Hallo Tweakers,
Sinds ik mezelf echter GEEN raad kan vinden wie ik hulp zou moeten vragen bij deze kwestie, leek het mij verstandig om het hier te vragen, ben hier vaker goed geholpen en hier is vaak meer kennis dan wat ik in huis heb!
Ik heb een zelf gebouwde computer, helemaal goed ingesteld en gebouwd.
Setup is als volgt:
Case: Fractal Design R5
Processor: I7 - 6700K 4.0Ghz (Turbo enabled)
Moederbord: Z170 Premium ASUS
Voeding: RM650x
RAM: Corsair Dominator 2800Mhz 16 GB x 2
SSD: Samsung Pro 512GB
HDD: Seagate 1TB
GPU: Tijdelijk tot 1080ti binnen is geen.
#1 Het eerste probleem was de Monitor
Ik had de ASUS ROG Swift PG248Q, deze monitor had ik maar een maand in huis.
Zeer tevreden mee geweest, uiteindelijk viel deze scherm randomly zo en dan uit, ook standby werkte niet meer, dan valt hij uit. Ook is het overklokken naar 180Hertz een probleem. De computer restarten werkt altijd, tot hij weer ergens op de dag gaat uitvallen. ( NO INPUT DETECTED, Hij blijft dus wel aan.)
#2 Toetsenbord was helemaal in orde, vervolgens hetzelfde probleem.
Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard, 4 weekjes in huis en het begon weer.
De toetsenbord viel uit, werkte alleen op restart, usb ports van de toetsenbord waren corrupt, aansluitingen werden niet gevonden.
#3 En toen mijn controller
Xbox One Wireless for Windows, deze viel aangesloten met draad ook zomaar uit.
Maar het verschil met de rest van de componenten is dat deze controller NIET meer aan gaat.
Na enige onderzoek kan ik er alleen bij bedenken dat de voltages in mijn moederbord niet kloppen, ik denk zelf dat er dus iets is in mijn computer, te maken met het CPU of mobo wat ALLES aantast.
Wat ik zelf denk op te merken is dat de Vcore op de moederbord Veeel te hoog ligt.
In de bios heb ik cpu voltage Gezet naar een handmatige 1.264V. En op HWMonitor staat 2.560V
Heeft iemand tips voordat ik mijn computer overweeg weg te gooien??

Sinds ik mezelf echter GEEN raad kan vinden wie ik hulp zou moeten vragen bij deze kwestie, leek het mij verstandig om het hier te vragen, ben hier vaker goed geholpen en hier is vaak meer kennis dan wat ik in huis heb!
Ik heb een zelf gebouwde computer, helemaal goed ingesteld en gebouwd.
Setup is als volgt:
Case: Fractal Design R5
Processor: I7 - 6700K 4.0Ghz (Turbo enabled)
Moederbord: Z170 Premium ASUS
Voeding: RM650x
RAM: Corsair Dominator 2800Mhz 16 GB x 2
SSD: Samsung Pro 512GB
HDD: Seagate 1TB
GPU: Tijdelijk tot 1080ti binnen is geen.
#1 Het eerste probleem was de Monitor
Ik had de ASUS ROG Swift PG248Q, deze monitor had ik maar een maand in huis.
Zeer tevreden mee geweest, uiteindelijk viel deze scherm randomly zo en dan uit, ook standby werkte niet meer, dan valt hij uit. Ook is het overklokken naar 180Hertz een probleem. De computer restarten werkt altijd, tot hij weer ergens op de dag gaat uitvallen. ( NO INPUT DETECTED, Hij blijft dus wel aan.)
#2 Toetsenbord was helemaal in orde, vervolgens hetzelfde probleem.
Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard, 4 weekjes in huis en het begon weer.
De toetsenbord viel uit, werkte alleen op restart, usb ports van de toetsenbord waren corrupt, aansluitingen werden niet gevonden.
#3 En toen mijn controller
Xbox One Wireless for Windows, deze viel aangesloten met draad ook zomaar uit.
Maar het verschil met de rest van de componenten is dat deze controller NIET meer aan gaat.
Na enige onderzoek kan ik er alleen bij bedenken dat de voltages in mijn moederbord niet kloppen, ik denk zelf dat er dus iets is in mijn computer, te maken met het CPU of mobo wat ALLES aantast.
Wat ik zelf denk op te merken is dat de Vcore op de moederbord Veeel te hoog ligt.
In de bios heb ik cpu voltage Gezet naar een handmatige 1.264V. En op HWMonitor staat 2.560V
Heeft iemand tips voordat ik mijn computer overweeg weg te gooien??