Google Code Jam 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

Wat is de Google Code Jam?

De Google Code Jam is een jaarlijkse programmeerwedstrijd met (tien)duizenden deelnemers over de hele wereld. Deelnemers lossen programmeerproblemen van algoritmische aard op door een programma te schrijven en dat lokaal uit te voeren op de door Google gegenereerde testinvoer.

Voordeel van dit format is dat je je programma in een programmeertaal naar keuze kunt schrijven omdat je programma alleen op je eigen computer uitgevoerd wordt, wat ook makkelijk is met debuggen. Uiteindelijk stuur je de door jouw gegeneerde uitvoer in (en een kopie van je broncode, om plagiaat te voorkomen).

Als je voor het eerst meedoet, is het aan te raden om de officiële quickstart en FAQ te lezen. Als het je nog niet duidelijk is wat voor soort problemen je voorgeschoteld zal krijgen, kun je oefenen op vragen van de vorige ronden; begin bijvoorbeeld met de vragen van de kwalificatieronde van 2016.

Wat kan ik winnen?

De hoofdprijs is wederom $15.000! Verder zijn er kleinere prijzen voor alle 26 finalisten, die bovendien uitgenodigd worden voor de finale bij het Google kantoor in Dublin (reis en verblijf door Google betaald, uiteraard). Tenslotte krijgen de 1000 beste deelnemers een exclusief Google Code Jam T-shirt toegestuurd.

Verder is het vooral erg leuk om mee te doen, kun je in dit topic opscheppen over je prestaties, en een goede score staat altijd leuk op je CV. Genoeg redenen om mee te doen, dus!

Deelname

Wil je mee doen? Dan moet je zaterdag 8 april deelnemen aan de kwalificatie-ronde. Je moet je wel eerst registreren; dat kan vanaf nu tot aan het einde van de kwalificatieronde.

Het is bij de kwalificatieronde alleen van belang dat je een bepaald aantal punten binnensleept om je te plaatsen voor de eerste eliminatieronde. Pas in latere ronden is de tijd die je nodig hebt ook van belang. Je kunt rustig ergens om zaterdagmiddag beginnen, mits je een paar uur vrij hebt om een aantal problemen op te lossen. Hoeveel tijd je precies nodig hebt hangt er vanaf hoe goed je kunt programmeren, en hoeveel problemen je op wil lossen.

Tijdschema

RondeDatumDuurBegintijdEindtijd# Deelnemers# Door
KwalificatierondeZaterdag 8 april 201727 huur01:0004:00 (zondag)
Online ronde 1AZaterdag 15 april 20172,5 uur03:0005:301000
Online ronde 1BZaterdag 22 april 20172,5 uur18:0020:301000
Online ronde 1CZaterdag 30 april 20172,5 uur11:0013:301000
Online ronde 2Zaterdag 13 mei 20172,5 uur16:0018:303000500
Online ronde 3Zaterdag 10 juni 20172,5 uur16:0018:3050025
On-site finaleVrijdag 11 augustus 20174 uur13:3017:3025-

Op zaterdag 8 april 2017 kun je je dus de hele dag kwalificeren (van 01:00 's nachts tot 04:00 zaterdagnacht/zondagmorgen). Ronde 1 bestaat uit drie subronden; je hoeft maar aan één van die subronden deel te nemen (maar meer mag ook); zodra je in de top 1000 eindigt ben je gekwalificeerd voor de tweede ronde.

Alle details vind je op de officiële website: https://code.google.com/codejam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Bump! Vandaag is de dag van de kwalificatieronde. Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldsla
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18
Ik probeer het voor het eerst. Heb zojuist probleem A ingestuurd. Ik zie wel 15 punten, maar ik dacht dat er pas na afloop beoordeeld werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
veldsla schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:41:
Ik zie wel 15 punten, maar ik dacht dat er pas na afloop beoordeeld werd?
De score die wordt weergegeven is gebaseerd op alle ingezonden opgaven, maar die kan na afloop naar beneden worden bijgesteld als blijkt dat de oplossing onjuist was. Reken je dus niet te vroeg rijk. ;)

Voor degenen die het format niet kennen: de meeste problemen hebben twee datasets: een makkelijke en een moeilijke. Als je een oplossing instuurt voor de makkelijke dataset wordt die direct beoordeeld, en als je 'm fout hebt, kun je 'm opnieuw proberen. Voor de moeilijke dataset kun je maar één poging doen, en je krijgt pas na de ronde te horen of je oplossing correct was.

Je kunt dat ook zien op het scoreboard, waar een ingezonden large output aangegeven met een blauw vraagteken in plaats van een groen vinkje, om aan te geven dat het resultaat nog niet bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldsla
Ik wordt wel zenuwachtig van die timers :). B lijkt zo simpel dat ik aan mezelf ga twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:44
Ik probeer het ook voor het eerst maar vanwege verplichtingen vandaag overdag helaas te weinig tijd kunnen vrijmaken. B net opgelost (vrij zeker dat ik small + large goed heb) maar de rest kom ik niet uit. A klinkt heel logisch en kan de voorbeelden volgen maar iets bedenken waardoor dat vanzelf uitgerekend wordt? Ik kom er niet uit... Helaas, morgen nog eens rustig naar kijken maar niet meedoen dit jaar dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldsla
Ik heb A, B en C opgelost. C was leuk. Ben gisteravond nog aan D begonnen en hoewel het duidelijk lijkt dat de regels het aantal mogelijke indelingen flink beperkt zag ik zo snel geen manier om er op een efficiënte manier doorheen te lopen. Lekker ingeruild voor een biertje op de bank :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:53
A, B en C gedaan, alle drie zonder problemen. De kwalificatie was dit jaar wel heel makkelijk te doen, bij geen van drieën had ik twijfels of mijn oplossing wel snel genoeg zou zijn geweest. D maar overgeslagen, had wel een idee om dit te doen, maar wist toch al zeker dat ik genoeg punten had :D

Ben heel benieuwd of Soultaker nog exotische programmeertalen heeft gebruikt? :9

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soultaker
Elijan9 schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:34:
Ben heel benieuwd of Soultaker nog exotische programmeertalen heeft gebruikt? :9
Neen, helaas. Ik mag als Google-medewerker niet meer meedoen. Dat had me er niet van hoeven weerhouden om oplossingen in Brainfuck te schrijven, natuurlijk, maar ik had er eerlijk gezegd niet meer aan gedacht.

Hier staan wat statistieken over de kwalificatieronde: https://www.go-hero.net/jam/17/round/0, waaronder de gebruikte programmeertalen. Brainfuck komt helaas niet voor dit jaar ;( maar er zijn wel wat exotische oplossingen, zoals bijvoorbeeld Tidy Numbers in LOLCODE:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
HAI 1.4
    CAN HAS STDIO?

HOW IZ I CHECKDESCENDING YR NUM
        I HAS A LAST ITZ 10
        I HAS A TN
        TN R NUM
        I HAS A TTN

IM IN YR DESCLOOP UPPIN YR EYE WILE DIFFRINT TN AN 0 
            TTN R MOD OF TN AN 10
            BOTH SAEM BIGGR OF LAST AN TTN AN LAST, O RLY?
                YA RLY
                    TN R QUOSHUNT OF TN AN 10
                    LAST R TTN
                NO WAI
                    FOUND YR FAIL
            OIC
        IM OUTTA YR DESCLOOP

FOUND YR WIN
    IF U SAY SO

HOW IZ I TIDYING YR NUM
        I HAS A DESC ITZ A TROOF
        DESC R I IZ CHECKDESCENDING YR NUM MKAY

IM IN YR TIDYINGLP UPPIN YR EYE WILE BOTH SAEM DESC AN FAIL 
            NUM R DIFF OF NUM AN 1
            DESC R I IZ CHECKDESCENDING YR NUM MKAY
        IM OUTTA YR TIDYINGLP

FOUND YR NUM
    IF U SAY SO

I HAS A NUMINP
    I HAS A CURINP
    I HAS A EYE ITZ 0
    GIMMEH NUMINP

NUMINP IS NOW A NUMBR
    IM IN YR CIRCLEZ UPPIN YR EYE TIL BOTH SAEM EYE AN NUMINP
        GIMMEH CURINP
        CURINP IS NOW A NUMBR
        VISIBLE SMOOSH "Case #" AN SUM OF EYE AN 1 AN ":: " AN I IZ TIDYING YR CURINP MKAY MKAY
    IM OUTTA YR CIRCLEZ  
KTHXBYE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:53
Soultaker schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:12:
[...]

Neen, helaas. Ik mag als Google-medewerker niet meer meedoen. Dat had me er niet van hoeven weerhouden om oplossingen in Brainfuck te schrijven, natuurlijk, maar ik had er eerlijk gezegd niet meer aan gedacht.

Hier staan wat statistieken over de kwalificatieronde: https://www.go-hero.net/jam/17/round/0, waaronder de gebruikte programmeertalen. Brainfuck komt helaas niet voor dit jaar ;(
O gaaf, wist niet dat je daar werkt!

Mooi overzicht, 122 deelnemers uit Nederland die door zijn, best veel. (7,29 deelnemers / miljoen inwoners, USA: 7,19, Rusland: 5,83, India: 2,88, China 1,09)

Ik mis trouwens de Distributed Code Jam tijdstippen in de topic start. Extra motivatie om in elk geval tot ronde 2 te komen... :)

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Pagina: 1