[Case] Coolermaster Mastercase Pro 6 rood vs NZXT H440

Pagina: 1
Acties:

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe behuizing, ik wil weer eens wat nieuws. Nu mijn nieuwe bureau staat komt de pc weer op tafel te staan in plaats van op de grond en ik wil er weer naar kunnen kijken. Moet iets met een window zijn. Ik zoek eigenlijk een mix tussen stoer uiterlijk en strak design.

Wat is je budget?
Om en rond de € 150,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Inmiddels aan mijn 2e behuizing van NZXT en vind het op een paar na allemaal prachtige modellen. Heb nu een Tempest Evo, heb hiervoor een Nemesis gehad (heb 'm nog steeds). Ik neig naar de H440 maar wil eigenlijk ook wel eens wat anders, heb behalve een Elite 330 voor mijn test pc nooit eerder een Coolermaster gehad.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een MSI Z87-G45 Gaming moederbord, zwarte plank met deels rood gekleurde heatsinks. Bij toeval bestelde ik deze samen met G.Skill Ripjaws geheugen, dat exact dezelfde kleur rood als het moederbord heeft. Toen kwam het idee om dit kleurschema door te trekken in de rest van de pc.

Ik heb vorige week een setje MSI GTX970's Gaming 4GB gekocht voor in SLI om de oude set GTX560's van Asus te vervangen.

Het plan is nu een andere kast, deels omdat ik een beetje uitgekeken ben op de Tempest Evo, omdat ie geen window heeft, omdat ie niet in het kleurthema past etc.

De stock ventilatoren wil ik gaan vervangen voor Corsair's AF140 Quiet Edition, omdat die met een rode rand te krijgen zijn.

Je krijgt dan zo iets als dit (alleen kabels sleeven moet ik dan nog eens mee gaan experimenteren).

Afbeeldingslocatie: https://images.grosbill.com/imagesproduitnew/imagesgallery/BIG/170147.png

Maar nu de vraag
Ik weet dat dit voornamelijk persoonlijke smaak is, maar ik vraag het toch:

Coolermaster Mastercase Pro 6 rood of NZXT H440 rood !?

Ik vind de Mastercase Pro 6 een strakker en mooier design hebben, hij lijkt volwassener. Het enige rood is een LED stripje onderaan het frontpanel en een LED fan achterin, die toch weg gaat. Ik lees in reviews dat de panelen wat goedkoop plastic aanvoelen.

Ik neig naar de H440, maar vraag me af of het misschien niet teveel rood is, of hij niet te schreeuwerig is en ben bang dat het een totaal andere tint rood gaat zijn die er niet bij past?

Wat zouden jullie doen? Heeft iemand ervaring met een of beide kasten, wat vind jij?

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 04-04-2017 10:23 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:17
Als je het rode wil laten uitblinken, dan zou ik dan voor de h440 gaan omdat die meer rode accenten heeft. De masterclass heeft in mijn ogen meer functionaliteit die ik zou gebruiken. Persoonlijk vind ik de looks van de mastercase mooier.

• FastFred
Ik kwam na een Google actie op dit uit. Op de foto een NZXT H440, met de Corsair ventilatoren die ik noemde, en met de zelfde videokaart.

Ziet er lang niet slecht uit, dan maar wat minder volwassen :P

Volgens mij ben ik verliefd O+

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/143f3pt.jpg

Ander pluspunt van de H440 dat ik ontdekt heb t.o.v. de Mastercase Pro 6 is dat het voedingscompartiment afgesloten is van de rest van de pc. Dus minder zichtbare kabels.

Enige dat ik bij een H440 nog veranderd zou willen zien is dat die plaat niet geheel rood is, maar bijvoorbeeld alleen de letters 'NZXT' ofzo?

[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 04-04-2017 12:25 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

FastFred schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:23:
Ik kwam na een Google actie op dit uit. Op de foto een NZXT H440, met de Corsair ventilatoren die ik noemde, en met de zelfde videokaart.

Ziet er lang niet slecht uit, dan maar wat minder volwassen :P

Volgens mij ben ik verliefd O+

[afbeelding]

Ander pluspunt van de H440 dat ik ontdekt heb t.o.v. de Mastercase Pro 6 is dat het voedingscompartiment afgesloten is van de rest van de pc. Dus minder zichtbare kabels.

Enige dat ik bij een H440 nog veranderd zou willen zien is dat die plaat niet geheel rood is, maar bijvoorbeeld alleen de letters 'NZXT' ofzo?
Bij de MasterCase Pro 6 is het voedingsgedeelte matglas. Niet zichtbaar dus.
Overigens - kijk ook eens in de richting van de Phanteks P400S tempered glass, heb m ook en ben er super blij mee. Komt met een RGB strip, en een fan hub met speedcontroller, en je kan de accentkleuren kiezen. (Er is ook een rode versie)

• FastFred
@UltiemePCNerd Die Phantek is van binnen wel erg clean, heel gaaf! Voor zover ik kan zien passen daar ook 2x 3.5" schijven en een 2.5" SSD tegelijkertijd in.

Alleen de 280mm radiator van mijn Corsair H110 past niet bovenin maar moet voorin geplaatst worden... Blaast dan lekker alle warmte de kast in.

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Dat maakt niet uit,

• FastFred
In mijn Tempest Evo zit ie nu boven in en wordt de lucht er aan de bovenzijde uit geblazen. Dat is flink warme lucht die daar uit komt die dus in de Phantek tegen de GTX970's aan blaast. De heatpipes van de GTX970's kan ik nu al niet aanraken, zelfs in idle.

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Dat is de normale airflow van de case. Heb ook een AIO in mijn p400s en mijn GPU loopt tegen 62c aan op full load met fanspeed 0%.. :P Desnoods maak je de bovenste slots intake.

• FastFred
Hmm, ok. Vind het wel een erg gave kast. De gehele zijkant van tempered glass ziet er echt prachtig uit! Alle drives mooi uit het zicht. Mooi strak. Wordt dan niet de rood/zwarte uitvoering denk ik. Die cover die over de voeding gaat vind ik teveel rood. Jij hebt de volledig zwarte? Die RGB strip vooraan kan ik dan gewoon op rood zetten :)

Gaaf ding, gaat ook op mijn lijstje, vanavond eens wat reviews doorlezen.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 04-04-2017 16:22 ]

Pagina: 1