Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige allround pc, die jaren mee kan groeien

Pagina: 1
Acties:

• fbl
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-11 10:43
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een klein beetje gamen, maar vooral Inventor (grote assembly's) en Acad, en video/foto bewerking. Echt allround dus.
Het systeem moet jaren mee kunnen en gewoon goed en snel blijven draaien.
Ik wil er wel twee schermen op kunnen aansluiten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
budget is zo'n beetje 1000 euro, exclusief scherm(en)
Maar zou het niet vervelend vinden als het minder gaat kosten..

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis heb ik al, scherm(en) moeten er nog wel bij.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB geheugen, een wifi adapter (5Ghz) zijn een eis.
Kaarlezer geen must, maar ivm foto's overzetten vanaf mijn camera wel gewenst.
Zie verder wensenlijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb aardig wat Asus componenten gebruikt, omdat mijn huidige pc ook een Asus is, maar andere merken uiteraard mogelijk. De behuizing heb ik vooral uitgezocht op de looks en het feit dat de naam zegt dat hij stil is :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn nieuwe pc moet redelijk stil zijn, maar hoeft niet super stil te zijn. Hij staat dag en nacht aan, dus beetje energiezuinig zou niet verkeerd zijn. wel belangrijk dat hij er een beetje strak uitziet. Hoeft

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Advies: klopt het bij elkaar? Heb me langzamerhand ingelezen op verschillende fora, en geprobeerd iets moois uit te zoeken uit de eindeloze lijst componenten.
Kan ik nog ergens optimaliseren? waarschijnlijk zijn sommige componenten enorme overkill..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 204,-€ 204,-
1Asus PRIME B250-PRO€ 95,-€ 95,-
1Asus PH-GTX1050TI-4G€ 161,95€ 161,95
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Cooler Master Silencio 452€ 65,95€ 65,95
1Asus PCE-AC56€ 47,-€ 47,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 24,95€ 24,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 124,90€ 124,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 20,99€ 20,99
1Corsair CX450M€ 54,95€ 54,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
1NZXT Aperture M€ 37,95€ 37,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.002,59

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
pricewatch: Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart

Dit is een wat nieuwere dvd drive. Die Samsung komt uit 2013.
Je WiFi adapter is ook redelijk gedateerd.

Ram kan: pricewatch: Team Group Elite TED416G2400C1601
Worden want je hebt een gesloten kast dus je hoeft niet voor de looks te betalen

Je weet trouwens dat je je hele front panel weg moet draaien wil je bij je 2 5,25" bays komen?

Je zou voor een 500gb SSD kunnen gaan want inventor opstarten en ipt's te laden duurt veel en veel te lang

En verder weet ik niet waarom je een topic ben begonnen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Derekboy2000 op 04-04-2017 13:53 ]

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:24
Je hebt het over meegroeien. Dan zou ik eerder voor AMD Ryzen r3/r5 gaan. Met als hoofdreden dat AMD vele malen minder vaak van socket verandert als dat intel dat gaat doen. de geruchten gaan immers(niet geheel onterecht gezien de geschiedenis). Dat de 7xxx serie al de laatste gaat wezen van de 1151 socket. Terwijl AMD net begint met zijn AMD 4 serie. En grote kans dit nog enkele jaren vol te houden.

• fbl
Drive heb ik gewijzigd, is nog goedkoper ook.

Ik weet dat ik het hele deurtje weg moet draaien ja, maar vind ik juist wel fraai. Ik zal de drive toch niet vaak gebruiken. En ik begrijp dat er al een SD slot in de behuizing zit, dus die kaartlezer gaat eruit.

Welke wifi adapter zou je aanraden? Is het erg dat deze gedateerd is? Niet snel genoeg? Hij moet gaan praten met een Asus AC66U router, die ik niet zo snel zal gaan vervangen.

Ram heb ik gekozen omdat ik nog zat te twijfelen over een open kast:
pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood
Was echter even van tafel omdat daar geen dvd drive in kan.

Die 500GB SSD ga ik overwegen, zeker als de drive en card reader eruit gaan..

En die laatste opmerking van ik op als een compliment? :)

• fbl
loki504 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:05:
Je hebt het over meegroeien. Dan zou ik eerder voor AMD Ryzen r3/r5 gaan. Met als hoofdreden dat AMD vele malen minder vaak van socket verandert als dat intel dat gaat doen. de geruchten gaan immers(niet geheel onterecht gezien de geschiedenis). Dat de 7xxx serie al de laatste gaat wezen van de 1151 socket. Terwijl AMD net begint met zijn AMD 4 serie. En grote kans dit nog enkele jaren vol te houden.
Ik heb iets tegen AMD, en ja, dit is totaal ongegrond..
Komt bij dat ik niet de processor als eerste zal laten meegroeien, of het zal een i7 7xxx worden..

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:24
Als je iets tegen AMD hebt moet je er zeker niet op wachten. En lekker Intel gaan. De i5 7500 is een prima CPU.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:51
Gebruik je überhaupt een DVD drive? Anders kun je die gewoon weg laten. En het is echt niet mogelijk om de computer bedraad aan te sluiten?
Eigenlijk zie ik ook geen reden om niet voor een micro-atx moederbord te gaan, bijvoorbeeld een pricewatch: Asus Prime B250M-A. Dan kun je ook naar een pricewatch: Cooler Master Silencio 352 en ben je toch weer zo'n € 20,- goedkoper uit.

Overigens, wat voor games ga je spelen? Er zijn spellen waarbij een i5 7500 al op zijn tenen moet lopen en het daarom toch handiger is om op de R5 serie te wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door ParaDroid2 op 04-04-2017 14:43 ]

• fbl
Dvd drive gebruik ik af en toe, en heb ook nog wel een externe, dus die laat ik wel weg ja..
Bedraad heeft mijn absolute voorkeur, maar lukt me nu nog niet anders dan met een PowerPoint. En dat is gewoon geen top oplossing.

Heb het ATX bord gekozen ivm mogelijke uitbreidingen. Geen heldere toekomstvisie hoor. Weet eerlijk gezegd niet welke beperkingen er bij een microbord komen?

Wordt geen dedicated game systeem, geen zware games op top resolutie.
Need for speed bijv. Maar geen probleem als het niet in top settings kan.

Geen probleem om een maand (?) te wachten op die AMD, maar moet er wel echt baat bij hebben. Wat wordt het prijsverschil? Is dat bekend?

• Derekboy2000
fbl schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:09:
En die laatste opmerking van ik op als een compliment? :)
Ja ;)
fbl schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:38:
Dvd drive gebruik ik af en toe, en heb ook nog wel een externe, dus die laat ik wel weg ja..
Bedraad heeft mijn absolute voorkeur, maar lukt me nu nog niet anders dan met een PowerPoint. En dat is gewoon geen top oplossing.

Heb het ATX bord gekozen ivm mogelijke uitbreidingen. Geen heldere toekomstvisie hoor. Weet eerlijk gezegd niet welke beperkingen er bij een microbord komen?

Wordt geen dedicated game systeem, geen zware games op top resolutie.
Need for speed bijv. Maar geen probleem als het niet in top settings kan.

Geen probleem om een maand (?) te wachten op die AMD, maar moet er wel echt baat bij hebben. Wat wordt het prijsverschil? Is dat bekend?
Prijzen zijn nog puur speculaties ondanks dat Tweakers er al 2 in handen heeft. Maar ze worden ongeveer zelfde prijs.

En ik zit met hetzelfde in me achterhoofd. Een workstation voor inventor enz. En licht gamen. Maar ikzelf ga voor de AMD reeks omdat ik dat is wil gaan proberen. Ik word Intel zat. Er zit alleen geen integrated GPU in and cpu

• fbl
Derekboy2000 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:56:
[...]

Ja ;)

[...]

Prijzen zijn nog puur speculaties ondanks dat Tweakers er al 2 in handen heeft. Maar ze worden ongeveer zelfde prijs.

En ik zit met hetzelfde in me achterhoofd. Een workstation voor inventor enz. En licht gamen. Maar ikzelf ga voor de AMD reeks omdat ik dat is wil gaan proberen. Ik word Intel zat. Er zit alleen geen integrated GPU in and cpu
Wat denk je van de grafische kaart? Is echt een wilde gok uit het enorme aanbod. Meer prijs gestuurd dan echt op de speed uitgezocht..

• Derekboy2000
fbl schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:04:
[...]

Wat denk je van de grafische kaart? Is echt een wilde gok uit het enorme aanbod. Meer prijs gestuurd dan echt op de speed uitgezocht..
Het is een prima videokaartje. Je kan er niet de zwaarste spellen mee draaien. Maar hij is prima voor werkprogramma's (ze zitten zelfs in een paar workstations bij mij op school)

En als je later toch nog zwaarder wil gamen klik je er gewoon een betere in. Zolang je geen bottleneck maakt met je processor

• fbl
Tja, nu komt mijn ongeletterdheid om de hoek kijken.. wanneer maak ik een bottleneck met mijn processor?

• Derekboy2000
fbl schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:38:
Tja, nu komt mijn ongeletterdheid om de hoek kijken.. wanneer maak ik een bottleneck met mijn processor?
Dit is meer offtopic.
offtopic:
Pas als je processor bijv tegen de 100% zit en je videokaart en ram niet in die buurt komen . Dan heb je een bottleneck. En visa versa. Als dus 1(/meerdere) component(en) ervoor zorgen dat andere niet 100% kunnen werken

[ Voor 9% gewijzigd door Derekboy2000 op 04-04-2017 22:44 ]

Pagina: 1