Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:28
Hoi,

Zojuist heb ik mijn nieuwe behuizing en cpu koeler binnen gekregen. Dus meteen aan de slag en alles aangesloten en weggewerkt... maar nu start ie niet meer op.

Nu heb ik uitgevonden dat wanneer ik wat met de front panel connectoren speel, de pc wel opstart... haal ik de connectoren er helemaal af, start de pc niet op... enig idee hoe dit kan? Eerst dacht ik dat het aan de stekkertjes van het front panel lag, maar zonder front panel zou ie toch ook moeten opstarten?

Het lampje op het moederbord gaat trouwens wel direct aan (dit is dan ook echt het enige).

Het gaat om het volgende systeem:
Intel DH67BLB3 moederbord
Intel i5 3550k cpu
Kingston hyperX red 8gb
Gtx 1060 6gb

Fractal design define s behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:57

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Keer hetzelfde probleem gehad bleek de text van een van de front panel plugjes aan de verkeerde kant bedrukt was.

Tussen de stekkers van het front panel zit meestal ook de input van je powerknop. Haal je ze er allen af dan geeft de powerknop geen input aan je moederboard.

Start is met het stekkertje van je powerknop en sluit dan rest 1 voor 1 aan en kijk hoever je komt zou ik adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
caanova1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:22:
Keer hetzelfde probleem gehad bleek de text van een van de front panel plugjes aan de verkeerde kant bedrukt was.
Hoe bedoel je dit precies?
caanova1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:22:
Tussen de stekkers van het front panel zit meestal ook de input van je powerknop. Haal je ze er allen af dan geeft de powerknop geen input aan je moederboard.

Start is met het stekkertje van je powerknop en sluit dan rest 1 voor 1 aan en kijk hoever je komt zou ik adviseren.
Heb ik gedaan maar het lijkt alleen te werken als ze allemaal aangesloten zijn en ik ze dan wat beweeg.

[ Voor 76% gewijzigd door crimby op 04-04-2017 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Aan welk stekkertje van het frontpanel ligt het dan?

Manual:

http://www.fractal-design...62-4ef9-89a2-9290c5d91419

Op pagina 6 staan de stekkertjes toch? Gaat het dan om power en reset bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Lennyz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:15:
Aan welk stekkertje van het frontpanel ligt het dan?

Manual:

http://www.fractal-design...62-4ef9-89a2-9290c5d91419

Op pagina 6 staan de stekkertjes toch? Gaat het dan om power en reset bijvoorbeeld?
Klopt! Heb ze aangesloten via het schema van het moederbord (handleiding) en raar genoeg werkt enkel als alle kabeltjes aangesloten zijn. Probeer ik alleen de power switch, gebeurd er helemaal niets. Bij alles gaat ie soms aan door een beetje te spelen met die connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
crimby schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:32:
[...]

Klopt! Heb ze aangesloten via het schema van het moederbord (handleiding) en raar genoeg werkt enkel als alle kabeltjes aangesloten zijn. Probeer ik alleen de power switch, gebeurd er helemaal niets. Bij alles gaat ie soms aan door een beetje te spelen met die connectors.
Maak eens door middel van een schroevendraaier contact tussen de twee power sw pinnen op je moederboard. Even een seconde ofzo. Je computer zou dan gewoon moeten booten als je moederbord in orde is.

Zonder de frontpanel cables erin natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Lennyz op 04-04-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Lennyz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:39:
[...]

Maak eens door middel van een schroevendraaier contact tussen de twee power sw pinnen op je moederboard. Even een seconde ofzo. Je computer zou dan gewoon moeten booten als je moederbord in orde is.

Zonder de frontpanel cables erin natuurlijk.
Ook al gedaan maar gaf geen resultaat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
crimby schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:21:
[...]

Ook al gedaan maar gaf geen resultaat :-(
Is je moederbord of je voeding dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
de connector kan ook kapot zijn of scheef (zou verklaren dat hij wel aangaat als je er een beetje mee speelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Rockster34 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:28:
de connector kan ook kapot zijn of scheef (zou verklaren dat hij wel aangaat als je er een beetje mee speelt)
Alleen dat verklaart niet waarom de PC ook niet start als je de powerpins kortsluit. Heb je wel de afstandbusjes erin en niet extra erin gestopt die kortsluiting maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
UltiemePCNerd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:39:
[...]

Alleen dat verklaart niet waarom de PC ook niet start als je de powerpins kortsluit. Heb je wel de afstandbusjes erin en niet extra erin gestopt die kortsluiting maakt?
Ik heb geen buisjes erin gedaan of iets... dat zit er al standaard in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

crimby schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:48:
[...]

Ik heb geen buisjes erin gedaan of iets... dat zit er al standaard in toch?
Bij Fractal Design meestal niet. Als het goed is heb je dan nog een zakje met koper gekleurde standoffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
UltiemePCNerd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:55:
[...]

Bij Fractal Design meestal niet. Als het goed is heb je dan nog een zakje met koper gekleurde standoffs.
Heb ze niet gezien en stond ook niet in de handleiding maar dit ga ik meteen bekijken als ik thuis ben... overigens had ik gister avond nog even het front panel aangesloten van mijn oude behuizing en hier gebeurde hetzelfde helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Ik denk dat je voeding is overleden. Wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:03
Voeding is wel heel kort door de bocht. Zijn nog geen concrete aanwijzingen voor.

Verwacht eerder dat het moederbord ergens sluiting maakt, zeker als je geen busjes hebt gebruikt.
De kast heeft standaard geen ingebouwde stand-offs, dus deze moet je er zelf indraaien. (Zitten er 8 bij).
(http://www.dragonblogger.com/fractal-design-define-s-review/)

Als je je PC al niet kan starten door kortsluiting te maken met een schroevendraaier, zit het echt niet in het front paneel.

[ Voor 46% gewijzigd door Clavis op 04-04-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:57

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Weet niet meer welke het was maar hierdoor zat de plus en de min waarschijnlijk omgedraaid.
Maar zal het wel niet zijn want werkt blijkbaar als je hem vast houdt.

[ Voor 13% gewijzigd door NLKornolio op 04-04-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Lennyz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:20:
Ik denk dat je voeding is overleden. Wat voor voeding heb je?
Deze heb ik getest (ijzerdraadje op groen en zwart en hij gaat aan... daarbij start de pc dus goed op als ik wat speel met de connectors... alleen als ik de connectors loslaat dan valt ie weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Clavis schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:22:
Voeding is wel heel kort door de bocht. Zijn nog geen concrete aanwijzingen voor.

Verwacht eerder dat het moederbord ergens sluiting maakt, zeker als je geen busjes hebt gebruikt.
De kast heeft standaard geen ingebouwde stand-offs, dus deze moet je er zelf indraaien. (Zitten er 8 bij).
(http://www.dragonblogger.com/fractal-design-define-s-review/)

Als je je PC al niet kan starten door kortsluiting te maken met een schroevendraaier, zit het echt niet in het front paneel.
De standoffs zijn om het moederbord in de kast te monteren. Die heb ik natuurlijk netjes gebruikt :-)

Met afstandsbuisjes werd er bedoeld in de connectors zelf toch? Of idd die standoffs? Want die zitten netjes gemonteerd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
crimby schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:30:
[...]

De standoffs zijn om het moederbord in de kast te monteren. Die heb ik natuurlijk netjes gebruikt :-)

Met afstandsbuisjes werd er bedoeld in de connectors zelf toch? Of idd die standoffs? Want die zitten netjes gemonteerd :-)
Standoffs/afstandsbusjes zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Clavis schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:32:
[...]

Standoffs/afstandsbusjes zijn hetzelfde.
In dat geval; die zijn netjes gemonteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
crimby schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:34:
[...]

In dat geval; die zijn netjes gemonteerd
Maar als je een schroevendraaier tussen de pinnetjes van het front panel (+ en - van de Power SW) zet gebeurd er ook niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Clavis schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:37:
[...]

Maar als je een schroevendraaier tussen de pinnetjes van het front panel (+ en - van de Power SW) zet gebeurd er ook niets?
Nee inderdaad... Just to be sure; heb een spanningszoeker gebruikt, dat kan gewoon of zorgt ie juist er dat geen kortsluiting plaats vind? Lijkt me niet maar denk even voor de zekerheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
crimby schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:39:
[...]

Nee inderdaad... Just to be sure; heb een spanningszoeker gebruikt, dat kan gewoon of zorgt ie juist er dat geen kortsluiting plaats vind? Lijkt me niet maar denk even voor de zekerheid....
Zolang je maar allebei de contacten raakt. Ik pak meestal gewoon een kruiskop.
Eigenlijk geen idee of het met een spanningszoeker gaat.. Verwacht van wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Clavis op 04-04-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Nu lees ik toevallig net iets over een misplaatste standoff.. en ik herinner me dat ik er eentje heb geplaatst waar achteraf geen gat zit in het moederbord.... Zou dit het wellicht kunnen verklaren? In theorie kan het natuurlijk zijn dat het niet komt doordat ik wat speel met de connectors, maar dat ik daardoor het moederbord wat omhoog haal en dus van die standoff afhaal.... Of is dit heel gek? Het gaat om een standoff min of meer midden onder het bord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:44
Dat kan je testen door de hele mik even uit de kast te halen. Leg het moederbord op een doos, en probeer te booten. Doet hij het dan prima, dan weet je dat het daar aan lag.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:51

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

crimby schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:52:
Nu lees ik toevallig net iets over een misplaatste standoff.. en ik herinner me dat ik er eentje heb geplaatst waar achteraf geen gat zit in het moederbord.... Zou dit het wellicht kunnen verklaren? In theorie kan het natuurlijk zijn dat het niet komt doordat ik wat speel met de connectors, maar dat ik daardoor het moederbord wat omhoog haal en dus van die standoff afhaal.... Of is dit heel gek? Het gaat om een standoff min of meer midden onder het bord...
Die kans is natuurlijk vrij groot. Aan de onderkant van je mobo lopen ook allerlei geleidende sporen e.d., dus als daar een standoff zit die er niet hoort te zitten kan die een sluiting veroorzaken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Nat-Water schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:55:
Dat kan je testen door de hele mik even uit de kast te halen. Leg het moederbord op een doos, en probeer te booten. Doet hij het dan prima, dan weet je dat het daar aan lag.
FooLsKi schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:01:
[...]

Die kans is natuurlijk vrij groot. Aan de onderkant van je mobo lopen ook allerlei geleidende sporen e.d., dus als daar een standoff zit die er niet hoort te zitten kan die een sluiting veroorzaken.
Ga ik dat vanavond maar eens meteen proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Oke het was dus de "loze" standoff 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken :-)
Pagina: 1