Een discussie als deze kan "ik denk dat" of "het lijkt mij" reacties oproepen. Ik hoop hier juist feiten te vinden omdat ik ondertussen genoeg "ik denk..." heb gehoord.
Een korte situatieschets: een vriend van een vriend van gaat alleen in een nieuw model Audi A3 naar Szczecin. De auto heeft active lane assist en deze is ingeschakeld. Met een snelheid van 120 km/u komt hij in een bocht. Halverwege de bocht schiet de auto uit de bocht, en de man komt in een ernstig ongeluk waarna hij anderhalf week in het ziekenhuis heeft gelegen. Gelukkig zal hij weer volledig de oude worden.
Dit heeft drie weken geleden plaatsgevonden. Nu de ergste schrik geweest is en het duidelijk is dat hij weer de oude word, kwam van het weekend toen ik bij mijn vriend was het onderwerp weer aan bod. De bestuurder verklaart (geparafrasseerd) ;
Dit lijkt mij onwaarschijnlijk, maar áls het waar is een grote fout in de software. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat;Ik had mijn handen op het stuur. De auto bewoog met de bocht mee. Halverwege de bocht maakte de auto uit zichzelf een spontane scherpe bocht in de tegenovergestelde richting van de bocht. Ik had geen tijd om hierop te reageren en vloog als gevolg hiervan uit de bocht
1. Het systeem niet zo geprogrammeerd is dat scherpe bochten op hoge snelheden mogelijk zijn;
2. Je het stuurwiel in je handen hebt, en het mij mechanisch niet mogelijk lijkt dat het systeem sterker is dan jij;
3. Ik niet weet óf het systeem mechanisch überhaupt kán sturen of alleen alarmeringsschokjes naar het stuur kan sturen.
Zijn hier mensen met ervaring met het systeem en / of de auto die wat licht in deze duisternis kunnen schijnen? Hieronder een marketing(!)video van het systeem dat toont hoe het in theorie zou moeten werken:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=T8sJwuZyVAY]
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!