al 7 maanden zonder mail?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• kamustra
  • Niet online
Nee, de ontvangers van mails naar meerdere personen krijgen al meerdere maanden mails drie, vier, vijf... keer
Pagina: 1