Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Eind 2016 wilde mijn MBP Late 2011 15" niet meer normaal opstarten. Ik kreeg een wit beeld met strepen erdoorheen. Deze ingeleverd bij Amac Amersfoort en dit bleek om een bekend probleem te gaan met de videokaart.
Dit is nog onder garantie vervangen.
Het Logic Board en het geheugen zijn vervangen. Begin Januari heb ik mijn MBP weer terug gekregen, maar nu heb ik deze week een paar keer weer strepen in beeld gehad. Precies zoals onderstaande afbeelding.

https://www.google.nl/url...CjcA&ust=1491377770614941

Nu val ik net 1 week buiten de garantie van 3 maanden die ik op de onderdelen heb gekregen.
Heb al contact gehad en laten repareren valt niet meer onder de garantie.
Nu heb ik de ervaringen van andere mensen opgezocht en nu lees ik dat sommige aangeven dat dit probleem niet permanent opgelost kan worden en dat het na reparatie weer terug komt.

Omdat reparatie tussen de 600-800 is, vraag ik me af of dit het wel waard is. Na de eerste reparatie duurde het 3 maanden voordat het probleem weer terug kwam. Is hier geen permanente oplossing voor?

Zijn er verder handelingen of tips die jullie hebben voor het zo lang mogelijk meegaan van mijn mac?
Lees graag jullie advies/ervaringen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:17
Als het een MBP uit 2011 is zou ik voor dat bedrag gaan kijken naar een vervangende MBP. Je zou ook nog kunnen "rondshoppen" bij verschillende reparatiebedrijven, om te kijken of het probleem wel opgelost kan worden tegen een schappelijkere prijs.

Ervaring met MBP's genoeg, 2 stuks in het bezit, beide van late 2009. Beide functioneren nog perfect ( wel allebei een nieuwe batterij) en dagelijks video/foto bewerken is zeer zeker nodig. Je moet alleen geen haast hebben met een Dual Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Ik zou hier toch bij Amac nog maar eens over gaan klagen. Een reparatie die het 3 maanden volhoudt is geen reparatie IMO. Waarschijnlijk heb je ook nog wel wat rechten als consument, maar daar weten anderen vast wat meer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
Nu val ik net 1 week buiten de garantie van 3 maanden die ik op de onderdelen heb gekregen.
Heb al contact gehad en laten repareren valt niet meer onder de garantie.
Dat ze dat nog steeds proberen...

je hebt 10 werkdagen "meldplicht" wat dus betekent dat je altijd 2 weken langer hebt dan aangegeven op papier.