Speech to text software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:00
Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeeropdracht waarvoor ik zeker 20 interviews van gemiddeld een uur moet afnemen. De interviews neem ik op met een voice recorder. Elk interview moet vervolgens worden getranscribeerd. Hier gaat enorm veel tijd in zitten en uiteraard besteed ik mijn tijd liever anders. (Ik volg een deeltijd studie naast een hele drukke baan en heb een gezin)

Ik ben daarom dus op zoek naar een software programma die mijn opgenomen bestanden kan omzetten naar text. Ik heb al het een en ander opgezocht op google, maar kom niet verder als programmas waarin je het geluidsfragment kunt uploaden en vervolgens in gewenst tempo het fragment kunt afspelen, en zo makkelijker mee kunt typen om de interview helemaal te transcriberen.

Het liefts laat ik de software het meeste transcriptie werk automatisch doen - ik begrijp dat dit waarschijnlijk niet volledig foutloos zal zijn, maar het zal me waarschijnlijk wel een hoop tijd schelen.

Is zo'n dergelijk programma eigenlijk wel te verkrijgen, open-source of evt te koop (niet te duur uiteraard, ergens tussen 50-100 euro max)?

Zo ja, iemand misschien ervaring met dit soort programma's? Ik beschik over zowel macOS als Windows.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dragon (Naturally Speaking)
http://netherlands.nuance.../dragon-voor-pc/index.htm

En dit ging ook voor gratis al heel aardig: (https://speechnotes.co/)
zeker als je er toch bij zit als je de tekst gelijk bewerkt
Sluit je voicerecorder gewoon op je mic ingang (ingangsniveau wel even afstellen)
Afspelen, editen, kopiëren, plakken en je bent al een heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik weet niet hoe je opnames precies zijn wat betreft structuur, aantal sprekers, kwaliteit en wat de vereisten zijn aan de transcriptie en dergelijke zaken, afhankelijk daarvan het kan soms zo zijn dat, naast het toch grotendeels zelf doen, een transcriptieservice de enige werkbare oplossing is, maa qua prijs gaat het dat voor 20u niet worden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 16:24
Google Drive kan het ook

https://support.google.com/docs/answer/4492226?hl=en

Opname voor een microfoon houden. Volgens mij is het snel te testen om te kijken of de kwaliteit je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:00
Bedankt voor de tips. Ik ga dit zeker uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Daarbij zal je het pakket langdurig moeten trainen op de specifieke stem. Zonder deze learning curve is de detectie niet echt super. Dat pakket raad ik niet aan om 20 interviews (en dus veel verschillende stemmen) uit te werken. Dat werkt alleen als je het hele interview zelf uitgewerkt inspreekt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1