Toon posts:

welke game monitor aanschaffen samen met aankoop gtx 1080 ti

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik zou graag een gtx 1080 ti aanschaffen en alsook een nieuwe monitor geschikt voor gamen.

Graag zou ik games vlot willen kunnen spelen op de hoogste instellingen en liefst niet onder 60 fps gaan.
Indien ik een 4K scherm zou nemen zou ik anti-aliasing niet aanzetten op de hoogste resolutie.

Ik denk dat de gtx 1080 ti het grootste werk levert en mijn systeem nog voldoet voor bij deze grafische kaart?

Ik las in de recensies dat 2560x1440 resolutie een minimum is.

Nu is mijn vraag of ik met mijn systeem en de gtx 1080ti met een 4K scherm de meeste games vlot kan draaien of het eerder aangeraden is een scherm met lagere resolutie te nemen en zo ja welk soort scherm aub?

Als ik een 4k scherm neem en ik speel de games op een lagere resolutie van bv. 2560x1440 op dit 4k scherm zijn de beelden dan minder mooi/scherp dan wanneer ik deze op een scherm met native resolutie van 2560x1440 zou spelen aub?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn pc specs zijn de volgende:

Intel i7 950 cpu 3.07 ghz
12GB ram
Windows 7 (kan ik snel omzetten naar windows 10)
Moederbord: asrock x58 extreme3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-04-2017 20:28)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
Ik denk eerlijk gezegd dat de processor de meeste games nog wel aardig draait (zeker als je hem op 4GHz zet).
Het is wel zaak dat je de 1080ti zo hard mogelijk aan het werk zet met een hoge resolutie en hoge settings, ik zou (dus) voor 4k gaan.
Als je voor een lagere resolutie gaat, zul je niet meer fps halen dan op 4k vanwege een processor bottleneck.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat je de meeste games vlot kan spelen met 4k, maar ik zou beter voor een 1440p monitor gaan voor het gamen.

Er word gezegdt dat deze monitor een van de beste game monitor is met IPS en G-Sync:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,-

Wel een prijzige monitor maar meteen een goede met max 144hz en overklockbaar tot 165hz.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 20:25
dit is trol toch? een i7 950 icm een 1080ti? Zo niet lees even wat meer in de topics, de forums. Kijk bijvoorbeeld even naar de laatste BBG dan heb je al een basis waar je verder mee aan de slag kan.

Skylake//Kabylake is al een begin punt en afhankelijk van je behoefte en eisen dan een i5 of i7.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Headblast schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:07:
dit is trol toch? een i7 950 icm een 1080ti? Zo niet lees even wat meer in de topics, de forums. Kijk bijvoorbeeld even naar de laatste BBG dan heb je al een basis waar je verder mee aan de slag kan.

Skylake//Kabylake is al een begin punt en afhankelijk van je behoefte en eisen dan een i5 of i7.
Dit. Als je tegen een bottleneck aan wilt lopen dan moet je idd voor een 1080 Ti gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info maar ik zou liefst onder de 500 euro blijven voor een nieuwe monitor
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:22:
Ik weet dat je de meeste games vlot kan spelen met 4k, maar ik zou beter voor een 1440p monitor gaan voor het gamen.

Er word gezegdt dat deze monitor een van de beste game monitor is met IPS en G-Sync:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,-

Wel een prijzige monitor maar meteen een goede met max 144hz en overklockbaar tot 165hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik veronderstel wel dat de i7 950 de volledige prestaties van de gtx 1080 ti wat tegenhoud maar de gtx 1080 ti zal nog altijd beter presteren in combinatie met mijn cpu op een scherm van op 1440p dan een gtx 1080 ? naar de reviews die ik gelezen heb verzet de kaart het meeste werk.

als ik de cpu wil upgraden daar is mijn budget te klein voor omdat ik dan ook het moederbord en geheugen moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk niet dat iemand je serieus neemt.

Een cpu met een mindere kracht dan een pentium van 55 euro, in combinatie met een grafische kaart van 800 euro en een monitor van ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:46:
ik veronderstel wel dat de i7 950 de volledige prestaties van de gtx 1080 ti wat tegenhoud maar de gtx 1080 ti zal nog altijd beter presteren in combinatie met mijn cpu op een scherm van op 1440p dan een gtx 1080 ? naar de reviews die ik gelezen heb verzet de kaart het meeste werk.

als ik de cpu wil upgraden daar is mijn budget te klein voor omdat ik dan ook het moederbord en geheugen moet vervangen.
Begin dan maar eerst eens met een fatsoenlijke upgradekit i.p.v. 1080 Ti en een scherm.

"Ik denk dat de gtx 1080 ti het grootste werk levert en mijn systeem nog voldoet voor bij deze grafische kaart?"

Nee. Dat voldoet je systeem dus niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik denk eerlijk gezegd dat de processor de meeste games nog wel aardig draait (zeker als je hem op 4GHz zet).
Het is wel zaak dat je de 1080ti zo hard mogelijk aan het werk zet met een hoge resolutie en hoge settings, ik zou (dus) voor 4k gaan.
Als je voor een lagere resolutie gaat, zul je niet meer fps halen dan op 4k vanwege een processor bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:08
Dit gaat niet werken en de balans is volledig zoek als je een 1080 ti neemt met die cpu....
Geldverspilling is het dan, de cpu houd die gpu zoveel tegen qua performance.

Koop dan van al het geld een nieuw systeem met 1080 gtx en dan een 1440p scherm .

De huidge cpu kan dit gewoon niet bijbenen. Ook een 1080gtx is dan geldverspilling.

Overclocken kan, maar dan heb je wel een flinke voeding nodig en ook een kast die de warmte goed afvoerd (reken op zo'n 500 watt aan warmte wat afgevoerd moet worden)zowel een 1080ti als de cpu vreten erg veel stroom in totaal.
En je hebt niet eens de zekerheid dat je de 4ghz gaat halen met die cpu..

[ Voor 30% gewijzigd door freaky35 op 04-04-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de cpu simpel overclocked in de bios naar 3.6 ghz, mijn voeding is 1000 watt en er staat een serieuze cooler op de processor maar ik heb voorlopig niet genoeg kennis om naar 4 ghz te overclocken.

ik denk dat ik de gtx 1080 ti toch ga aanschaffen en zien hoe het samenloopt met mijn systeem en dan kan ik nog altijd gaan upgraden later.

als je op een 4K scherm een spel op een resolutie van 2560x1440 draait tov van een 1440p scherm dan veronderstel ik dat het scherper toont op het 1440p scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:08
Een andere resolutie als de native resolutie van het scherm, ziet er altijd een stuk onscherper uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

1440p draaien op een 4K scherm is waanzin en is in 99% van alle gevallen zichtbaar minder prettig dan 1440p op 1440p ;). 1080p op 4K schaalt wel, maar daar koop je geen 1080Ti voor.

als je serieus geld gaat uitgeven aan gaming zie ik -nog- geen interessante 4K monitor (sorry, interessantere dan snelle schermen met lagere reso), al komen die er wel aan. 2560x1440p 144Hz+ of 3440x1440p 100Hz+ afhankelijk van het soort games wat je prefereert, en blazen. Ik geef je een maand of 6 of een game of 6 voordat je je CPU een upgrade geeft om het goed bij te benen.

(en ja, ik ben geen grote fan van 4K en de CPU/GPU drain die gaming op die reso verzorgd, dus bovenstaand is een groot deel mening, een Ti trekt 4K redelijk, maar m.i 80-120 FPS op 1440p >>> 60fps op een 60Hz 4K scherm als je het mij vraagt voor de meeste games met enige snelheid erin.

[ Voor 20% gewijzigd door Foritain op 05-04-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:39:
Zelfs mijn i7 970 @ 4 GHz had er moeite mee. De i5 6600K die ik er afgelopen December ingeduwd heb heeft me op alle fronten veel betere performance opgeleverd. Lijkt me stug dat zijn i7 950 het allemaal soepel afhandeld.

4K gamen met een 1080 Ti en een decent scherm is allemaal leuk en aardig. Maar met die processor, echt geen succes verhaal. Op verschillende fora's al bottlenecks voorbij zien komen bij i7 950's met een R9 390 en GTX 960's.

Blijf erbij dat een 1080 Ti nu kopen incl. scherm een waste van je money is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:56:
[...]

Zelfs mijn i7 970 @ 4 GHz had er moeite mee. De i5 6600K die ik er afgelopen December ingeduwd heb heeft me op alle fronten veel betere performance opgeleverd. Lijkt me stug dat zijn i7 950 het allemaal soepel afhandeld.

4K gamen met een 1080 Ti en een decent scherm is allemaal leuk en aardig. Maar met die processor, echt geen succes verhaal. Op verschillende fora's al bottlenecks voorbij zien komen bij i7 950's met een R9 390 en GTX 960's.

Blijf erbij dat een 1080 Ti nu kopen incl. scherm een waste van je money is.
Waar moeite mee? Bij welke games kwam je performance tekort en in welke mate?

Het is niet gek dat een 7 jaar nieuwere processor sneller is, al valt dat voor multithreaded games nog wel mee overigens..
Bv: YouTube: CPU WAR: i5 4460 vs i7 4790K vs i7 920 - Gaming Performance

Resolutie heeft niks met de processor te maken, als de processor voldoet voor 1080p, dan ook op 4k.
Op 4k is het voor de videokaart wel 3 tot 4 keer zo zwaar, vandaar dat een 1080(ti) wel op zn plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:25:
[...]

Waar moeite mee? Bij welke games kwam je performance tekort en in welke mate?

Het is niet gek dat een 7 jaar nieuwere processor sneller is, al valt dat voor multithreaded games nog wel mee overigens..
Bv: YouTube: CPU WAR: i5 4460 vs i7 4790K vs i7 920 - Gaming Performance

Resolutie heeft niks met de processor te maken, als de processor voldoet voor 1080p, dan ook op 4k.
Op 4k is het voor de videokaart wel 3 tot 4 keer zo zwaar, vandaar dat een 1080(ti) wel op zn plaats is.
H1Z1, Arma 3, noem het maar op. De games die vooral lekker CPU intensive zijn, daar schiet je met een CPU van 7 jaar terug, of in zijn geval 8 jaar zeker tekort. En dan vraag ik me af hoe leuk het nou is om een 1080 Ti te hebben, een 4K scherm en dan een processor hebt die ervoor zorgt dat je CPU intensive games lastig draait.

Resolutie heeft idd niks met je processor te maken. Al ligt het er wel geheel aan met hoeveel FPS je tevreden bent maar dat terzijde.

Ik kan het gewoon op geen enkele manier justificeren om met zo'n oude CPU/MOB/RAM er een 1080 Ti tegenaan te smijten. Breng eerst lekker de rest weer up-to-standard voordat je zulke aankopen doet, in mijn ogen is het puur geld verbrouwen. En dat is zonde. Dat zou mijn advies zijn. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
Asus PG348Q , 34-inch, 3440x1440. Bedank me later. :). Je processor vormt wel degelijk een bottleneck. Heel veel games zijn cpu-intensive. Battlefield 1 is bijna onspeelbaar als je geen laatste generatie cpu hebt, dat spel is zoooo demanding op de cpu. Ik zou eerst ook het geld spenderen aan cpu/moederbord/geheugen.
Ik zou het scherm laten varen, dan de 1080ti (of 1080) + cpu/moederbord/geheugen. Daarna op je gemak sparen voor de PG348Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 01:25:
[...]

H1Z1, Arma 3, noem het maar op. De games die vooral lekker CPU intensive zijn, daar schiet je met een CPU van 7 jaar terug, of in zijn geval 8 jaar zeker tekort. En dan vraag ik me af hoe leuk het nou is om een 1080 Ti te hebben, een 4K scherm en dan een processor hebt die ervoor zorgt dat je CPU intensive games lastig draait.

Resolutie heeft idd niks met je processor te maken. Al ligt het er wel geheel aan met hoeveel FPS je tevreden bent maar dat terzijde.

Ik kan het gewoon op geen enkele manier justificeren om met zo'n oude CPU/MOB/RAM er een 1080 Ti tegenaan te smijten. Breng eerst lekker de rest weer up-to-standard voordat je zulke aankopen doet, in mijn ogen is het puur geld verbrouwen. En dat is zonde. Dat zou mijn advies zijn. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Dat soort games draaien inderdaad iets moeizamer, maar we weten niet wat de TS speelt.

Ikzelf speel sowieso ook alleen maar singleplayer games, en die doen het prima met een 'zwakke' processor.
Met mijn 3440x1440 scherm en de wens op hoge settings te spelen is een sterke videokaart echter wel nodig.

Het is pas geld verspillen als je vaker een CPU bottleneck hebt dan een GPU bottleneck, maar dat is met deze setup en 4k imo niet het geval.
Geld verspilling is het ook als je iets koopt wat je niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:15
De processor is gewoon een bottleneck. Maar als TS graag een 1080 ti koopt doet hij dat toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle.v.A
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06 08:40
mitsumark schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:09:
[...]

Dat soort games draaien inderdaad iets moeizamer, maar we weten niet wat de TS speelt.

Ikzelf speel sowieso ook alleen maar singleplayer games, en die doen het prima met een 'zwakke' processor.
Met mijn 3440x1440 scherm en de wens op hoge settings te spelen is een sterke videokaart echter wel nodig.

Het is pas geld verspillen als je vaker een CPU bottleneck hebt dan een GPU bottleneck, maar dat is met deze setup en 4k imo niet het geval.
Geld verspilling is het ook als je iets koopt wat je niet nodig hebt.
Ik denk niet dat hier sprake is van een mening, een processor van 2009 gaat gewoon niet werken met een high end videokaart van 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:49

Thomg

Aww yiss

Ik ga doodleuk in het midden zetten en verkondigen dat het afhankelijk is van welke spellen je speelt of die 950 nou bottleneckt of niet.

Die claim van 2009 is niet zo slim, wat als die een 980X had? Nouja, ok, begin 2010 :F

[ Voor 26% gewijzigd door Thomg op 07-04-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Jelle.v.A schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:23:
[...]

Ik denk niet dat hier sprake is van een mening, een processor van 2009 gaat gewoon niet werken met een high end videokaart van 2017.
De i7 9xx @ 4GHz is multithreaded net zo snel als een i5 6400.
Singlethreaded is hij natuurlijk wel een stuk langzamer, maar dat is niet voor alle games belangrijk.

Videokaart en processor kun je niet vergelijken op basis van leeftijd, hangt af van de applicatie.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 07-04-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het klopt dat ik inderdaad enkel single player games wil spelen.
enkele voorbeelden die ik zou willen spelen:

the witcher 3
metro 2033
batman games
lords of the fallen
bioshock infinite

ik lees blijkbaar ook veel over 3440x1440 schermen dat deze zeer "immersive" zijn, een mooiere spelervaring geven en veel minder rekenkracht vragen dan een 4k scherm.

ik wil echter niet dat games die de 3440x1440 resolutie niet ondersteunen het spel uitrekken. kan je dan telkens instellen dat het spel dan bv. op 2560×1440 kan gespeeld worden met twee zwarte banden aan de zijkant?
Pagina: 1