Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiekBrun
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een MSI Geforce GTX 1050 TI Gaming, en daarop aangesloten twee 27" 4K beeldschermen (LG 27UD68-P). De videokaart heeft 3 uitgangen: 1x HDMI, 1x DisplayPort, 1x DVI. Ik heb een beeldscherm dus aangesloten op de DisplayPort-uitgang, en eentje op de HDMI-uitgang. Dit werkte lekker plug-en-play, maar er is een (voor mij storend) verschil in kleur en scherpte/anti-aliasing. De instellingen van de monitoren zijn exact gelijk, echter het beeldscherm dat met HDMI is aangesloten is veel 'smoother'. Onderstaand een Notepad-schermpje dat op beide schermen half wordt weergeven.

X

Ik wil graag weten waar dit aan ligt. Is het op te lossen met een DisplayPort-HDMI-converter, een tweede videokaart, of zit het ergens verborgen in de instellingen.

Alvast hartelijk dank!

[ Voor 11% gewijzigd door NiekBrun op 04-04-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:35

Zorian

What the fox?

Als je de kabels omwisselt, verplaatst het probleem zich dan ook mee?
Andere kabels geprobeerd?
Controleer ook je instellingen van de grafische kaart. Staan de monitoren allebei op de juiste Hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiekBrun
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-11-2024
Bij het omwisselen van de kabels verplaatste het probleem niet. Toen de monitor-instellingen gereset, en voila, opgelost. Hoewel alle instellingen gelijk stonden was dit de oplossing. Dank!