Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-07 21:01
Hallo,

Mijn Oneplus X is vorige nacht doodgegaan, zo lijkt het wel. 's Avonds werkte hij gewoon, en had hij rond de 60% batterij ofzo. Toen ik de volgende dag rond 13u mijn Oneplus X erbij nam, gaf hij geen teken van leven meer. Zwart scherm, knoppen werken niet, zelfs als ik hem aan de lader hang, brandt de LED niet.

Ik heb al 30+ seconden op de power button gedrukt, 30+ seconden op de power button + volume down gedrukt, hele nacht aan de lader gehangen, aan mijn computer gehangen, maar niets lijkt er op te wijzen dat er nog leven in zit.

Is er iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn? :o

Met vriendelijke groeten,
Jeroen

Beste antwoord (via Japeroen op 29-04-2017 15:19)

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Welke Oneplus heb je?

Volgens mij is je batterij dood. Het beste is eventjes contact opnemen met OnePlus zelf. Uit ervaring geven ze altijd zeer goede support en kunnen hun het zeer snel uitsluiten voor je.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Welke Oneplus heb je?

Volgens mij is je batterij dood. Het beste is eventjes contact opnemen met OnePlus zelf. Uit ervaring geven ze altijd zeer goede support en kunnen hun het zeer snel uitsluiten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
erwin26 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:14:
Welke Oneplus heb je?

Oneplus X dus, ik dacht dat dat duidelijk was? :)
En de batterij is ook waar ik aan dacht. Ik heb gechat met een medewerker en daar zeggen ze dat ik hem moet opsturen, dat zal vandaag gebeuren.
Echter heb ik net gemerkt dat er toch 1 teken van leven is: op het moment dat ik hem in de lader steek, brandt de LED rood gedurende 0,5 seconde, daarna niets meer. Dat had ik volgens mij eerst niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Japeroen schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:14:
[...]

Oneplus X dus, ik dacht dat dat duidelijk was? :)
En de batterij is ook waar ik aan dacht. Ik heb gechat met een medewerker en daar zeggen ze dat ik hem moet opsturen, dat zal vandaag gebeuren.
Echter heb ik net gemerkt dat er toch 1 teken van leven is: op het moment dat ik hem in de lader steek, brandt de LED rood gedurende 0,5 seconde, daarna niets meer. Dat had ik volgens mij eerst niet...
oh mijn fout ik zag die X aan als een random nummer zegmaar. (even vergeten dat ze ook OP x hebben)

Nadeel van opsturen is dat je hem wel lang kwijt bent, maar wordt wel goed gemaakt :).
Dat is nog een teken dat de batterij kapot is. Een stroomstoot kan de LED eventjes laten branden. Dit is wat er nu gebeurd, je telefoon krijgt stroom en laat het LED lampje branden voor zeer korte duur. Ene keer wel andere keer niet, waarom ene keer wel andere keer niet heb ik geen verklaring voor. Uit ervaring heb ik dit ook gehad bij andere telefoon en was batterij kapot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japeroen
Even vergeten dat dit topic bestond. :)

Na een live chat met Oneplus had ik mijn OPX opgestuurd naar een officiële Oneplus repair center in Tsjechië (Arvato). Die had erg slechte reviews op Google en Facebook, dus ik was behoorlijk wantrouwig daarover. Oneplus zelf had echter goede ervaringen met dit bedrijf. Omdat ik niet wist wat ik anders nog kon doen, heb ik hem dan toch opgestuurd.
1 week later had ik hem terug, en het bleek dat het moederbord stuk was en dus vervangen is. Ik heb helemaal niets moeten betalen (was nog onder garantie, anderhalf jaar oud). Helaas is hij wel gewipet, maar ik begrijp dat dit moeilijk anders kon met een nieuw moederbord.
Al bij al ben ik best tevreden dus over hoe het gelopen is. Ik had het eerlijk gezegd niet zo verwacht!