Yo.
Ik heb m'n PC al een paar maanden nu en het viel me een paar dagen geleden op dat ik soms een tikje hoor aan de voorkant van m'n PC. Als ik een game aandoe, dan hoor ik het tikje meestal ook.
Ik heb al goed in m'n pc gekeken of er misschien een draadje ergens tegenaan ligt maar dit is niet het geval.
Ik heb zo het gevoel dat dit door de hitte komt want toen m'n videokaart van 30 graden naar 52 graden ging hoorde ik toevallig het tikje. Kan het zijn door de hitte dat het metaal (of plastic? weet ik veel) in m'n kast iets uitzet ofzoiets? Dat is m'n enige theorie op dit moment want ik heb letterlijk alles geprobeerd maar ik kan niet achterhalen wat dat tikje nou veroorzaakt.
Nog een vraag, mijn HDD, de WD Blue WD10EZEX, maakt veel herrie en ik vroeg me af of dit normaal is. Niet echt relevant maar ik wil niet een tweede topic openen voor één vraag.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPUID HWMonitor
MSI Afterburner
EVGA PrecisionX 16
HD Tune Pro
HeavyLoad
...
Wat ik al geprobeerd heb
HDD scan gedaan met HD Tune Pro (geen fouten gevonden)
HDD ontkoppelt en pc aangedaan maar het tikje was er nog
Aan alle kabels gevoeld of ze goed zitten en of ze tegen een fan aanzitten
Schroeven aangedraaid
...
Ik heb m'n PC al een paar maanden nu en het viel me een paar dagen geleden op dat ik soms een tikje hoor aan de voorkant van m'n PC. Als ik een game aandoe, dan hoor ik het tikje meestal ook.
Ik heb al goed in m'n pc gekeken of er misschien een draadje ergens tegenaan ligt maar dit is niet het geval.
Ik heb zo het gevoel dat dit door de hitte komt want toen m'n videokaart van 30 graden naar 52 graden ging hoorde ik toevallig het tikje. Kan het zijn door de hitte dat het metaal (of plastic? weet ik veel) in m'n kast iets uitzet ofzoiets? Dat is m'n enige theorie op dit moment want ik heb letterlijk alles geprobeerd maar ik kan niet achterhalen wat dat tikje nou veroorzaakt.
Nog een vraag, mijn HDD, de WD Blue WD10EZEX, maakt veel herrie en ik vroeg me af of dit normaal is. Niet echt relevant maar ik wil niet een tweede topic openen voor één vraag.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 209,25 | € 209,25 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OC | € 319,90 | € 319,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 43,78 | € 43,78 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 240GB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 874,73 | |
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPUID HWMonitor
MSI Afterburner
EVGA PrecisionX 16
HD Tune Pro
HeavyLoad
...
Wat ik al geprobeerd heb
HDD scan gedaan met HD Tune Pro (geen fouten gevonden)
HDD ontkoppelt en pc aangedaan maar het tikje was er nog
Aan alle kabels gevoeld of ze goed zitten en of ze tegen een fan aanzitten
Schroeven aangedraaid
...