Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1e Game PC

Pagina: 1
Acties:

• dionpeters
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-04-2023
Hi Tweakers,
Binnenkort zal ik mijn eerste Game PC gaan aanschaffen, dit omdat ik langzamerhand klaar ben met de console en ik het tijd vind voor iets nieuws. _/-\o_

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er goed op kunnen gamen is de hoofdzaak. Games zoals ARK, BF1 en PlayerUnknown's Battleground te kunnen gaan spelen op hoge settings. Tevens wil ik dat mijn PC in de toekomst, met de games die dan zullen uit gaan komen, dat ik die dan op een goede kwaliteit kan gaan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget zit ongeveer rond de €1400/€1450, minder mag altijd!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zelf heb ik al een toetsenbord, muis en een https://tweakers.net/pric...5/aoc-g2460vq6-zwart.html.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het belangrijkste is natuurlijk een goede videokaart. Zelf vind ik een SSD ook wel fijn om te hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar de GTX 1080, maar ben bang dat dit buiten mijn budget zal gaan vallen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren qua merken, ik sta altijd open voor andere ideeën.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste vind ik dat ik games van nu op hoge settings kan gaan spelen. En dat ik met deze PC in de toekomst nog goed uit de voeten kan.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mijn lijst kunnen gaan bekijken en eventuele verbeter puntjes te melden, zodat ik later er zeker van ben dat ik een goede Game PC heb dankzij jullie hulp!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Tray€ 203,50€ 203,50
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC€ 411,-€ 411,-
1Seagate Barracuda Barracuda, 2TB€ 73,75€ 73,75
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Corsair Hydro H90€ 92,95€ 92,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 119,-€ 119,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.303,95

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
-Je moederbord support maar tot 2400Mhz geheugen. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 is veel gunstiger, maar wel zwart. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R is de rode variant.

Waterkoeling is wel overkill voor de setup, een mooie luchtkoeler is ook al goed. Kies je er bewust voor? 't scheelt je namelijk wel een paar tientjes als je voor lucht gaat.

En even cosmetisch: je kast is zwart, en de SSD zal op zichtbaar zijn door je window. De SSD is grijs, en niet echt de mooiste imo. De samsung 850 evo is wel mooi zwart en past misschien wat beter. Hij is dan wel weer wat duurder. Verder vind ik pricewatch: MSI B250 GAMING M3 mooier bij de rest passen dan de PC mate.

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 04-04-2017 11:45 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• dionpeters
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-04-2023
Nat-Water schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:43:
-Je moederbord support maar tot 2400Mhz geheugen. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 is veel gunstiger, maar wel zwart. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R is de rode variant.

Waterkoeling is wel overkill voor de setup, een mooie luchtkoeler is ook al goed. Kies je er bewust voor? 't scheelt je namelijk wel een paar tientjes als je voor lucht gaat.

En even cosmetisch: je kast is zwart, en de SSD zal op zichtbaar zijn door je window. De SSD is grijs, en niet echt de mooiste imo. De samsung 850 evo is wel mooi zwart en past misschien wat beter. Hij is dan wel weer wat duurder.
De waterkoeler puur gekozen omdat ik het net wat netter eruit vind zien dan een normale koeler, en omdat een waterkoeler betere koel prestatie geeft.

[ Voor 31% gewijzigd door dionpeters op 04-04-2017 11:49 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
60 euro meer betalen voor een ramkit dit op hetzelfde tempo gaat lopen als een goedkoper kitje zoals hierboven al vermeld wordt. niet echt aan te raden

ik snap je all in one wel als het voor de looks is.
Ik zou persoonlijk een 1070 als de armor, gaming x, AMP, Superclocked(2), FTW(2), of de strix nemen. koelt allemaal wat beter

• RobinKr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-04-2022
Ik denk dat je misschien beter een rx 480 kan overwegen, je zegt namelijk een 1080p monitor te hebben. Een 1070 is eigenlijk pas echt aantrekkelijk als je op 1440p gaat gamen, voor 1080p maakt het dus vrij weinig uit en het bespaart je een flinke smak met geld.

Bijvoorbeeld: pricewatch: MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC

Daarnaast heb je een dure waterkoeler en een non-K processor, voor je koeling zal het wel iets doen, maar als je niet gaat overclocken heb je helemaal geen dure koeler nodig. Als je toch iets wilt dat er beter uitziet dan een standaardkoeler van intel kun je deze nemen.

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

[ Voor 51% gewijzigd door RobinKr op 05-04-2017 15:53 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

dionpeters schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:49:
[...]

De waterkoeler puur gekozen omdat ik het net wat netter eruit vind zien dan een normale koeler, en omdat een waterkoeler betere koel prestatie geeft.
Snap dat een game systeem meer is dan pure rekenkracht. Het oog wil immers ook wat.
Met jouw budget is er ook zeker wel ruimte om wat extra's uit te geven aan looks ipv pure bang for buck. Zou echter wel de gulden middenweg gaan zoeken. 90e uitgeven voor het koelen van een stock i5 is imho jammer geld. Dan liever een instap i7 of 7600 met een (alsnog) deftige koeler a 30/40e

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Datimmo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11 10:34
dionpeters schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:49:
[...]

Voor betere koelprestaties hoef je het ook niet te doen. Er zijn goedkopere cpu koelers die je cpu beter en stiller koelen, voor minder geld. Daarnaast kun je je afvragen of je wel zo veel koeling nodig hebt voor een stock i5 (ik neem aan van niet). Verder een leuke build
Pagina: 1