Toon posts:

H+ --> s-video / scart kabel --> s-video TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een H+ mpeg2 kaart, daar zit keurig een s-video aansluiting op en mijn TV ondersteund s-video er zit zelfs een s-video ingang aan de voorkant dus daar kan het niet aan liggen, denk ik.
Nu krijg ik alleen maar z/w beeld met S-video, via compositie tulp heb ik wel mooi beeld, maar onder het moto streven naar perfectie wil ik de zaak via een S-video kabel hebben.

Waarom is het beeld zwart / wit heb goede kabel (75piek) goede TV en een goede mpeg kaart, maar toch z/w beeld zowel op AV1 als AV2.
En waarom heeft de H+ op zijn S-video uitgang 3 polen meer dan de normale S-video stekker.

Nieuwste driver en DVD spelen van Real magic gebruik ik.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kun je je TV opschakelen op dat AV kanaal omzetten van composiet naar s-video ?
Als je een gecombineerde ingang hebt moet je vaak aangeven welk formaat gebruikt wordt (composiet OF s-video). Als je s-video aanbiedt maar composiet gekozen hebt krijg je inderdaad zwart-wit beeld.
Hope this helps...

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap precies wat je bedoelt, heb de menu's en handleiding van mijn tv doorgespit maar kon dat niet tureg vinden, wat ik vreemd vind is dat ik mijn H+ niet kan terug schakelen naar compositie, iets wat met mijn gforce wel kan en dan krijg ik wel goed beeld (uiteraad).
Het lijkt me sterk kdat mijn TV geen Svideo via de AV ingangen slikt.
Ik vrees zolangzamerhand dat ik een gecombineerde compositie/audio kabel moet gaan kopen.

Toch bedankt zal nog een keer de handleiding doorspitten.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

mpeg kaart op PAL ipv NTSC zetten (jumper) ????

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Kan niks over jumpers vinden, normaal (vind ik) zou je dit met de software in moeten kunnen stellen, zoals bij een videokaart ???

Is er mischien TV out software van derden voor de H+ om dit in te stellen.

Ik zit namelijk ook met een "oud" slaapkamer toestel, die kan ik met deze kabel dus niet kan gebruiken, die ondersteund sowieso geen Svideo.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je moet inderdaad even je TV vertellen als er een SVHS of een CVBS signaal aan die scart hangt en standaard is dat CVBS.
Soms is dat een schakelaartje maar het kan ook in het menu van je setup zitten.

Ik weet van een vriend dat zijn Panasonic het niet in het menu/manual heeft staan maar via wat toetshandelingen er opeens wel kleur in het beeld kwam.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nou niet snap is dat terwijl die Svideo kabel eraan hangt ik niet terug kan schakelen naar compositie, wat met een videokaart (gforce) wel kan. :? :?

Dit ivm met mijn "simpele" slaapkamer TV die geen Svideo ondersteund en om nou 2 kabels a 75piek te gaan kopen, nee
Pagina: 1